Σε μείωση εσωτερικής ανάπτυξης κατά 2,6% οδήγησε τη Nestle στα τέλη του προηγούμενου έτους η αύξηση των τιμών των προϊόντων της κατά 10,1%, όπως προκύπτει από τα οικονομικά αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου του 2022.

Nestlé Eλλάς: Εξαγοράζει την επιχειρηματική δραστηριότητα της SOLGAR® στην Ελλάδα

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η Nestle δέχτηκε πλήγμα στον όγκο των πωλήσεών της το τελευταίο τρίμηνο του 2022 καθώς οι πιο απότομες αυξήσεις των τιμών της εδώ και δεκαετίες ώθησαν τα νοικοκυριά να περιορίσουν τις δαπάνες τους για τα προϊόντα της εταιρεία που μεταξύ άλλων παρασκευάζει τις κάψουλες Nespresso, τις σοκολάτες KitKat και τα ζυμαρικά Maggi.

Συνεχίζονται οι αναταράξεις

Σε δηλώσεις του ο CEO της Nestle Μαρκ Σνάιντερ δήλωσε ότι η εταιρεία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει απότομες αυξήσεις κόστους φέτος. «Υπάρχουν μερικά στοιχεία κόστους που έχουν αρχίσει, σε επιτόπια βάση, να μειώνονται από το φθινόπωρο – ο καφές arabica, τα γαλακτοκομικά, ορισμένα από τα ενεργειακά είδη – αλλά σε ετήσια βάση εξακολουθούμε να βλέπουμε μια πολύ ζοφερή εικόνα», είπε.

Η Nestle είναι ο τελευταίος πολυεθνικός κατασκευαστής τροφίμων που αναφέρει πλήγμα στον όγκο πωλήσεων από την αύξηση των τιμών. Είχε προηγηθεί η Unilever, η οποία ανακοίνωσε ότι οι καταναλωτές αγόρασαν λιγότερα από τα προϊόντα της το 2022 λόγω των αυξήσεων ρεκόρ των τιμών. Ειδικά τα νοικοκυριά στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν στραφεί σε φθηνότερες επιλογές, όπως τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σούπερ μάρκετ.

Ο Σνάιντερ δήλωσε ότι ο καταναλωτής «αντέχει μάλλον περισσότερο από ό,τι περιμέναμε το περασμένο φθινόπωρο . [Αλλά] είδαμε επίσης κάποια περιορισμένα σημάδια τώρα για μείωση των συναλλαγών. Αυτό είναι αναπόφευκτο, επειδή βλέπετε τις επιπτώσεις της οικονομικής αβεβαιότητας και στη συνέχεια του πληθωρισμού ταυτόχρονα.»

Άλμα στις τιμές

Η Nestlé αύξησε τις τιμές των προϊόντων της κατά μέσο όρο κατά 8,2% σε όλο το 2022. Δήλωσε ότι η συνολική αύξηση των ομοειδών πωλήσεων ήταν 8,3% κατά τη διάρκεια του έτους, χαμηλότερη από ό,τι ανέμεναν οι αναλυτές.

Η αύξηση των εσόδων προήλθε κυρίως από τις αυξήσεις των τιμών, ενώ η πραγματική εσωτερική ανάπτυξη ήταν ελαφρώς αυξημένη στο 0,1% για το σύνολο του έτους. Ο Σνάιντερ πρόσθεσε ότι το 2022 ήταν επίσης ένα έτος «μετά-covid ομαλοποίησης» σε πολλές από τις αγορές της Nestle.

Οι αυξήσεις των τιμών του ελβετικού ομίλου ήταν υψηλότερες στη Βόρεια και Λατινική Αμερική, καθώς στις περιοχές αυτές άγγιξαν το 11,6%. Οι αυξήσεις μείωσαν τον όγκο πωλήσεων στη Βόρεια Αμερική κατά 1,7% σε συγκρίσιμη βάση, καθώς ο πληθωρισμός ώθησε τα νοικοκυριά να περιορίσουν τις δαπάνες τους και η Nestle μείωσε τις μη δημοφιλείς σειρές προϊόντων.

Επίσης, κατέγραψε απομείωση ύψους 1,6 δισ. στερλινών για την απόκτηση του φαρμάκου Palforzia για την αντιμετώπιση της αλλεργίας στα φιστίκια, που προστέθηκε σε μια προηγούμενη επιβάρυνση ύψους 0,3 δισ. στερλινών για την είσοδό της στην υγειονομική περίθαλψη.

«Κόβει» σειρές προϊόντων

Ο ελβετικός όμιλος εκτελεί ένα μεγάλο πρόγραμμα περικοπής λιγότερο δημοφιλών σειρών προϊόντων, ακόμη και ολόκληρων εμπορικών σημάτων, μια προσπάθεια που ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της διαταραχής της εφοδιαστικής αλυσίδας πέρυσι, αλλά έχει αποκτήσει τα χαρακτηριστικά μιας ευρύτερης προσπάθειας εξορθολογισμού.

Η εταιρεία φέτος ανακοίνωσε σχέδια για τη διακοπή της πώλησης κατεψυγμένων τροφίμων στον Καναδά, μια επιχείρηση που είχε αποφέρει περίπου 150 εκατ. στερλίνες, και έχει καταργήσει ορισμένες σειρές γαλακτοκομικών προϊόντων στη Βραζιλία, τη Μέση Ανατολή και τη βόρεια Αφρική, καθώς θυσιάζει κάποιες πωλήσεις για να επικεντρωθεί στα πιο επιτυχημένα προϊόντα, δήλωσε ο Σνάιντερ.

Προέβλεψε ανάκαμψη της κερδοφορίας το 2023, με το υποκείμενο λειτουργικό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται σε ένα εύρος από 17% έως 17,5%, μετά από πτώση στο 17,1% το 2022.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή