Στο σημείο μηδέν βρίσκεται η αγορά αυτοκινήτων της Κίνας όσον αφορά στον πόλεμο τιμών για τα ηλεκτρικά οχήματα και το πεδίο μάχης μετατοπίζεται πλέον στα ηλεκτροκίνητα τύπου SUV, που αποτελούν και το μεγαλύτερο τμήμα της κινεζικής αγοράς, στο οποίο κυριαρχούν η Tesla και η BYD.

Η αγορά η οποία κατακλύζεται με περισσότερα από 90 μοντέλα, πρόκειται να γίνει ακόμα πιο ανταγωνιστική καθώς αναμένεται να προστεθούν τουλάχιστον 20 νέα μοντέλα τόσο κινεζικών όσο και ξένων εμπορικών σημάτων που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο. Πρόκειται για μια εξέλιξη που αναμένεται να συμπιέσει τις τιμές και τα περιθώρια κέρδους στο εσωτερικό και να ενισχύσει τις εξαγωγές, είπαν αναλυτές και στελέχη.

Ηλεκτροκίνηση: Κερδίζουν συνεχώς έδαφος τα ηλεκτρικά οχήματα σε πωλήσεις [γράφημα]

Οι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα ακολούθησαν τις τολμηρές μειώσεις τιμών της Tesla, καθώς προέβησαν επίσης σε μειώσεις τιμών για τα δικά τους ηλεκτρικά SUV, οδηγώντας σε έναν σκληρό ανταγωνισμό στην αγορά οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς το χάσμα τιμών μεταξύ των τεχνολογιών μειώνεται.

Η τάση αυτή εκτιμάται ότι θα εξαπλωθεί στο εξωτερικό με τις αυξανόμενες εξαγωγές ηλεκτρικών SUV που κατασκευάζονται στην Κίνα.

«Θα δούμε αύξηση των κινεζικών εξαγωγών λόγω της εξαιρετικά ανταγωνιστικής αγοράς στην Κίνα. Στην πραγματικότητα θα είναι μια βαλβίδα εκτόνωσης της πίεσης», δήλωσε στο Reuters, ο Tu Le, ιδρυτής της συμβουλευτικής εταιρείας Sino Auto Insights, με έδρα το Πεκίνο.

Εκτίναξη αγοράς SUV

Η αγορά των SUV έχει εκτιναχθεί στην Κίνα την τελευταία δεκαετία και τώρα αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% όλων των αυτοκινήτων, ενώ πωλούνται πάνω από 400 μοντέλα SUV όλων των τύπων καυσίμου.

Στην Κίνα πωλούνται τόσα SUV εγχώριας κατασκευής όσα πουλήθηκαν το 2022 οποιουδήποτε τύπου στην Ευρώπη πέρυσι, ή περισσότερα από 11 εκατομμύρια.

Η δημοτικότητα των ηλεκτρικών SUV έχει εκραγεί από τότε που η Tesla παρέδωσε το εγχώριας παραγωγής Model Y πριν από δύο χρόνια στην Κίνα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα τμήματα στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.

Τόσο οι εγχώριες όσο και οι ξένες μάρκες εκπροσωπήθηκαν μεταξύ των νέων μοντέλων που παρουσιάστηκαν στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης τον Απρίλιο.

Οι παλαιού τύπου αυτοκινητοβιομηχανίες Volkswagen και Toyota βασίζονται σε νέα ηλεκτρικά SUV για να ενισχύσουν τις πωλήσεις στην Κίνα.

Οι κινεζικές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων Xpeng και Nio διαθέτουν έξι μοντέλα SUV, ενώ ηλεκτρικά αυτοκίνητα SUV που κατασκευάζονται από κινεζικές κρατικές εταιρείες αυτοκινήτων, όπως το Aion της GAC έχουν επίσης σημαντικά μερίδια στην κινεζική αγορά.

Συνολικά στην Κίνα ανταγωνίζονται 93 ηλεκτρικά μοντέλα SUV σε μια αγορά που σημείωσε 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις το 2022, με τις 10 κορυφαίες μάρκες να αποτελούν το 84%, όπως δείχνει μια ανάλυση του Reuters, με βάση τα δεδομένα της China Association of Automobile Manufacturers (CAAM).

