Η Κίνα άφησε πίσω της την πολιτική των lockdown λόγω της πανδημίας και αμερικανικές εταιρείες όπως η Procter & Gamble, η Starbucks και η MGM Resorts International δηλώνουν ότι η ανάκαμψη της χώρας ενισχύει τις συνολικές πωλήσεις τους.

Με τον μεγάλο πληθυσμό της και τη διογκούμενη μεσαία τάξη, η Κίνα είναι μια επιθυμητή αγορά για πολλές πολυεθνικές εταιρείες που έχουν δει τις επιχειρήσεις τους στις ΗΠΑ να φτάνουν στο όριό τους. Όμως, η πολιτική της χώρας για μηδενική Covid, η οποία επέβαλε σκληρούς περιορισμούς ώστε να σταματήσει η εξάπλωση του ιού, έπληξε την οικονομία της χώρας – και τα έσοδα για πολλές εταιρείες των ΗΠΑ που πωλούν τα αγαθά ή τις υπηρεσίες τους εκεί.

Κίνα: Πόσο μακριά εκτείνονται οι εμπορευματικοί σιδηρόδρομοί της σε όλη την Ασία [χάρτες]

Μετά την ανατροπή της πολιτικής τον Δεκέμβριο, η οικονομία της Κίνας αναπτύχθηκε 4,5% το πρώτο τρίμηνο. Οι αμερικανικές εταιρείες αναφέρουν ότι η ζήτηση στην Κίνα επιστρέφει, ενισχύοντας τις πωλήσεις τους τη στιγμή που πολλοί αμερικανοί καταναλωτές τη δική τους χώρα περιορίζουν τις δαπάνες τους.

Ωστόσο, η ανάκαμψη δεν ήταν τόσο γρήγορη ή εντυπωσιακή όσο ήλπιζαν πολλοί επενδυτές. Οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να «μάχονται» για να υπερβούν τις προ πανδημίας πωλήσεις τους στην Κίνα. Το τμήμα λιανικής πώλησης ταξιδιών χρειάζεται ακόμη περισσότερο χρόνο για να ανακάμψει. Οι πωλήσεις της Apple μειώθηκαν στην ευρύτερη κινεζική επικράτεια, η οποία περιλαμβάνει την ηπειρωτική χώρα, το Χονγκ Κονγκ και το κοντινό αυτοδιοικούμενο νησί της Ταϊβάν.

Η αναλύτρια της Morgan Stanley, Kelly Kim, τόνισε ότι η ομάδα καταναλωτών της εταιρείας στην Κίνα αναμένει ότι η ανάκαμψη θα έρθει σε τρία στάδια: ένα ανοιξιάτικο διάλειμμα, από τον Φεβρουάριο έως τον Απρίλιο, τις καλοκαιρινές «δαπάνες εκδίκησης», από τον Μάιο έως τον Ιούλιο, και μια σταθερή ανάκαμψη από τον Αύγουστο.

Τα εστιατόρια ανακάμπτουν

Τα εστιατόρια με έδρα τις ΗΠΑ ήταν μεταξύ των εταιρειών που είδαν την επιστροφή της ζήτησης στην Κίνα. Ωστόσο, οι πωλήσεις δεν έχουν ακόμα προσεγγίσει τα επίπεδα του 2019.

Τα Starbucks ανέφεραν ότι οι πωλήσεις στο ίδιο κατάστημα στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 3% το τελευταίο τρίμηνο, αντιστρέφοντας την πτωτική τάση τους. Ορισμένοι αναλυτές της Wall Street ανέμεναν ακόμη συρρίκνωση των πωλήσεων στα ίδια καταστήματα για τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της εταιρείας.

Ένα χρόνο νωρίτερα, ο γίγαντας του καφέ περιόρισε τις προοπτικές του για το τρέχον έτος, αναφέροντας τα lockdown στην Κίνα ως έναν από τους λόγους της απόφασης. Εκείνο το τρίμηνο, οι πωλήσεις των Starbucks στο ίδιο κατάστημα στην Κίνα μειώθηκαν κατά 23%.

