«Πονοκέφαλο» αποτελεί για την Adidas η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεών της στην Κίνα, που το 2022 μειώθηκαν κατά 36%.

Adidas: Δίνει το ελεύθερο στο Black Lives Matter να χρησιμοποιήσει το σήμα με τις τρεις λωρίδες

Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην αχανή ασιατική αγορά μειώθηκαν κατά 9,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ανέφερε η Adidas την Παρασκευή.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει το Reuters, αν και όλες οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς που επέβαλε το Πεκίνο για να εμποδίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού, η πτώση της Adidas ήταν πολύ πιο απότομη από ό,τι των ανταγωνιστών της.

Από το 2019 τα προβλήματα

Άλλωστε, τα προβλήματα της εταιρείας στην αγορά της Κίνας ήταν εμφανή πολύ πριν τα κυλιόμενα lockdowns πλήξουν το κινεζικό καταναλωτικό κλίμα και τις λιανικές πωλήσεις πέρυσι.

Από το 2019 η Adidas είδε το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα να πέφτει από το 19% στο 11%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor, επιτρέποντας στον τοπικό γίγαντα Anta να περάσει στη δεύτερη θέση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς αθλητικών ειδών πίσω από τη Nike.

Η Adidas επηρεάστηκε επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ομολόγους της από τη διαμάχη του 2020 για το βαμβάκι της επαρχίας Xinjiang, όταν οι δυτικές εταιρείες δέχθηκαν επίθεση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα σχόλιά τους σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στην επαρχία: Η στρατηγική μάρκετινγκ που στηρίζεται κυρίως στο lifestyle και τους influencers και όχι στους αθλητές, είχε ως αποτέλεσμα η απόσυρση των διασημοτήτων από τις διαφημίσεις ξένων εμπορικών σημάτων να αφήσει την Adidas λιγότερο ορατή στην αγορά.

Η Κίνα στο επίκεντρο

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρντ Γκάλντεν σημείωσε τον Μάρτιο ότι η Adidas θα αυξήσει την εστίασή της στα αθλήματα στην Κίνα, ιδίως στο ποδόσφαιρο και τους μαραθώνιους, και θα χρηματοδοτήσει περισσότερους Κινέζους αθλητές.

Αυτό έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, με τον Γκάλντεν να δηλώνει την Παρασκευή ότι το ποσοστό πώλησης – ή το ποσοστό των προϊόντων που διατηρούνται στα αποθέματα και πωλούνται στη συνέχεια – ήταν σε διψήφια επίπεδα το πρώτο τρίμηνο.

«Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση στην αγορά είναι πλέον υψηλότερη από ό,τι ήταν πέρυσι το πρώτο τρίμηνο», δήλωσε. «Για πρώτη φορά (στα) τελευταία δυόμισι χρόνια, είμαστε πραγματικά αισιόδοξοι ότι τα νούμερα θα γυρίσουν από το κόκκινο στο πράσινο».

Ένας Κινέζος στο τιμόνι

Ο επικεφαλής της Adidas Κίνας, Άντριαν Σιού, έχει ξεκινήσει μια πολυδιάστατη στρατηγική ανάκαμψης για την αγορά, που περιλαμβάνει έμφαση στην «υπερτοπικοποίηση» και την ταχύτητα, δήλωσαν στο Reuters στελέχη της Adidas China.

Ο Γκάλντεν δήλωσε την Παρασκευή ότι η Adidas στοχεύει το 50% των ενδυμάτων που πουλάει στην Κίνα να σχεδιάζεται ειδικά για την κινεζική αγορά. Μεγάλο μέρος αυτών, αλλά όχι όλα, θα σχεδιάζονται επίσης στην Κίνα, είπε.

Επί του παρόντος, περίπου το 10% των προϊόντων που πωλεί η εταιρεία στην Κίνα σχεδιάζονται στη χώρα.

Από τότε που ο γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ Siu ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας, οι συνεδριάσεις διεξάγονται στα κινεζικά και όχι στα αγγλικά, ανέφεραν οι πηγές. Μια άλλη πηγή της Adidas China δήλωσε ότι η ταχύτητα στην αγορά θεωρείται πλέον το κλειδί, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές αναζητούν αδιάκοπα το καινούργιο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή