Μελέτη των εστιών πειρατείας στην ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας διαπίστωσε ότι η πειρατεία αυξάνεται όταν οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται και αντίστροφα, όπως αναφέρει ο Guardian.
Η μείωση των αποθεμάτων ψαριών που προκαλείται από την κλιματική κρίση οδηγεί σε αύξηση των πειρατικών επιθέσεων, σύμφωνα με μια νέα μελέτη που εξετάζει δύο εστίες πειρατείας τις τελευταίες δύο δεκαετίες.
Ναυτιλία: Σε χαμηλό 30 ετών οι πειρατείες – Τα επικίνδυνα νερά
Ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα»
Οι θερμότερες θάλασσες έχουν επηρεάσει αρνητικά την αλιεία στην ανατολική Αφρική, μια από τις χειρότερες περιοχές στον κόσμο για πειρατεία. ενώ στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, ένα άλλο hot spot για επιθέσεις, είχε το αντίθετο αποτέλεσμα – οι πληθυσμοί των ψαριών αυξήθηκαν.
Αυτό το φαινόμενο δημιούργησε ένα «σπάνιο φυσικό πείραμα» στο οποίο θα ελεγχθούν οι σχέσεις μεταξύ της κλιματικής κρίσης και του κινδύνου πειρατείας, σύμφωνα με τον Gary LaFree, καθηγητή εγκληματολογίας και ποινικής δικαιοσύνης στο Πανεπιστήμιο του Maryland, και έναν από τους συν-συγγραφείς της εργασίας που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό της American Meteorological Society, Weather, Climate, and Society (WCAS).
Ο αντίκτυπος των θερμότερων θαλασσών
«Θέλαμε να δοκιμάσουμε την υπόθεση: αυξάνεται η πειρατεία όταν μειώνεται η παραγωγή ψαριών και μειώνεται όταν αυξάνεται η παραγωγή ψαριών;» είπε ο LaFree. Η απάντηση, ήταν ναι. «Κάναμε μια ανάλυση για να δούμε αν η υποκείμενη θεωρία ήταν στατιστικά σημαντική και είναι».
Η μελέτη, η οποία εξέτασε περισσότερες από 2.000 επιθέσεις στην Ανατολική Αφρική και τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας τα τελευταία 20 χρόνια, διαπίστωσε ότι οι τάσεις στην πειρατεία συνδέονται με τον αντίκτυπο των θερμότερων θαλασσών στα αποθέματα ψαριών.
Ψάρια, θάλασσες και πειρατεία
Στην ανατολική Αφρική, όπου οι πληθυσμοί των ψαριών μειώνονται λόγω των θερμότερων θαλασσών, τα ποσοστά πειρατείας έχουν αυξηθεί. Αλλά η αύξηση της θερμοκρασίας της θάλασσας είχε το αντίθετο αποτέλεσμα στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας. Εκεί, οι πληθυσμοί των ψαριών έχουν αυξηθεί και τα ποσοστά πειρατείας έχουν μειωθεί.
«Σε ένα χρονοδιάγραμμα περίπου 20 ετών, συλλέγουμε στατιστικά σημαντικές, μετρήσιμες διαφορές», δήλωσε ο LaFree. «Έμεινα έκπληκτος από το πόσο γρήγορα συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές, ειδικά όταν σκέφτεσαι ότι η κλιματική αλλαγή πιθανότατα θα επιταχυνθεί στο μέλλον».
Προηγούμενες μελέτες που αναφέρονται στο έγγραφο δείχνουν ότι οι ψαράδες, που έχουν ναυτικές δεξιότητες και είναι μερικές από τις φτωχότερες κοινότητες στον κόσμο, γίνονται στόχος εγκληματικών συμμοριώνπου ασχολούνται με την πειρατεία.
Κόστος 9 δισ. στη ναυτιλία
Η σύνδεση μεταξύ της θέρμανσης των θαλασσών, της αλιείας και των πειρατικών επιθέσεων ήταν σημαντική, ακόμη και μετά τον έλεγχο για άλλες επιρροές όπως το οικονομικό άγχος, οι ιδιωτικοί φύλακες στα πλοία και η τοπική πολιτική διαφθορά, είπαν οι συγγραφείς. Έθεσε επίσης ερωτήματα σχετικά με τον τρόπο βοήθειας των αλιέων.
«Για τις κυβερνήσεις της Σομαλίας και της Κένυας και των παράκτιων κρατών στην ανατολική Αφρική, αυτό είναι ένα πιεστικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί», σημειώνει ο Jiang, επίκουρος καθηγητής στη σχολή κοινωνικών επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μακάο και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.
«Εάν τα επιχειρήματά μας είναι σωστά και οι θερμοκρασίες της θάλασσας συνεχίσουν να αυξάνονται στο ορατό μέλλον, ο αγώνας κατά της πειρατείας στην ανατολική Αφρική θα γίνει όλο και πιο δύσκολος», ανέφερε η εφημερίδα.
Η πειρατεία κοστίζει στη ναυτιλιακή βιομηχανία 9 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως και αποτελεί σημαντική απειλή για την ασφάλεια. Περίπου το 90% των παγκόσμιων εμπορευμάτων μεταφέρονται δια θαλάσσης.
Latest News
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ
Φως στο τούνελ… για τα μικρά φωτοβολταϊκά σε Κρήτη και Πελοπόννησο
Τι εκκρεμότητες υπάρχουν για να λήξει το «σήριαλ» με τους διαγωνισμούς του ΔΕΔΔΗΕ
DIMAND: Οι μεγάλες επενδύσεις που αλλάζουν την όψη της πόλης
Τα τελευταία χρόνια, η DIMAND έχει στοχεύσει δυναμικά στις αστικές αναπλάσεις, επενδύοντας σε κτήρια, συνδεδεμένα με την ιστορία του κέντρου της Αθήνας και του Πειραιά
Οικονομάκης (ΕΕΑΑ): Η εισφοροδιαφυγή το μεγάλο αγκάθι στην ανακύκλωση των συσκευασιών
Τι ανέφερε ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Αξιοποίησης Ανακύκλωσης (ΕΕΑΑ), μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Λεωφορεία με υδρογόνο και αμαξοστάσια με φωτοβολταϊκά - Το «πράσινο» λίφτινγκ
Υδρογονοκίνηση, βιωσιμότητα και ηλεκτροκίνηση δείχνουν το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική
Συμφωνία στη G7 για μείωση της παραγωγής πλαστικού
Η ρύπανση από το πλαστικό δεν σταματά να αυξάνεται, ενώ εκτιμάται ότι θα τριπλασιαστεί έως το 2060 εάν δε ληφθεί κανένα μέτρο