Η Yum China, κύριος δικαιοδόχος της Yum Brands στην Κίνα, δήλωσε επίσης ότι οι πωλήσεις της στο ίδιο κατάστημα αυξήθηκαν κατά 8% το πρώτο τρίμηνο. Η Κίνα είναι η μεγαλύτερη αγορά της KFC και η δεύτερη μεγαλύτερη της Pizza Hut.

«Επωφεληθήκαμε από την αυξανόμενη κινητικότητα και είδαμε αύξηση 40% σε επίπεδο μεταφορών και τουριστών. Ωστόσο, οι πωλήσεις στα ίδια καταστήματα σε αυτές τις τοποθεσίες το πρώτο τρίμηνο εξακολουθούσαν να είναι 20% έως 30% κάτω από τα επίπεδα του 2019», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Yum China, Joey Wat.

Τα ταξίδια ενισχύουν τα πάρκα και τα καζίνο

Οι Κινέζοι καταναλωτές φαίνεται επίσης να ταξιδεύουν ξανά καθώς έχουν αρθεί οι περιορισμοί, και επισκέπτονται κυρίως θεματικά πάρκα και καζίνο. Η αύξηση των δαπανών για ταξίδια και αναψυχή βοήθησε μια σειρά από εταιρείες των ΗΠΑ στην αρχή του έτους.

Η Disney διαφημίζει «βελτιωμένα οικονομικά αποτελέσματα» στα θέρετρά της στη Σαγκάη και στο Χονγκ Κονγκ.

«Είμαστε πραγματικά ικανοποιημένοι που είδαμε την ανάκαμψη από το κλείσιμο της πανδημίας που είχαμε», είπε η CFO της Disney, Christine McCarthy.
Το Μακάο, το μεγαλύτερο κέντρο τυχερών παιχνιδιών στον κόσμο, καταγράφει μια αναζωπύρωση της τουριστικής κίνησης μετά την κατάργηση των απαιτήσεων τεστ covid-19 για εισερχόμενους ταξιδιώτες από την ηπειρωτική χώρα, το Χονγκ Κονγκ και την Ταϊβάν. Ο τουρισμός κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια των διακοπών της κινεζικ΄ς πρωτοχρονιάς στα τέλη Ιανουαρίου.

Η MGM Resorts International λειτουργεί τα καζίνο MGM Cotai και MGM Macau στην περιοχή. Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο κολοσσός των καζίνο ανέφερε μια γρήγορη επιστροφή στην κερδοφορία, καθώς η κίνηση στα κινεζικά καζίνο φτάνει τα προ της πανδημίας επίπεδα. Το πρώτο τρίμηνο, τα ακίνητά της στην Κίνα απέφεραν προσαρμοσμένα κέρδη 169 εκατομμυρίων δολαρίων, ή το 88% των προσαρμοσμένων κερδών του τμήματος τέσσερα χρόνια νωρίτερα.

Η Airbnb ανακοίνωσε ότι για το τελευταίο τρίμηνο το τμήμα Ασίας-Ειρηνικού σημείωσε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε ετήσια βάση στις κρατήσεις για διανυκτερεύσεις. Η εταιρεία έκλεισε τις εγχώριες δραστηριότητές της στην Κίνα το 2022, κλείνοντας όλες τις καταχωρίσεις στην ηπειρωτική χώρα για να επικεντρωθεί στο να βοηθήσει τους Κινέζους καταναλωτές να βρουν διαμονή στο εξωτερικό. «Είμαστε ενθαρρυμένοι από την πρόσφατη άρση των ταξιδιωτικών της περιορισμών από την Κίνα, παρόλο που αναμένουμε ότι η ανάκαμψη θα είναι σταδιακή λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας στις πτήσεις», εκτίμησε η εταιρεία στην τριμηνιαία επιστολή της προς τους μετόχους.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή