Μελέτη των εστιών πειρατείας στην ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας διαπίστωσε ότι η πειρατεία αυξάνεται όταν οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται και αντίστροφα, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η μείωση των αποθεμάτων ψαριών που προκαλείται από την κλιματική κρίση οδηγεί σε αύξηση των πειρατικών επιθέσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που εξετάζει δύο εστίες πειρατείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Ναυτιλία: Σε χαμηλό 30 ετών οι πειρατείες – Τα επικίνδυνα νερά
Ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα»
Οι θερμότερες θάλασσες έχουν επηρεάσει αρνητικά την αλιεία στην ανατολική Αφρική, μια από τις χειρότερες περιοχές στον κόσμο για πειρατεία. ενώ στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, ένα άλλο hot spot για επιθέσεις, είχε το αντίθετο αποτέλεσμα – οι πληθυσμοί των ψαριών αυξήθηκαν.
Αυτό το φαινόμενο δημιούργησε ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα» στο οποίο θα ελεγχθούν οι σχέσεις μεταξύ της κλιματικής κρίσης και του κινδύνου πειρατείας, σύμφωνα με τον Gary LaFree, καθηγητή εγκληματολογίας και ποινικής δικαιοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Maryland, και έναν από τους συν-συγγραφείς της εργασίας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της American Meteorological Society, Weather, Climate, and Society (WCAS).
Ο αντίκτυπος των θερμότερων θαλασσών
«Θέλαμε να δοκιμάσουμε την υπόθεση: αυξάνεται η πειρατεία όταν μειώνεται η παραγωγή ψαριών και μειώνεται όταν αυξάνεται η παραγωγή ψαριών;» είπε ο LaFree. Η απάντηση, ήταν ναι. «Κάναμε μια ανάλυση για να δούμε αν η υποκείμενη θεωρία ήταν στατιστικά σημαντική και είναι».
Η μελέτη, η οποία εξέτασε περισσότερες από 2.000 επιθέσεις στην Ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια, διαπίστωσε ότι οι τάσεις στην πειρατεία συνδέονται με τον αντίκτυπο των θερμότερων θαλασσών στα αποθέματα ψαριών.
Ψάρια, θάλασσες και πειρατεία
Στην ανατολική Αφρική, όπου οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται λόγω των θερμότερων θαλασσών, τα ποσοστά πειρατείας έχουν αυξηθεί. Αλλά η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας είχε το αντίθετο αποτέλεσμα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Εκεί, οι πληθυσμοί των ψαριών έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά πειρατείας έχουν μειωθεί.
«Σε ένα χρονοδιάγραμμα περίπου 20 ετών, συλλέγουμε στατιστικά σημαντικές, μετρήσιμες διαφορές», δήλωσε ο LaFree. «Έμεινα έκπληκτος από το πόσο γρήγορα συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές, ειδικά όταν σκέφτεσαι ότι η κλιματική αλλαγή πιθανότατα θα επιταχυνθεί στο μέλλον».
Προηγούμενες μελέτες που αναφέρονται στο έγγραφο δείχνουν ότι οι ψαράδες, που έχουν ναυτικές δεξιότητες και είναι μερικές από τις φτωχότερες κοινότητες στον κόσμο, γίνονται στόχος εγκληματικών συμμοριώνπου ασχολούνται με την πειρατεία.
Κόστος 9 δισ. στη ναυτιλία
Η σύνδεση μεταξύ της θέρμανσης των θαλασσών, της αλιείας και των πειρατικών επιθέσεων ήταν σημαντική, ακόμη και μετά τον έλεγχο για άλλες επιρροές όπως το οικονομικό άγχος, οι ιδιωτικοί φύλακες στα πλοία και η τοπική πολιτική διαφθορά, είπαν οι συγγραφείς. Έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο βοήθειας των αλιέων.
«Για τις κυβερνήσεις της Σομαλίας και της Κένυας και των παράκτιων κρατών στην ανατολική Αφρική, αυτό είναι ένα πιεστικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί», σημειώνει ο Jiang, επίκουρος καθηγητής στη σχολή κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μακάο και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
«Εάν τα επιχειρήματά μας είναι σωστά και οι θερμοκρασίες της θάλασσας συνεχίσουν να αυξάνονται στο ορατό μέλλον, ο αγώνας κατά της πειρατείας στην ανατολική Αφρική θα γίνει όλο και πιο δύσκολος», ανέφερε η εφημερίδα.
Η πειρατεία κοστίζει στη ναυτιλιακή βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και αποτελεί σημαντική απειλή για την ασφάλεια. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων μεταφέρονται δια θαλάσσης.
Latest News
Μια «συννεφιασμένη» εξήγηση για τους καύσωνες
Τα ρεκόρ υψηλών θερμοκρασιών του 2023 αποτέλεσαν γρίφο για τους επιστήμονες, που τώρα φαίνεται να βρήκαν τη λύση του στην απουσία χαμηλών νεφώσεων στην ατμόσφαιρα
Η ηλεκτροκίνηση... μπήκε στο Βατικανό με υπογραφή Mercedes-Benz
Ο Πάπας Φραγκίσκος παρέλαβε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Εντός Δεκεμβρίου η άδεια αποθήκευσης CO2 για τον Πρίνο – Οι ευκαιρίες για βιομηχανία και ναυτιλία
Επιδοτήσεις ύψους μισού δισ. ευρώ για δέσμευση 3,4 εκατ. τόνων CO2 έχει εξασφαλίσει η ελληνική βιομηχανία
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης