«Παρά την κατάρρευση των ναύλων, οι πλοιοκτήτες εξακολουθούν να έχουν όρεξη για νέες παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και το βιβλίο παραγγελιών συνέχισε να αυξάνεται. Το βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στο ύψος ρεκόρ των 7,54 εκατ. TEU και θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στον στόλο εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια», εκτιμά ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 10 τριμήνων, έχουν συναφθεί συμβάσεις για την ναυπήγηση 8,61 εκατομμυρίων TEU, αντίστοιχες με το τη χωρητικότητα που μειώθηκε τα προηγούμενα 30 τρίμηνα. Το βιβλίο παραγγελιών έχει πλέον αυξηθεί για δέκα συνεχόμενα τρίμηνα, φτάνοντας σε νέο υψηλό ρεκόρ στα 7,54 εκατομμύρια TEU και αντιστοιχεί πλέον στο 28,9% του υπάρχοντος στόλου, σύμφωνα με την Bimco.
Επίσημο το deal CMA CGM- CSSC για 16 νέα containerships
«Το μεγάλο βιβλίο παραγγελιών θα οδηγήσει σε σημαντική ανάπτυξη του στόλου. Οι προγραμματισμένες παραδόσεις για το υπόλοιπο του 2023 και το 2024, είναι επί του παρόντος στα 5,03 εκατομμύρια TEU. Εκτιμούμε ότι η διάλυση παλαιότερου στόλου θα φτάσει σχεδόν το 1 εκατομμύριο TEU κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, μέχρι το τέλος του 2024 και επομένως ο στόλος θα μπορούσε σύντομα να ξεπεράσει τα 30 εκατομμύρια TEU για πρώτη φορά στην ιστορία του κάτι που σημαίνει άνοδο 16% σε σύγκριση με σήμερα», λέει ο Rasmussen.
Εναλλακτικά καύσιμα
Η παράδοση των νεότευκτων πλοίων θα αυξήσει επίσης τους τύπους καυσίμων που χρησιμοποιούνται. Το 57% της χωρητικότητας TEU στο βιβλίο παραγγελιών αφορά πλοία με κάποιο επίπεδο προετοιμασίας χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε σύγκριση με μόλις 10% στον τρέχοντα στόλο. Τα πρώτα πλοία που χρησιμοποιούν μεθανόλη θα παραδοθούν και τα πρώτα έτοιμα για αμμωνία πλοία θα δρομολογηθούν επίσης σύντομα. Το επόμενο διάστημα , θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πέντε διαφορετικά καύσιμα: μαζούτ χαμηλής και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο, LNG, μεθανόλη και αμμωνία. Καθώς αυξάνεται η χρήση εναλλακτικών καυσίμων, θα γίνεται όλο και πιο δύσκολο να καθοριστεί ένα ενιαίο σχετικό σημείο αναφοράς για τις αγορές χρονοναυλώσεων και περιουσιακών στοιχείων.
Μια ακόμη αλλαγή αφορά το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners) θα συνεχίσει να αυξάνεται. Πριν από δέκα χρόνια, το μερίδιο του ιδιόκτητου στόλου των liners έφτανε στο 50%, αλλά έκτοτε έχει ανέλθει στο 61%. Αυτό το μερίδιο θα αυξηθεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια καθώς το 65% της χωρητικότητας του βιβλίου παραγγελιών ελέγχεται από τους liners. Πολλά από τα μεγαλύτερα πλοία των μη liners έχουν δεσμευτεί με μακροπρόθεσμα συμβόλαια ναύλωσης και μόνο τα μικρότερα πλοία δραστηριοποιούνται στην αγορά βραχυπρόθεσμων ναυλώσεων. Σε συνδυασμό με το αυξανόμενο μερίδιο ιδιοκτησίας, η ικανότητα των liners να χρησιμοποιούν την αγορά χρονοναύλωσης για γρήγορη προσαρμογή της χωρητικότητας του στόλου μειώνεται επομένως.
Το πιο σημαντικό, είναι ότι τα νέα πλοία θα είναι πιο αποδοτικά σε καύσιμα από τα περισσότερα από τα υπάρχοντα πλοία και η εισαγωγή εναλλακτικών καυσίμων θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου», λέει ο Rasmussen.
Latest News
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά
Επανεξελέγη πρόεδρος της ΔΝΕ ο Αντώνης Βενιέρης
Συγκρότηση σε Σώμα του Διοικητικού Συμβουλίου και κατάρτιση του προεδρείου της
Νέες αναταράξεις στο διεθνές εμπόριο - Οι προειδοποιήσεις των Χούθι
Σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τη δρομολόγηση των πλοίων γύρω από την Αφρική
Εκπτώσεις σε ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Το μέτρο αφορά στη μετάβαση αναπληρωτών εκπαιδευτικών στον τόπο μόνιμης διαμονής τους για τις εορτές του Πάσχα
Εκπέμπουν SOS τα λιμάνια της Μεσόγειου - Δεν έχουν να αποθηκεύσουν τα εμπορεύματα
Νέες προκλήσεις δημιουργεί η αναταραχή στην Ερυθρά Θάλασσα
Συνάντηση Στυλιανίδη με τον εκτελεστικό διευθυντή του FRONTEX
Συζητήθηκε η προοπτική ενίσχυσης των διεξαγόμενων επιχειρήσεων και βελτίωσης της ανταπόκρισης της ΕΕ στις προκλήσεις που έχουν προκύψει λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων
Τι αλλάζει στην ασφάλεια των πλοίων - Αυξημένη ζήτηση για ενόπλους και συμβουλές
Οι νέες εστίες που αλλάζουν τα δεδομένα