Σε εφαρμογή τίθεται ο νόμος που ψήφισε πριν από δύο χρόνια η Γαλλία για την απαγόρευση εσωτερικών πτήσεων σε δρομολόγια που καλύπτονται από τρένα σε λιγότερο από 2,5 ώρες, ένα αμφιλεγόμενο μέτρο με στόχο τη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η απαγόρευση ουσιαστικά καταργεί τις πτήσεις ανάμεσα στο Παρίσι και μεγάλες πόλεις όπως η Ναντ, η Λιόν και το Μπορντό, οι οποίες πάντως θα συνεχίσουν να δέχονται πτήσεις με ανταπόκριση.
Ρώμη: Ακτιβιστές για το κλίμα… μαύρισαν το νερό στη Φοντάνα ντι Τρέβι [Video]
Οι αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες ακόμα δεν έχουν ανακάμψει από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, αντιτίθενται στο μέτρο, με τον επικεφαλής του βιομηχανικού συνδέσμου Airlines for Europe (Α4Ε) να δηλώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι «η απαγόρευση αυτών των δρομολογίων θα έχει ελάχιστη επίδραση» στις εκπομπές άνθρακα.
Από την άλλη πλευρά, περιβαλλοντικές οργανώσεις πίεζαν το Παρίσι για πιο δραστικά μέτρα. Η Συνέλευση Πολιτών για το Κλίμα, οργάνωση που ιδρύθηκε από τον πρόεδρο Εμανουέλ Μακρόν το 2019 με τη συμμετοχή 150 πολιτών, είχε ζητήσει κατάργηση των πτήσεων για δρομολόγια που καλύπτονται με τρένο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.
Το όριο αναθεωρήθηκε στις 2,5 ώρες έπειτα από αντιδράσεις εκπροσώπων της τοπικής αυτοδιοίκησης και αεροπορικών εταιρειών όπως η Air France-KLM.
Την απαγόρευση στήριξε και η οργάνωση καταναλωτών UFC-Que Choisir, η οποία επισήμανε πως «κατά μέσο όρο, τα αεροπλάνα εκπέμπουν 77 φορές περισσότερο CO2 ανά επιβάτη σε αυτά τα δρομολόγια, παρόλο που το τρένο είναι φθηνότερο και η απώλεια χρόνου περιορίζεται στα 40 λεπτά».
Σχέδια για κατάργηση σύντομων εσωτερικών πτήσεων εξετάζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ η Αυστρία έχει καταργήσει το δρομολόγιο Βιέννη-Σάλτσμπουργκ και επέβαλε τέλος 3ο ευρώ για πτήσεις μικρότερες των 350 χιλιομέτρων.
Πηγή: in.gr
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος