Αυξημένος κατά 2,8% καταγράφηκε ο κύκλος εργασιών της σαπωνοποιίας Παπουτσάνης στο α’ τρίμηνο 2023, καθώς ανήλθε στα 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 4,3 εκατ. ευρώ έναντι 4,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022 βελτιωμένο κατά 2,1%.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,72 εκατ. ευρώ έναντι 1,09 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2022, σημειώνοντας μείωση κατά 34%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,44 εκατ. ευρώ έναντι 0,75 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 42%.
Παπουτσάνης: Αύξηση πωλήσεων 3% το πρώτο τρίμηνο του 2023
Ο κ. Μενέλαος Τασόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε σχετικά: «Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στο επιχειρηματικό μας σχέδιο για συνεχή ανάπτυξη και στους τέσσερεις πυλώνες δραστηριοποίησης της Εταιρείας, αξιοποιώντας τις δυνατότητες και τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Παπουτσάνης, καθώς και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην ελληνική και διεθνή αγορά. Η διόρθωση που διαπιστώνεται στις τιμές των υλών και της ενέργειας σε συνδυασμό με την ισχυρή εμπορική πολιτική μας αλλά και την ολοκλήρωση του επενδυτικού μας πλάνου εκτιμάται ότι θα επιδράσουν θετικά στα μεγέθη της Παπουτσάνης για το σύνολο του έτους».
Επισκόπηση αποτελεσμάτων
Το Α’ Τρίμηνο 2023, o κύκλος εργασιών ανήλθε στα 15,3 εκατ. ευρώ έναντι 14,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 2,8%.
Η αξία των εξαγωγών για την Παπουτσάνης ανήλθε σε 10,0 εκατ. ευρώ έναντι 11,1 εκατ. ευρώ, το πρώτο τρίμηνο του 2022, αντιπροσωπεύοντας το 65% του συνολικού κύκλου εργασιών μειωμένη κατά 10%.
Το μεικτό κέρδος ανήλθε σε 4,3 εκατ. ευρώ έναντι 4,2 εκατ. ευρώ, την αντίστοιχη περίοδο του 2022, βελτιωμένο κατά 2,1%. Σημειώνεται ότι το περιθώριο μικτού κέρδους ανήλθε σε 28,0% έναντι 28,2%, το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το περιθώριο μικτού κέρδους είναι σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με αυτό της χρήσης του 2022 που είχε ανέλθει σε 24,4% και αναμένεται περαιτέρω βελτίωση.
Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, μη επαναλαμβανόμενων αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (adjusted EBITDA) ανήλθαν σε 1,7 εκατ. ευρώ έναντι 2 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 16% κυρίως λόγω αυξημένων δαπανών διάθεσης και προώθησης των επωνύμων προϊόντων.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 0,72 εκατ. ευρώ, έναντι 1,09 εκατ. ευρώ του πρώτου τριμήνου του 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 0,44 εκατ. ευρώ έναντι 0,75 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 42%. Τα αποτελέσματα έχουν επιβαρυνθεί εκτός των ανωτέρω λόγων και από το αυξημένο χρηματοοικονομικό κόστος λόγω αύξησης των βασικών επιτοκίων.
Η αξία του πάγιου εξοπλισμού (ενσώματα πάγια στοιχεία) ανέρχεται σε 48,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με 47,8 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2022. Το σημαντικό επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρίας, περίπου 25 εκατ. ευρώ την τελευταία τριετία, ολοκληρώθηκε και για το τρέχον έτος προβλέπονται σημαντικά μειωμένες εκροές για αγορά παγίου εξοπλισμού.
Όσον αφορά τη συνεισφορά των τεσσάρων τομέων δραστηριότητας στα συνολικά μεγέθη, επισημαίνεται ότι το 21% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 18% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 44% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις ειδικών σαπωνομαζών.
