Συμφωνώντας να καταβάλλει αυξημένο τίμημα κατά 15% στις τράπεζες, η Βενέτης φαίνεται να είναι ο νέος ιδιοκτήτης της εταιρείας Παγωτά Δωδώνη.

Όπως αποκάλυψε πριν από λίγο ο Παναγιώτης Μονεμβασιώτης, πρόεδρος και μεγαλομέτοχος της Βενέτης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου της εταιρείας, υπάρχει συμφωνία μεταξύ του ιδίου και των πιστωτριών τραπεζών.

Boutique γαλακτοπωλείο άνοιξε η Βενέτης

«Βρέθηκε λύση για να μπει η Δωδώνη σε διαδικασία εξυγίανσης για τα επόμενα τρία χρόνια. Υπάρχει συμφωνία με τις τράπεζες για να γίνει η εξαγορά των δανείων και των μετοχών, ενώ έχει συμφωνηθεί και ο τρόπος που θα υλοποιηθεί η διαδικασία, τον οποίο υπαγορεύουν οι τράπεζες» ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου.

Σε ό,τι αφορά στο τίμημα, ο ίδιος, δεν γνωστοποίησε το ακριβές ποσό υπογράμμισε, ωστόσο, ότι η Βενέτης αύξησε κατά 15% την προσφορά που είχε καταθέσει στο διαγωνισμό, ενώ δεν αποκάλυψε και το ύψος του «κουρέματος» των δανείων, καθώς όπως είπε, το ύψος του δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.

Η συμφωνία για την απόκτηση του «θεϊκού» παγωτού, περιλαμβάνεται το εργοστάσιο παγωτού της εταιρείας καθώς και όποιο άλλο ακίνητο κατέχει.

Ταυτόχρονα με το τριετές πλάνο εξυγίανσης θα «τρέξει» και πλάνο ανάπτυξης, το οποίο θα προβλέπει κεφάλαια ύψους 10 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει το άνοιγμα 12 καινούργιων σημείων με το σήμα Δωδώνη (10 καταστήματα franchise και 2 εταιρικά στα βόρεια και νότια προάστια της Αττικής). Οι επενδύσεις θα προσεγγίσουν σε βάθος 5ετίας τα 20 εκατ. ευρώ.

Αναφορικά με τα υφιστάμενα σημεία πώλησης δεν υπάρχει καμιά υπογεγραμμένη σύμβαση επεσήμανε ο επικεφαλής του ομίλου Βενέτης.

«Η εταιρεία έχει μόνο πελάτες που έχουν ένα σήμα Δωδώνη» σημείωσε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι οι συνεργασίες δεν διακόπτονται.

Χαρακτήρισε το εγχείρημα «δύσκολο» γι’ αυτό και «κάποιοι άλλοι εγκατέλειψαν», ενώ ανέφερε πως το σήμα θα παραμείνει. «Είναι το πιο ποιοτικό σήμα παγωτού στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνες (ηλικίες πάνω από 40 ετών), τόνισε.

Υπενθυμίζεται ότι το σήριαλ για την πώληση της Παγωτά Δωδώνη εκτείνεται σε βάθος χρόνου με άκαρπους διαγωνισμούς και με την τελευταία διαγωνιστική διαδικασία να βγάζει ως προτιμητέο επενδυτή τη First Runner του Αλέξανδρου Κατσιώτη της ΕΛΓΕΚΑ, ο οποίος όμως υπαναχώρησε λόγω καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Το γαλακτοπωλείο της Κυψέλης με το θεϊκό παρφέ

Τη δεκαετία του ’60 ο Βασίλης Μπλέτσος και η Σοφία Ξήτα, από το ανατολικό Ζαγόρι, επαρχία της Δωδώνης, βρέθηκαν στην Αθήνα αναζητώντας μια καλύτερη τύχη.

Οι επαγγελματικοί τους δρόμοι συναντώνται στην Κυψέλη όπου το 1967 αγοράζουν συνεταιρικά ένα μικρό γαλακτοπωλείο, το οποίο μετονομάζεται σε «Δωδώνη».

Με τρία μόλις τραπέζια εντός καταστήματος, στη Δωδώνη έβρισκε κάποιος γάλα, κρέμες, γιαούρτι, ρυζόγαλο, αυγά, γαλακτομπούρεκο, κανταΐφι, μπακλαβά, σαγανάκι, αλλά και ποικιλίες για ούζο.