Το 2020 υπήρχαν 76 ηλεκτρικά SUV προτού η Tesla αρχίσει να παράγει το Model Ys στην Κίνα, με τις μέσες ετήσιες πωλήσεις να ανέρχονταν σε μόλις 3.000 μονάδες.

Παρά τις πρόσφατες μικρές αυξήσεις τιμών, το Model Y της Tesla εξακολουθεί να είναι κατά 20% φθηνότερο στην Κίνα από ό,τι στις αρχές Οκτωβρίου, όταν η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετώπισε την αύξηση των αποθεμάτων.

Πόλεμος εκπτώσεων

Οι Xpeng, Leapmotor και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες υιοθέτησαν κι αυτές την τακτική των εκπτώσεων, ενώ η BYD προσέφερε έκπτωση 1.000 δολάρια στο κορυφαίο στην αγορά SUV Song Plus, ή περίπου έκπτωση 4%.

Όσοι αρνούνται να μειώσουν τις τιμές σε υπάρχοντα μοντέλα για να προστατεύσουν την αξία του brand τους επέλεξαν να προσφέρουν χαμηλότερες από τις αναμενόμενες τιμές εκκίνησης για νέα μοντέλα, μαζί με μεγαλύτερες αποστάσεις οδήγησης και μεγαλύτερες δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης.

Για παράδειγμα, η premium μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Geely, Zeekr, τιμολόγησε το νέο της crossover Zeekr X από 27.500 δολάρια, δηλαδή κατά 28% φθηνότερα από το μοντέλο Y και σχεδόν την ίδια τιμή με το CR-V της Honda, με τα συγκεκριμένα μοντέλα με μετρούν λιγότερες πωλήσεις κατά 56%.

Η Mitsubishi Motors ανακοίνωσε επίσης την περασμένη εβδομάδα ότι ανέστειλε για τρεις μήνες την παραγωγή του SUV Outlander της στην Κίνα.

Η πραγματικότητα είναι «βίαιη» για τις ξένες μάρκες που στοχεύουν στη μαζική αγορά με μικρά SUV με τιμή κάτω από 40.000 δολάρια, όπως η Ford, δήλωσε ο Le of Sino Auto Insights.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ford, Jim Farley, αναγνώρισε τον έντονο ανταγωνισμό στην αγορά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα τύπου SUV ως παράγοντα που οδηγεί στην έκρηξη των εξαγωγών αυτοκινήτων της Κίνας.

Η Ford θα αναδιαρθρώσει τις δραστηριότητές της στην Κίνα για να μετατρέψει μία από τις κοινοπραξίες της σε εξαγωγικό κόμβο για εμπορικά ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα εσωτερικής καύσης χαμηλού κόστους, δήλωσε ο Farley την περασμένη εβδομάδα.

Η General Motors η οποία είδε τα κέρδη της από την Κίνα να μειώνονται σχεδόν κατά ένα τέταρτο στο τελευταίο τρίμηνο, χρειάζεται νέα ηλεκτρικά οχήματα για να πετύχει προκειμένου να ανακτήσει το μερίδιο αγοράς της στην Κίνα, αλλά η πίεση είναι έντονη.

«Η Κίνα έχει 100 μάρκες οχημάτων που συναγωνίζονται για πωλήσεις», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Mary Barra.

Η Tesla και η Renault εξάγουν ήδη τα ηλεκτρικά SUV της Κίνας στην Ευρώπη σε μεγάλη κλίμακα. Η Tesla θα αρχίσει να στέλνει το crossover Model Y από το εργοστάσιό της στη Σαγκάη στον Καναδά, τις πρώτες εξαγωγές της στη Βόρεια Αμερική, όπως αναφέρει το Reuters.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν τα δικά τους σχέδια για να αυξήσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών SUV στην Ευρώπη.

Η Zeekr ανακοίνωσε ότι θα φέρει το Zeekr X στη δυτική Ευρώπη, ενώ οι εξαγωγές του SUV Atto 3 της BYD υπερδιπλασιάστηκαν το πρώτο τρίμηνο καθώς άρχισε να δέχεται παραγγελίες στη Γηραιά Ηπειρο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green