
Σε αύξηση κατά 15,5% της μέσης καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων της σε όλες τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται προχώρησε η ΦΑΓΕ το πρώτο τρίμηνο εφέτος, όταν την ίδια ώρα το κόστος του γάλακτος που χρησιμοποιεί στα εργοστάσιά της στην Ελλάδα έπεσε κατά 36,8% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 15,3%.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στην οικονομική έκθεση της γαλακτοβιομηχανίας, η αξία πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε σε 147,5 εκατ. δολάρια αυξημένη κατά 6,8%.
ΦΑΓΕ: Η μάχη με τα «ανώνυμα» γιαούρτια και η αύξηση κερδών
Η άνοδος των εσόδων οφείλεται κυρίως στην αύξηση της μέσης καθαρής τιμής πώλησης των προϊόντων του ομίλου σε όλες τις αγορές κατά 15,5%.
Ωστόσο, η μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 6,9% για το σύνολο της δραστηριότητας του ομίλου περιόρισε σημαντικά την περαιτέρω αύξηση του τζίρου της.
Επιπλέον, αρνητική επίδραση κατά 1,8% είχε η ενίσχυση του δολαρίου έναντι του ευρώ και της βρετανικής λίρας.
Μείωση πωλήσεων σε όγκο
Σε επίπεδο επιμέρους αγορών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία κατά 9,7%, 6,7% και 2,1% αντίστοιχα.
Στον αντίποδα, η ελληνική αγορά ήταν η μόνη που κατέγραψε οριακή μείωση των πωλήσεων σε αξία (-0,5%).
Την ίδια ώρα, οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν συνολικά κατά 6,9% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Αυτό προέκυψε κυρίως από τη μείωση των πωλήσεων σε όγκο στην Ελλάδα κατά 15,8% και στην Ιταλία κατά 14,4%. Ενώ μονοψήφια ήταν η υποχώρηση στο Ηνωμένο Βασίλειο (-3,6%) και στις Ηνωμένες Πολιτείες (-3,3%).
Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδος αντιπροσώπευαν το 88,1% των συνολικών πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με 87,2% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Εκτινάχθηκαν τα κέρδη
Τα μεικτά κέρδη του ομίλου ανήλθαν το πρώτο τρίμηνο του 2022 στο ποσό των 64,1 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 55,5%.
Το μεικτό κέρδος ως ποσοστό επί των πωλήσεων ήταν 43,5% το φετινό πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 29,9% την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ο κύριος λόγος για την αύξηση αυτή, όπως αναφέρεται στην οικονομική έκθεση της ΦΑΓΕ, ήταν η μείωση των τιμών του γάλακτος που χρησιμοποιείται στις ελληνικές εγκαταστάσεις κατά 36,8% και στις εγκαταστάσεις των ΗΠΑ κατά 15,3%.
Σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά κέρδη, σημειώθηκε τριψήφια αύξηση το πρώτο τρίμηνο του 2023 συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Συγκεκριμένα, ανήλθαν σε 29,2 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας άνοδο κατά 134,3%.
Ως ποσοστό επί των πωλήσεων, το λειτουργικό κέρδος ήταν 19,8% σε σύγκριση με 9,0% το 2022. Αυτή η αύξηση οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μεικτού κέρδους.
Τα καθαρά κέρδη από συναλλαγματικές διαφορές ήταν 1,1 εκατ. δολάρια έναντι καθαρών ζημιών το 2022 ύψους 1,5 εκατ. δολαρίων.
Τα κέρδη προ φόρων για το πρώτο τρίμηνο του 2023 ήταν 27,1 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με 6,6 εκατ. που ήταν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αυτή η αύξηση στα κέρδη προ φόρων οφείλεται κυρίως στην αύξηση του λειτουργικού κέρδους και στις συναλλαγματικές επιδράσεις.
Τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 20,8 εκατ. δολάρια, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη ύψους 5,4 εκατ. δολαρίων το περσινό πρώτο τρίμηνο.


Latest News

Ανοίγει η πλατφόρμα για επιδοτήσεις ρεύματος σε 1 εκατ. επιχειρήσεις - Αναλυτικά οι όροι και οι προϋποθέσεις
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου ξεκαθάρισε πως εκτός επιδοτήσεων θα μείνουν όσες επιχειρήσεις έχουν προβεί διαπιστωμένα σε ρευματοκλοπή

«Ταύρος» για τις ελληνικές τράπεζες η JP Morgan - Υψηλότερες τιμές στόχους για Alpha, Εθνική
Η JP Morgan προχώρησε σε αύξηση των εκτιμήσεων για την κερδοφορία του τραπεζικού κλάδου

Μείωση τζίρου και κερδών για τον Όμιλο ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ το 2024 - Οι προοπτικές για το 2025
Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά προκλήσεων για τη ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ, καθώς ολοκληρώθηκε η μεταφορά της παραγωγικής διαδικασίας της θυγατρικής «ΕΞΑΛΚΟ Α.Ε. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ»

Το στοίχημα της Lavipharm με την κάνναβη – Προς νέες εξαγορές και επενδύσεις
Τι ανέφερε η διοίκηση της Lavipharm για την πορεία της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών – Τι μέρισμα θα προτείνει στους μετόχους

Γιατί τελικά οι Έλληνες αγαπούν τις πολωνικές αλυσίδες - Η «μάχη» Pepco-Sinsay στην ελληνική αγορά
Ποιο είναι το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, που εδώ και τρία χρόνια έχει δώσει ώθηση σε Pepco και Sinsay

Τι φέρνει το «T» δίπλα στην Cosmote – Οι συνέργειες που… ξεκλειδώνουν
H «νέα» Cosmote Telekom αναμένεται να έχει ως προίκα τις δεκάδες διεθνείς συνεργασίες που κουβαλά το brand Telekom, σαν διεθνής τηλεπικοινωνιακός πάροχος

Revoil: Το μέρισμα για το 2024 – Από 6 Μαΐου η καταβολή του
Από τη Τρίτη 29 Απριλίου 2025 οι μετοχές θα διαπραγματεύονται χωρίς το δικαίωμα είσπραξης μερίσματος

Καρέλιας: Αύξηση στα κέρδη - Πρόταση για μέρισμα 14 ευρώ
Βασικός παράγοντας για τα αποτελέσματα ήταν η πορεία των σημάτων στις διεθνείς αγορές

Η Cosmote γίνεται Cosmote Telekom - Η αλλαγή στο ιστορικό brand μετά από 27 χρόνια
«Μέσα από την Cosmote Telekom, θα μπορέσουμε να αξιοποιήσουμε ακόμα περισσότερο την τεχνογνωσία, τις καινοτομίες και τις διεθνείς συνεργασίες της Telekom», δήλωσε ο Κώστας Νεμπής, πρόεδρος και CEO του Ομίλου ΟΤΕ

Νέα πραγματικότητα στη διαχείριση απορριμμάτων - Η επένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στη Μεσσηνία
Με τη ΜΕΑ στην Καλλιρρόη Μεσσηνίας εφαρμόζεται ενιαίο, βιώσιμο σύστημα διαχείρισης αστικών στερεών αποβλήτων στην Πελοπόννησο