Παρατηρώντας ότι το παγωτό είχε ζήτηση, οι δύο Ηπειρώτες αποφάσισαν να επεκταθούν και σε αυτή την κατηγορία, παρουσιάζοντας εκλεκτές και πρωτότυπες γεύσεις παγωτού.

Το παρφέ κρέμα εξελίχθηκε σε λατρεμένο παγωτό και από στόμα σε στόμα άρχισε όλη την αφρόκρεμα της Αθήνας να κάνει ουρά έξω από μικρό παγωτατζίδικο. Από τα τραπεζάκια της Δωδώνης θα περνούσαν οι Διονύσης Παπαγιαννόπουλος, Μίμης Πλέσσας, Νίκος Σταυρίδης, Γιώργος Κωνσταντίνου, Ιάκωβος Καμπανέλλης, καθώς και η Τζένη Καρέζη, με την οποία υπήρχε και επαγγελματική συνεργασία, με τη μορφή της τροφοδοσίας του κυλικείου του θεάτρου της.

Λίγα χρόνια αργότερα και συγκεκριμένα το 1977 η εταιρεία μεταφέρεται στις σημερινές της εγκαταστάσεις στην Παλλήνη, ενώ το 1984 ανοίγει το πρώτο εταιρικό κατάστημα με τη μορφή τζελατέριας στην Κηφισιά και το πρώτο κατάστημα franchise στο Χαλάνδρι.

Το 1990 η ομόρρυθμη εταιρεία Βιοτεχνία Παγωτού Β. Μπλέτσος – Σ. Ξήτα – Κ. Μπέλλος ΟΕ, μετατράπηκε σε Παγωτά Δωδώνη ΑΒΕΕ και το διάστημα 1991-1995 πραγματοποιείται δυναμική επέκταση του δικτύου μέσω franchise με το άνοιγμα 17 καταστημάτων.

Η εποχή των Πλακόπητα, Δασκαλόπουλου, Θεοδωρόπουλου και η είσοδος της Εθνικής

Εν μέσω προβλημάτων, τον Απρίλιο του 1999 ιδιοκτήτες της εταιρείας Παγωτά Δωδώνη ΑΒΕΕ: ο Κωνσταντίνος Μπέλος, με ποσοστό 25%, η μητέρα του Σοφία Ξήτα, με 25% και ο Βασίλης Μπλέτσος, με ποσοστό 50%, αποφασίζουν να πουλήσουν την εταιρεία σε ομάδα επενδυτών.

Οι νέοι ιδιοκτήτες των «θεϊκών παγωτών», όπως πλέον είχαν γίνει γνωστά, ήταν πολλοί και πασίγνωστοι. Συγκεκριμένα, το 57% των μετοχών της εταιρείας πέρασε στα χέρια της Global Capital Investors (το Venture Capital Fund της εταιρείας Global Finance του Άγγελου Πλακόπητα), το 25% στην εταιρεία ΔΕΛΤΑ, το 5% στην εταιρεία Πρόοδος (εταιρεία επενδύσεων της τότε Τράπεζας Εργασίας), το 5% στον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, το 3% στον Κωστή Αποστολίδη (δεξί χέρι του Σ. Θεοδωρόπουλου στην Chipita) και ποσοστό 5% στον Γ. Σαββίδη, παλαιό μάνατζερ της εταιρείας που ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος σύμβουλου.

Το καλοκαίρι του 2007 η Global Finance και κοινοπραξία επενδυτών ανακοίνωσαν την αποεπένδυσή τους από την εταιρεία Παγωτά Δωδώνη με την πώληση της τελευταίας στην NBGI private equity, που λειτουργούσε ως ο διεθνής επενδυτικός βραχίονας της Εθνικής Τράπεζας στην Ευρώπη.

Την εποχή εκείνη, στελέχη της αγοράς υποστήριζαν ότι η Global μέσω της ως άνω πώλησης πέτυχε τον τριπλασιασμό της αρχικής της επένδυσης στην εταιρεία παγωτού.

Στην ανακοίνωσή της η Global Finance ανέφερε ότι στην 8ετία που διατήρησε τον έλεγχο της εταιρείας ο αριθμός των καταστημάτων Παγωτά Δωδώνη αυξήθηκε από 92 σε 207, ο τζίρος της αυξήθηκε 2,5 φορές και το απασχολούμενο προσωπικό σχεδόν διπλασιάστηκε από 56 σε 100.

