Τον χαμηλότερο αριθμό πειρατικών επιθέσεων σε πλοία από το 1993 κατέγραψε το ICC International Maritime Bureau (IMB) το α’ τρίμηνο του 2023, επαναλαμβάνοντας ωστόσο τις εκκλήσεις του για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία στα σημεία που απαιτούνται.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανησυχία του για τον Κόλπο της Γουινέας, ενώ αναφέρει τα συνεχιζόμενα προβλήματα στα στενά της Σιγκαπούρης και στη Νότια Αμερική.
«Το IMB έχει καταγράψει το χαμηλότερο επίπεδο παγκόσμιων περιστατικών πειρατείας και ληστρικών επιθέσεων από το 1993», τονίζεται στην τριμηνιαία έκθεση που δημοσιεύθηκε στις 13 Απριλίου. Όπως αναφέρθηκε υπήρξαν 27 περιστατικά, συμπεριλαμβανομένων 24 επιβιβάσεων. Εξι μέλη του πληρώματος απήχθησαν και άλλοι δύο κρατήθηκαν όμηροι κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου.
Κόλπος της Γουινέας και Σιγκαπούρη
Οι πειρατικές και ληστρικές επιθέσεις συνέχισαν να μειώνονται στον Κόλπο της Γουινέας, καθώς το α’ τρίμηνο διαμορφώθηκαν σε πέντε έναντι οκτώ το α’ τρίμηνο του 2022 και 16 το α’ τρίμηνο του 2021. Παρά τη βελτιωμένη εικόνα, το ΙΜΒ υπογραμμίζει την ανάγκη συνεργασίας των τοπικών αρχών με διεθνείς φορείς και οργανισμούς για την ενίσχυση της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας.
Το 30% των περιστατικών (8) το α’ τρίμηνο έλαβε χώρα στα Στενά της Σιγκαπούρης, σημειώνοντας πτώση έναντι των 15 το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και για ένα δεξαμενόπλοιο που ανήκει στη Σιγκαπούρη, το Success 9, στο οποίο οι αρχές της χώρας είπαν ότι έχει 20 μέλη πληρώματος και δεν έχει μεταδώσει σήμα AIS από τις 10 Απριλίου. Εθνικές και διεθνείς προσπάθειες πιστεύεται ότι βρίσκονται σε εξέλιξη για τον εντοπισμό του δεξαμενόπλοιου χωρητικότητας 4.300 dwt.
Η άλλη περιοχή που υπογραμμίζεται είναι το αγκυροβόλιο στο Callao, στο Περού, αποκαλώντας το «ιδιαίτερης ανησυχίας».
Στην ανάλυση, επισημαίνεται ότι ο μεγαλύτερος αριθμός περιστατικών είναι είτε σε πλοία που βρίσκονται εν πλω είτε σε αγκυροβόλια. Ανά τύπο σκάφους, τα bulkers ήταν τα πιο ευάλωτα με 11 αναφορές έναντι επτά για δεξαμενόπλοια.
«Τονίζουμε την ανάγκη για συνεχή, ισχυρή και συντονισμένη περιφερειακή και διεθνή ναυτική παρουσία που θα λειτουργεί αποτρεπτικά για την πρόληψη και την αντιμετώπιση της πειρατείας», καταλήγει ο διευθυντής του IMB Michael Howlett.
Latest News
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM