«Πονοκέφαλο» αποτελεί για την Adidas η κατακόρυφη πτώση των πωλήσεών της στην Κίνα, που το 2022 μειώθηκαν κατά 36%.
Adidas: Δίνει το ελεύθερο στο Black Lives Matter να χρησιμοποιήσει το σήμα με τις τρεις λωρίδες
Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου στην αχανή ασιατική αγορά μειώθηκαν κατά 9,4% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι, ανέφερε η Adidas την Παρασκευή.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει το Reuters, αν και όλες οι εταιρείες καταναλωτικών ειδών επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς που επέβαλε το Πεκίνο για να εμποδίσει την εξάπλωση του κορωνοϊού, η πτώση της Adidas ήταν πολύ πιο απότομη από ό,τι των ανταγωνιστών της.
Από το 2019 τα προβλήματα
Άλλωστε, τα προβλήματα της εταιρείας στην αγορά της Κίνας ήταν εμφανή πολύ πριν τα κυλιόμενα lockdowns πλήξουν το κινεζικό καταναλωτικό κλίμα και τις λιανικές πωλήσεις πέρυσι.
Από το 2019 η Adidas είδε το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα να πέφτει από το 19% στο 11%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Euromonitor, επιτρέποντας στον τοπικό γίγαντα Anta να περάσει στη δεύτερη θέση όσον αφορά το μερίδιο αγοράς αθλητικών ειδών πίσω από τη Nike.
Η Adidas επηρεάστηκε επίσης σε μεγαλύτερο βαθμό από τους ομολόγους της από τη διαμάχη του 2020 για το βαμβάκι της επαρχίας Xinjiang, όταν οι δυτικές εταιρείες δέχθηκαν επίθεση στα κινεζικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τα σχόλιά τους σχετικά με τις συνθήκες εργασίας στην επαρχία: Η στρατηγική μάρκετινγκ που στηρίζεται κυρίως στο lifestyle και τους influencers και όχι στους αθλητές, είχε ως αποτέλεσμα η απόσυρση των διασημοτήτων από τις διαφημίσεις ξένων εμπορικών σημάτων να αφήσει την Adidas λιγότερο ορατή στην αγορά.
Η Κίνα στο επίκεντρο
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος Μπγιόρντ Γκάλντεν σημείωσε τον Μάρτιο ότι η Adidas θα αυξήσει την εστίασή της στα αθλήματα στην Κίνα, ιδίως στο ποδόσφαιρο και τους μαραθώνιους, και θα χρηματοδοτήσει περισσότερους Κινέζους αθλητές.
Αυτό έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, με τον Γκάλντεν να δηλώνει την Παρασκευή ότι το ποσοστό πώλησης – ή το ποσοστό των προϊόντων που διατηρούνται στα αποθέματα και πωλούνται στη συνέχεια – ήταν σε διψήφια επίπεδα το πρώτο τρίμηνο.
«Αυτό σημαίνει ότι η ζήτηση στην αγορά είναι πλέον υψηλότερη από ό,τι ήταν πέρυσι το πρώτο τρίμηνο», δήλωσε. «Για πρώτη φορά (στα) τελευταία δυόμισι χρόνια, είμαστε πραγματικά αισιόδοξοι ότι τα νούμερα θα γυρίσουν από το κόκκινο στο πράσινο».
Ένας Κινέζος στο τιμόνι
Ο επικεφαλής της Adidas Κίνας, Άντριαν Σιού, έχει ξεκινήσει μια πολυδιάστατη στρατηγική ανάκαμψης για την αγορά, που περιλαμβάνει έμφαση στην «υπερτοπικοποίηση» και την ταχύτητα, δήλωσαν στο Reuters στελέχη της Adidas China.
Ο Γκάλντεν δήλωσε την Παρασκευή ότι η Adidas στοχεύει το 50% των ενδυμάτων που πουλάει στην Κίνα να σχεδιάζεται ειδικά για την κινεζική αγορά. Μεγάλο μέρος αυτών, αλλά όχι όλα, θα σχεδιάζονται επίσης στην Κίνα, είπε.
Επί του παρόντος, περίπου το 10% των προϊόντων που πωλεί η εταιρεία στην Κίνα σχεδιάζονται στη χώρα.
Από τότε που ο γεννημένος στο Χονγκ Κονγκ Siu ανέλαβε το τιμόνι της εταιρείας, οι συνεδριάσεις διεξάγονται στα κινεζικά και όχι στα αγγλικά, ανέφεραν οι πηγές. Μια άλλη πηγή της Adidas China δήλωσε ότι η ταχύτητα στην αγορά θεωρείται πλέον το κλειδί, καθώς οι Κινέζοι καταναλωτές αναζητούν αδιάκοπα το καινούργιο.
Latest News
Η επίσκεψη Μασκ «ξεμπλοκάρει» την Tesla στην Κίνα
Οι έλεγχοι ασφαλείας και οι συναντήσεις του CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας
«Χρυσά συμβόλαια» για τα golden boys της Wall Street
Η ραγδαία άνοδος της χρηματιστηριακής αγοράς αυξάνει τον πλούτο των Αμερικανών ηγετών
Το «δωράκι» των 800 εκατ. ευρώ των δυτικών τραπεζών στο Κρεμλίνο
Ο αριθμός αντιπροσωπεύει τετραπλάσια αύξηση σε προπολεμικά επίπεδα και έρχεται καθώς τα κέρδη αυξάνονται στους ευρωπαίους δανειστές που βρίσκονται ακόμη στη χώρα
Στερεύουν τα προνόμια της Sephοra - Γκρεμίζεται ο μύθος του ιδανικού χώρου εργασίας
Το «Project Shift» που φέρνει τα πάνω-κάτω στους εργαζόμενους μερικής απασχόλησης και τα οφέλη που είχαν μέχρι στιγμής
Πού πάνε κορυφαία στελέχη που εγκαταλείπουν την Goldman Sachs
Ο Ίζι Iνγκλαντερ κυνηγάει στελέχη από την τράπεζα της Wall Street, τη στιγμή που ο Ντέιβιντ Σόλομον αντιμετωπίζει νέα αναταραχή
Ποιος αποκάλεσε τεμπέληδες τους Ευρωπαίους;
Ο Νικολάι Τάνγκεν βρίσκει τις επενδύσεις στις ΗΠΑ πιο ελκυστικές λόγω των πιο αδύναμων κανονισμών και της μεγαλύτερης ανάληψης κινδύνων
Το ημιφορτηγό που είναι το αντίθετο του Cybertruck
Απευθύνεται σε χρήστες που το θέλουν για σκληρή δουλειά και όχι για μόστρα
Politico: Γιατί η Βουλγαρία δεν θα ενταχθεί στην Ευρωζώνη το 2025
Παρά την ευρεία δημόσια υποστήριξη της ΕΕ για τον στόχο του Ιανουαρίου 2025, ανώτεροι αξιωματούχοι δηλώνουν σε ιδιωτικές συζητήσεις ότι είναι σχεδόν βέβαιο πως ο στόχος είναι ήδη χαμένος
Φαρμακευτική υπόσχεται θεραπεία του "Ozempic Face"
Μπορούμε να διορθώσουμε το «Ozempic face», λέει η εταιρεία περιποίησης δέρματος Galderma
Γιατί τα ΔΣ τα βάζουν με συμβούλους μετόχων
Οι σωστοί σύμβουλοι και οι εστιασμένοι επενδυτές είναι ζωτικής σημασίας για μια εύρυθμη λειτουργία των μετόχων