Επισκόπηση ανά Τομέα Δραστηριότητας
Επώνυμα Προϊόντα: Η κατηγορία παρουσιάζει ισχυρή ανάπτυξη κατά 33% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, παρά τη σημαντική πτώση της αγοράς του αντισηπτικού στο οργανωμένο λιανεμπόριο (-56% για το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό). Εξαιρώντας το αντισηπτικό, η ανάπτυξη της κατηγορίας των επώνυμων προϊόντων ανέρχεται σε 70% και οφείλεται κατά το ήμισυ περίπου στη θετική συνεισφορά από την εξαγορά της σαπωνοποιίας ΑΡΚΑΔΙ, ενώ το υπόλοιπο προέρχεται από οργανική ανάπτυξη των προϊόντων ευρείας διανομής της Παπουτσάνης. Τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης ΠΑΠΟΥΤΣΑΝΗΣ κερδίζουν σημαντικό μερίδιο αγοράς στην Ελλάδα και παράλληλα έχουν υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις τους στο εξωτερικό με πολύ καλές προοπτικές.
Ξενοδοχειακά Προϊόντα: Οι πωλήσεις των ξενοδοχειακών προϊόντων παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο με τις αντίστοιχες του πρώτου τριμήνου του 2022, με τις εγχώριες πωλήσεις να υπερδιπλασιάζονται σε σχέση με πέρσι, καλύπτοντας την υποχώρηση των πωλήσεων στο εξωτερικό.
Οι τελευταίες έρχονται να συγκριθούν με ένα πολύ υψηλό πρώτο τρίμηνο του 2022 λόγω του ανοίγματος των επαγγελματικών ταξιδίων και της τουριστικής αγοράς, έπειτα από δύο χρόνια περιοριστικών μέτρων εξαιτίας της πανδημίας.
Προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα): Οι πωλήσεις της κατηγορίας αυτής παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με αυτές του πρώτου τριμήνου του 2022 ενώ παράλληλα νέες συνεργασίες εντάσσονται σε αυτή τη κατηγορία. Φαίνεται ότι η ανάγκη της αγοράς για sustainable & niche προϊόντα επανέρχεται στα επίπεδα προ Covid με νέα Projects που ξεκινούν να αναπτύσσονται με τους πελάτες της κατηγορίας.
Βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών: Στην συγκεκριμένη κατηγορία, που αφορά στο μεγαλύτερο μέρος πελάτες του εξωτερικού, το πρώτο τρίμηνο του 2023 σημειώθηκε μείωση κατά 9%, η οποία οφείλεται κυρίως στη μη πώληση των βασικών (commodity) σαπωνομαζών που παράγονται στην ΝΑ Ασία. Κατά το 2022 η Εταιρεία, εκμεταλλευόμενη το αυξημένο μεταφορικό κόστος και τις μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις από Ασία, εξυπηρέτησε ένα μικρό μέρος των συνολικών αναγκών της Ευρώπης, Αφρικής και Μέσης Ανατολής σε αντίστοιχες σαπωνόμαζες. Οι τιμές στα μεταφορικά κόστη και οι χρόνοι παράδοσης από Ασία έχουν πλέον εξομαλυνθεί, ωστόσο η συγκεκριμένη κάλυψη αναγκών άφησε στην Εταιρεία συνεργασίες με δυναμική που θα ενισχύσουν την κατηγορία
Επιχειρηματική προοπτική
Κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους οι πρώτες ενδείξεις οδηγούν σε περαιτέρω βελτίωση στις τιμές των υλών και ενέργειας. Παράλληλα, η Παπουτσάνης το 2022 ολοκλήρωσε το ισχυρό επενδυτικό πλάνο της τελευταίας τριετίας ύψους περίπου 25 εκ. ευρώ με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας, την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων και την επέκταση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, ενέργειες που συντελούν στην μείωση του λειτουργικού κόστους.
Συνέπεια των ανωτέρω αναμένεται βελτίωση της κερδοφορίας για το 2023 σε σχέση με το 2022.
Για το έτος 2023 η Εταιρεία στοχεύει να συνεχίσει την ανάπτυξή της και στους τέσσερεις τομείς που δραστηριοποιείται:
• Ο πυλώνας των επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα και αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά το 2023, μέσω του εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων, της δυναμικής διαφημιστικής υποστήριξης και της ενίσχυσης της παρουσίας στα καταστήματα, καθώς επίσης και με την είσοδό σε νέες κατηγορίες με κύριο όχημα το ΑΡΚΑΔΙ.