Το 2012 ξεσπά φωτιά στις εγκαταστάσεις της Παλλήνης με αποτέλεσμα την καταστροφή της παραγωγικής μονάδας. Η ζημιά ανήλθε στα 2 εκατ. ευρώ ωστόσο υπήρχε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και το ποσό των απωλειών καλύφθηκε σχεδόν εξολοκλήρου από την ασφαλιστική εταιρεία.

Από την Εθνική στις Goldman Sachs και Deutsche Bank

Από καραμπόλα, εξαιτίας της πώλησης από την Εθνική Τράπεζα της NBGI Private Equity, το 2016 το 90% των μετοχών της Παγωτά Δωδώνη, μέσω του Southeastern Fund, πέρασε σε επενδυτικές εταιρείες συνδεόμενες με τις Goldman Sachs και Deutsche Bank.

Τότε η εταιρεία διέθετε τα προϊόντα της μέσω: δικτύου 72 καταστημάτων franchise Δωδώνη, δικτύου 121 μικρότερων σημείων-«γωνίες», 600 σημείων HO.RE.CA. (καφετερίες, εστιατόρια, ξενοδοχεία), 700 σημείων πωλήσεων οικογενειακού συσκευασμένου παγωτού σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, αλλά και μικρά μίνι μάρκετ, φούρνους και ζαχαροπλαστεία.

Οι συσσωρευμένες ζημίες κατά την 31 Δεκεμβρίου 2016 είχαν ανέλθει σε 15,2 εκατ. ευρώ και το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων ήταν αρνητικό και ίσο με 6,47 εκατ. ευρώ.

Πριν 7 χρόνια η διοίκηση της εταιρείας ενημέρωνε ότι βρισκόταν σε διαπραγματεύσεις με τις πιστώτριες τράπεζες, ώστε να συμφωνηθεί η βέλτιστη αναδιάρθρωση του δανεισμού της προκειμένου αυτός να καταστεί πάλι βιώσιμος.

Τα άτυχα «φλερτ»

Και ενώ οι ζημιές συνεχίζονταν, το 2018 πληροφορίες ανέφεραν ότι ενδιαφέρον για την απόκτηση της Παγωτά Δωδώνη εκδήλωσαν το σχήμα των ελληνικών εταιρειών Γιώτης – Γρηγόρης Μικρογεύματα και η Switz Group του Ινδού επιχειρηματία Taizoon Khorakiwala, που συμμετέχει επενδυτικά στην Κρητών Άρτος και στους Κουλουράδες.

Το καλοκαίρι του 2020 εμφανίστηκαν στο προσκήνιο και νέοι υποψήφιοι «μνηστήρες», ωστόσο καμιά πρόταση δεν τελεσφόρησε.

Η απώλεια της Chillbox

Εν μέσω πανδημίας, η Δωδώνη Παγωτά έχασε και τα έσοδα του παγωμένου γιαουρτιού (frozen yogurt), καθώς η Kayak εξαγόρασε το 70% της Chillbox A.E. και το 100% της Chillbox Global A.E. Οι εταιρείες Chillbox αντιπροσώπευαν το 19% περίπου του τζίρου της Παγωτά Δωδώνη τα τελευταία χρόνια.

Συρρίκνωση δικτύου

Στο τέλος του 2020 η εταιρεία διέθετε τα προϊόντα της μέσω δικτύου 56 καταστημάτων franchise Δωδώνη, από 70 καταστήματα το 2018, δικτύου 109 μικρότερων σημείων-«γωνιές», 1.318 σημείων HO.RE.CA. (καφετέριες, εστιατόρια, ξενοδοχεία) και 424 σημείων πωλήσεων οικογενειακού συσκευασμένου παγωτού σε μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και μικρά μίνι μάρκετ, φούρνους και ζαχαροπλαστεία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον
Green |

Στάσσης: «Η ΔΕΗ θα οδηγήσει την ενεργειακή μετάβαση στη ΝΑ Ευρώπη» – Το μήνυμα από Ουάσιγκτον

Γνωρίζουμε πώς να αναπτύξουμε γρήγορα ΑΠΕ και ευέλικτη χωρητικότητα, πώς να επεκτείνουμε και να εκσυγχρονίσουμε τα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και πώς να ανταποκριθούμε στη ζήτηση των πελατών για προσιτές τιμές, είπε ο κ. Στάσσης