Τα σχέδια της Ford Motor για την επέκτασή της στον κλάδο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αλλά και την παράλληλη συνέχιση της παραδοσιακών δραστηριοτήτων της, παρουσίασε τη Δευτέρα σε εκδήλωση επενδυτών της Wall Street, ο CEO της αυτοκινητοβιομηχανίας, Τζιμ Φάρλεϊ.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ford αναφέρθηκε αρχικά στα σχέδια ανάπτυξης της εταιρείας στους τομείς των οχημάτων με φυσικό αέριο, τον στόλο των επαγγελματικών οχημάτων και των ηλεκτροκινούμενων οχημάτων.
Ferrari: Ψήφος εμπιστοσύνης στην ηλεκτροκίνηση – Ρητό όχι στην αυτόνομη οδήγηση
Η Ford ανακοίνωσε νωρίς τη Δευτέρα ότι διατηρεί το guidance για το 2023 για προσαρμοσμένο ΕΒΙΤ μεταξύ 9 και 11 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ταμειακές ροές περίπου 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία πριν από την εκδήλωση ανακοίνωσε επίσης μια σειρά από νέες συμφωνίες για την προμήθεια προϊόντων λιθίου για την υποστήριξη του σχεδίου της να αυξήσει σημαντικά την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων. Παράλληλα, στοχεύει σε ένα περιθώριο EBIT 8% στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της και μια παραγωγή 2 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2026, σε σχέση με τα αναμενόμενα 600.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Γκρίνιες επενδυτών για «μη ρεαλιστικά σχέδια»
Η Ford προχώρησε σε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις προσδοκίες της για τα κέρδη για κάθε μία από τις κύριες επιχειρηματικές της δραστηριότητες, αλλά δεν ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στα σχέδιά της, τα οποία ορισμένοι στη Wall Street επέκριναν ως φιλόδοξα, αν όχι μη ρεαλιστικά, όπως σημειώνει το CNBC.
Η αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να χάσει περίπου 3 δισεκατομμύρια δολάρια από την επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων «Model e» φέτος, αντισταθμίζοντας τα κέρδη της στις παραδοσιακές δραστηριότητες της «Blue» και «Pro». Η εταιρεία χώρισε τις δραστηριότητες αυτές και άρχισε να τις αναφέρει ξεχωριστά φέτος.
Για το πρώτο τρίμηνο, η Ford ανακοίνωσε ότι οι ζημίες στον κλάδο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διευρύνθηκαν στα 722 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο, από 380 εκατομμύρια δολάρια που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Η παραδοσιακή επιχείρηση αυτοκινήτων της εταιρείας κέρδισε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και οι δραστηριότητες του επαγγελματικού στόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας ανέφεραν κέρδη 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εταιρεία αναμένει να απλοποιήσει τις δραστηριότητές της και να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους από παραδοσιακά προϊόντα σε χαμηλά διψήφια περιθώρια EBIT από 7,2% το 2022. Για παράδειγμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει αφαιρέσει περισσότερα από 2.400 εξαρτήματα από το F-150 επόμενης γενιάς σε σύγκριση με το τρέχον όχημα.
«Η ζήτηση συνεχίζει να ξεπερνά την παραγωγική μας ικανότητα για τα βασικά μας οχήματα [εσωτερικής καύσης]», είπε ο Kumar Galhotra, κορυφαίο στέλεχος της εταιρείας, ο οποίος πρόσθεσε ότι «στους επόμενους 10 μήνες, το Ford Blue θα αυξήσει τη δυναμικότητά του κατά περισσότερα από 160.000 οχήματα».
Αυτή η αύξηση μπορεί να προκαλεί έκπληξη, καθώς η εταιρεία επενδύει δισεκατομμύρια σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο Galhotra είπε ότι ενώ η εταιρεία αναμένει ότι οι πωλήσεις παραδοσιακών οχημάτων της θα αρχίσουν να μειώνονται μετά το 2025 με τα ηλεκτρικά να ενισχύονται, τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα μπουν κι αυτά δυναμικά στην επόμενη δεκαετία.
Η κερδοφόρα εξισορρόπηση της αλλαγής από τα παραδοσιακά οχήματα με κινητήρες στα EV είναι μια ολοένα και πιο δύσκολη πρόκληση για παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Ford.
Ο Doug Field, υπεύθυνος ανάπτυξης προηγμένων προϊόντων και τεχνολογίας, δήλωσε ότι το κλειδί για να γίνει αυτό είναι η αύξηση της απόδοσης στα ηλεκτρικά οχήματα επόμενης γενιάς των οποίων η παραγωγή πρόκειται να ξεκινήσει το 2025.
Επιμέλεια: Δημήτρης Σταμούλης / Με πληροφορίες από CNBC
Latest News
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου
Πώς ο απρόβλεπτος Μασκ βυθίζει την Tesla στο χάος
Χιλιάδες απολύσεις, μια πτωτική πορεία πωλήσεων και αποτίμησης και η απόσυσρση προγράμματος φτηνού EV κλονίζουν εταιρεία και μετόχους