• Ο τομέας των ξενοδοχειακών προϊόντων αναμένεται να αποτελέσει κύριο άξονα ανάπτυξης για την Παπουτσάνης, καθώς οι προβλέψεις για τον τουρισμό είναι πολύ αισιόδοξες, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα χτίζονται δυναμικά οι μακροχρόνιες υπάρχουσες συνεργασίες με στρατηγικούς πελάτες, ενώ έχουν μπει και ισχυρές βάσεις για την ανάπτυξη των εξαγωγών των επώνυμων ξενοδοχειακών προϊόντων σε μία σειρά από νέες αγορές.
• Τέλος οι κατηγορίες παραγωγών για τρίτους και ειδικών σαπωνομαζών αναμένεται να συνεχίσουν την ανάπτυξή τους κυρίως μέσω διεύρυνσης του πελατολογίου αλλά και ανάπτυξης των συνθετικών σαπωνομαζών.
Latest News
ΔΕΗ – Project Paralies: Συνεργασία για τον καθαρισμό και την προστασία 50 ελληνικών παραλιών
Εθελοντική δράση καθαρισμού πραγματοποιήθηκε από το προσωπικό της ΔΕΗ σε παραλίες στο Λαύριο, Κέα, Κύθνο, Σίφνο και Σέριφο
Uber: Τρεις νέες πράσινες επιλογές μετακίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Από σήμερα, οι χρήστες της Uber θα έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε Taxi Priority, Taxi Comfort και Taxi Green
Tο 33ο McDonald’s στην Ελλάδα άνοιξε η Premier Capital Hellas - Οι στόχοι μέχρι το 2028
Το νέο σημείο της αλυσίδας McDonald’s στην πλατεία της Νέας Σμύρνης αφορά σε μια επένδυση €1,34 εκατ.
Για πρώτη φορά στην Αθήνα το FIRST Global Challenge 2024
Περισσότεροι από 3.000 μαθητές και μέντορες από 193 χώρες βρέθηκαν στην Αθήνα στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού μαθητικής ρομποτικής FIRST Global Challenge 2024
Πράσινο φως από την Κομισιόν για την εξαγορά της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ από τη Masdar
Στην τελική ευθεία το μεγαλύτερο για τα ελληνικά δεδομένα επιχειρηματικό deal ύψους 3,2 δισ. ευρώ - 23 Οκτωβρίου η γ.σ. της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
ELPEDISON: Κατασκεύασε το μεγαλύτερο Φωτοβολταϊκό Σύστημα με Car-Ports στην Ελλάδα
Το Φ/Β σύστημα που ολοκλήρωσε η Elpedison περιλαμβάνει 2 car-ports γύρω από το ξενοδοχείο
«Σηκώνει» 750 εκατ. η Metlen από τις αγορές - Στο 4% το επιτόκιο για το ομόλογο
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών για το πράσινο ομόλογο - Ξεπέρασαν τα 2,4 δισ. ευρώ οι συνολικές προσφορές
Η PwC Ελλάδας, στρατηγικός σύμβουλος για το νέο Financial ERP Σύστημα της Πειραιώς
Για την ολοκλήρωσή του απαιτήθηκαν 18 μήνες εργασιών - Συμμετείχαν 100 άτομα τόσο από την Πειραιώς όσο και από την PwC
Άλλαξε χέρια το 3% της Τράπεζας Κύπρου στα 4,2 ευρώ/μετοχή - Πωλητής η CarVal
Η CarVal πρόσφερε μέσω τοποθέτησης ποσοστό περίπου 3% στην τιμή των 4,20 ευρώ
Συνεχίζεται το «Ταξίδι στο Φως» από τη Metlen Energy & Metals - Η επόμενη συναυλία
Ο Σταύρος Ξαρχάκος στο Ναό της Αφαίας στην Αίγινα με την υποστήριξη της Metlen Energy & Metals