Σε λίστα παρακολούθησης από μια παγκόσμια υπηρεσία μίσθωσης αεροσκαφών έχει τεθεί η Ινδία με την υπηρεσία να δηλώνει ότι η πρώτη σε πληθυσμό χώρα του κόσμου δεν συμμορφώθηκε με τους διεθνείς κανόνες ανάκτησης αεροσκαφών, αφότου η αεροπορική εταιρεία Go First εξασφάλισε προστασία κατά της πτώχευσης.
Η κίνηση αυτή προήλθε από την Aviation Working Group (AWG), μια οντότητα με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, η οποία παρακολουθεί τους νόμους μίσθωσης και χρηματοδότησης για λογαριασμό κατασκευαστών αεροπλάνων και εκμισθωτών. Εκτιμάται δε ότι αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος μίσθωσης για τις ινδικές αεροπορικές εταιρείες και να βλάψει περαιτέρω την εμπιστοσύνη των εκμισθωτών στην τρίτη μεγαλύτερη εγχώρια αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Τουρισμός: «Δυνατό» πρώτο τρίμηνο για τις αεροπορικές αφίξεις
Μια τέτοια προοπτική «θα έχει άμεσο και ουσιαστικό αντίκτυπο στις μελλοντικές χρηματοδοτήσεις και μισθώσεις αεροσκαφών σε ινδικές αεροπορικές εταιρείες», επισήμανε η AWG στην Go First σε επιστολή της προς την Go First, η οποία κοινοποιήθηκε επίσης και στον υπουργό Αεροπορίας της Ινδίας.
Εκρηξη στη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια
Η αδυναμία ανάκτησης των αεροπλάνων της Go First έγκαιρα σε μια περίοδο που τα αεροπορικά ταξίδια στην Ινδία γνωρίζουν έκρηξη και εκατοντάδες νέα αεροσκάφη έχουν παραγγελθεί από τοπικούς αερομεταφορείς, οι οποίοι απευθύνονται τακτικά σε εκμισθωτές για να βοηθήσουν στη χρηματοδότηση αγορών αεροπλάνων.
Η Go Airlines υπέβαλε αίτηση πτώχευσης την περασμένη εβδομάδα, κατηγορώντας τους «ελαττωματικούς» κινητήρες Pratt & Whitney (P&W) για την καθήλωση στο έδαφος περίπου των μισών από τα 54 αεροσκάφη της Airbus A320neo. Η P&W, που ανήκει στον όμιλο της Raytheon Technologies απάντησε από τη μεριά της ότι οι ισχυρισμοί της αεροπορικής εταιρείας δεν τεκμηριώνονται με στοιχεία.
Παρέχοντας προστασία, το ινδικό δικαστήριο διέταξε δέσμευση των περιουσιακών στοιχείων της Go First, παρόλο που ορισμένοι εκμισθωτές είχαν ήδη τερματίσει τις μισθώσεις τους με την αεροπορική εταιρεία και είχαν ζητήσει από την ινδική ρυθμιστική αρχή να ανακτήσουν περισσότερα από 40 αεροπλάνα.
Η αποτυχία διεκπεραίωσης των αιτήσεων διαγραφής για αεροσκάφη με μίσθωση που έληξε πριν από την επιβολή του μέτρου της δέσμευσης, «έχει ως αποτέλεσμα αρνητικές προοπτικές», ανέφερε η AWG στην ανακοίνωση της.
Το υπουργείο Αεροπορίας και η ρυθμιστική αρχή δεν προέβησαν σε κανέναν σχολιασμό.
Οι εκμισθωτές της Go First περιλαμβάνουν τις εταιρείες SMBC Aviation Capital, CDB Aviation’s GY Aviation Leasing, Jackson Square Aviation και Bank of China Aviation.
Στην επιστολή της προς τον διορισμένο από το δικαστήριο διαχειριστή της Go First, η AWG τονίζει ότι η αεροπορική εταιρεία έχει «υποχρέωση» να συντηρήσει τα αεροσκάφη και να διατηρήσει την αξία τους έως ότου οι πιστωτές και οι εκμισθωτές μπορέσουν να τα ανακτήσουν και πάλι.
Η AWG είναι μια μη κερδοσκοπική οντότητα στην οποία προεδρεύουν από κοινού η Airbus και η Boeing. Τα μέλη της περιλαμβάνουν σημαντικούς εκμισθωτές και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Aircastle, η BOC Aviation, η SMBC Aviation Capital, η Deutsche Bank, η Goldman Sachs και η Morgan Stanley.
Οι αρνητικές προοπτικές της AWG είναι σύμφωνα με αυτό που αποκαλεί δείκτη συμμόρφωσης, ο οποίος εξετάζει εάν οι απαιτήσεις βάσει της Σύμβασης του Κέιπ Τάουν, μια διεθνής συνθήκη για την ανάκτηση αεροπλάνων, πληρούνται στην πράξη.
Η βαθμολογία της Ινδίας μειώθηκε στο 3 από 3,5 νωρίτερα.
Latest News
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023