
Η πλειοψηφία των επιχειρήσεων πάντα λειτουργούσε με έναν απώτερο σκοπό, το κέρδος. Το μάρκετινγκ της οδοντόκρεμας Crest από την Colgate-Palmolive γίνεται με γνώμονα το σκοπό. Η εταιρεία κατασκευής προμηθειών εργαστηρίου Danaher βρίσκεται στη μέση ενός «μετασχηματισμού χαρτοφυλακίου με γνώμονα το σκοπό». Στον γίγαντα της υγειονομικής περίθαλψης AmerisourceBergen, εν τω μεταξύ, σχεδόν τα πάντα καθοδηγούνται από το σκοπό: η κουλτούρα, οι ομάδες, ακόμη και τα οικονομικά του αποτελέσματα, σύμφωνα με το Bloomberg.
Αλλά ισχύει πλέον το ίδιο για τους εργαζόμενους; Αποσκοπούν στην υψηλή αμοιβή ή μήπως τα πράγματα έχουν αρχίσει να αλλάζουν;
Εργασιακή κουλτούρα: Γιατί οι «σπουδαίοι» υπάλληλοι εγκαταλείπουν τις «χλιδάτες εταιρείες»
«Βάσει σκοπού»
Οι αναφορές «βάσει σκοπού» στις κλήσεις κερδών εταιρειών του S&P 500 αυξήθηκαν σε καθένα από τα δύο τελευταία χρόνια, σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Υπάρχει καλός λόγος – ή, θα μπορούσαμε να πούμε, ένας σκοπός – πίσω από όλα αυτά.
Η αναζωπύρωση του καπιταλισμού, σε συνδυασμό με την αναζήτηση κουλτούρας στον χώρο εργασίας, που έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έθεσαν ως επίκεντρο τον κοινωνικό αντίκτυπο μιας εταιρείας.
Περισσότεροι από οκτώ στους δέκα ερωτηθέντες από το The Harris Poll πέρυσι είπαν ότι το να έχουν «νόημα» στη δουλειά τους είναι πλέον πιο σημαντικό από ποτέ, και ότι θα εργάζονταν μόνο σε μια εταιρεία με σκοπό. Ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό στελεχών συμφώνησε ότι εάν ο οργανισμός τους ήταν πιο επικεντρωμένος στον σκοπό, θα ήταν πιο επιτυχημένος.
Αλλά υπάρχει ένα μέρος όπου τα χρήματα και ο αλτρουισμός δεν σμίγουν, και αυτό είναι η συνέντευξη για δουλειά. Είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι οι υποψήφιοι για εργασία είναι πρόθυμοι να δεχτούν μικρότερες αμοιβές σε αντάλλαγμα με αυτό που θεωρούν ότι έχει νόημα – ας πούμε, σε έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό. Μα γιατί? Και τι θα συμβεί αν κάθε οργανισμός ισχυριστεί ότι έχει κάποιο θετικό κοινωνικό αντίκτυπο;


Latest News

Άνοδος του Δείκτη Οικονομικού Κλίματος στο πρώτο τρίμηνο του 2025 - Τι δείχνουν τα στοιχεία ΕΑΣΕ και ICAPCRIF
Το πρώτο τρίμηνο του 2025 ο γενικός δείκτης οικονομικού κλίματος (ΕΑΣΕ/ICAP CRIF-CEO General Index) σημείωσε πτώση στις 146 μονάδες έναντι 160 το προηγούμενο τρίμηνο

Ποια επαγγέλματα «ανθούν» στην αγορά εργασίας - Τι δείχνει έρευνα του ΙΟΒΕ
Η απασχόληση κερδίζει έδαφος με την αγορά εργασίας στην Ελλάδα να βελτιώνεται αλλά παραμένουν δομικές προκλήσεις

GenZ: Ένας στους δύο σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
Ενώ η GenΖ στη Γερμανία θέλει να αλλάζει θέση εργασίας, οι Boomer μένουν δεκαετίες στον ίδιο εργοδότη, αναφέρει η Deutsche Welle

Γιατί για κάποιους η ακαταστασία είναι παραγωγική
Όλες οι έρευνες επιμένουν πως η ακαταστασία μειώνει την παραγωγικότητά μας. Ωστόσο, για κάποιους, αποτελεί κομμάτι της δημιουργικότητάς τους.

Ο Ρόλος της Τεχνολογίας στη Διαχείριση του Επιχειρηματικού Ρίσκου
Το ρίσκο, η αβεβαιότητα και τα σύγχρονα Συστήματα Διαχείρισης της Εταιρικής Απόδοσης

Λιγότερη δουλειά - περισσότερες ανησυχίες: Τι αποκαλύπτει μελέτη της ΕΚΤ
Οι εργαζόμενοι που αντιμετωπίζουν χαμηλότερο φόρτο εργασίας τείνουν να φοβούνται για τη δουλειά τους και να περιμένουν χαμηλές μισθολογικές αυξήσεις

Τι λένε οι managers για τους νέους εργαζόμενους - Οι προκλήσεις στο χώρο εργασίας
H Έκθεση “2025 Global Human Capital Trends” της Deloitte στοχεύει στο να βοηθήσει τους ηγέτες στη διαχείριση σύνθετων εντάσεων στο εργασιακό περιβάλλον

Να παραιτηθεί σκοπεύει ένας στους δύο εργαζόμενους της Gen Z
Τι δείχνει μελέτη της ManpowerGroup

Oι τάσεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025
Οι πιέσεις στις τιμές ωθούν τις επιχειρήσεις να αναζητήσουν εναλλακτικές στρατηγικές για κερδοφορία, αναφέρει η Deloitte σε σχετική έκθεσή της