Με μέση πληρότητα στο 75,7% έκλεισε ο Απρίλιος για τα ξενοδοχεία της Αθήνας. Η μέση πληρότητα βελτιώθηκε κατά 5% έναντι του Μαρτίου 2023 που προηγήθηκε, αλλά και κατά 16,6% έναντι του περυσινού Απριλίου. Ωστόσο, σε επίπεδο τετραμήνου, η μέση πληρότητα στα ξενοδοχεία της πόλης μας δεν ξεπέρασε το 63,7% και απέχει κατά 5,9% από τις επιδόσεις του αντίστοιχου τετράμηνου του 2019 – έτος κανονικότητας προ πανδημίας, με το οποίο συγκρίνονται οι επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού τα οποία επεξεργάζονται με τη συνεργασία της GBR Consulting.
Εθνική Τράπεζα: Τριετία ισχυρής ανάπτυξης διαβλέπουν τα ελληνικά ξενοδοχεία
Σε επίπεδο τετραμήνου, σημειώθηκε αύξηση της Μέσης Τιμής δωματίου /ADR των αθηναϊκών ξενοδοχείων κατά 17,2% αλλά και του Εσόδου ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο / Rev Par κατά 10,3%. Σαφώς, οι επιδόσεις αυτές, εξακολουθούν να απέχουν αρκετά από τις αντίστοιχες επιδόσεις όλων των ξένων πόλεων – ανταγωνιστών της Αθήνας, οι οποίες τον φετινό Απρίλιο, σχεδόν στο σύνολό τους (με μοναδική εξαίρεση το Μόναχο), σημείωσαν συγκριτικά με την Αθήνα σημαντικές αυξήσεις (λ.χ. έως και 61,9% / ADR – Κωνσταντινούπολη και έως και 47,5% / RevPar – Λονδίνο).
Από τα ως άνω αποτελέσματα, όπως αυτά εξάγονται από την απλή, συστηματική σύγκριση ανά μήνα των επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων και των ανταγωνιστών τους, αλλά και από την «δια γυμνού οφθαλμού» παρατήρηση της πραγματικά αυξημένης τουριστικής κίνησης στους δρόμους και στ’ αξιοθέατα της Αθήνας, προκύπτει ξεκάθαρα το συμπέρασμα πως ειδικά για την πρωτεύουσα, έχει παγιωθεί πλέον μια νέα πραγματικότητα σε ότι αφορά στην διαμονή των επισκεπτών.
«Αυτό, το επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά, καθώς με το πέρας της περιόδου τουριστικής αιχμής και των όποιων θετικών αποτελεσμάτων καταγραφούν, θα βρεθούμε εκ νέου αντιμέτωποι με αποφάσεις που θα πρέπει να παρθούν, τόσο για το 2024, όσο και για το μελλοντικό τουριστικό προφίλ της Αθήνας – όπως για παράδειγμα με το αν προσανατολιζόμαστε προς “ποσοτικό’ Τουρισμό” ή/και “ποιοτικό’ Τουρισμό”», όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ένωση.
«Μας αρκεί να συντηρείται απλά η οικονομία της πόλης κατά την εκάστοτε τουριστική περίοδο; ή επιθυμούμε να ‘απογειωθεί’ η τουριστική ταυτότητα και ποιότητα ενός μοναδικού στο είδος του 12μηνου προορισμού;
Ο ανταγωνισμός από τα… Airbnb
Όσον αφορά στον ανταγωνισμό που δέχονται από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις τύπου Airbnb οι ξενοδόχοι της Αθήνας αναφέρουν: «Στα επόμενα χρόνια ξέρουμε πως θα προστεθούν ξενοδοχειακές κλίνες στον ξενοδοχειακό χάρτη της πόλης, είτε συγκεκριμένων έργων, είτε καταλυμάτων που θα επαναλειτουργήσουν, είτε απολύτως καινούργιων μονάδων, αλλά αυτό, όπως όλοι γνωρίζουμε συνυπάρχει με την συνεχή και ανεξέλεγκτη αύξηση τουριστικών κλινών σε άλλου τύπου καταλύματα -που έως σήμερα δεν είναι καν καταγεγραμμένες».
Κρίνουμε λοιπόν αναγκαίο να δρομολογηθούν εγκαίρως και σε θεσμικό πλέον επίπεδο, όσα κατ΄ αρχήν θα περιφρουρήσουν την προσφορά της Αθήνας και την αγαστή συνύπαρξη όλων των επιμέρους κατηγοριών καταλυμάτων.
Πέραν αυτού και καθώς ο στόχος όλων μας προφανώς θα πρέπει να είναι -και- ποιοτικός, επισημαίνουμε πως αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την πλήρη αξιοποίηση της αστείρευτης δυναμικής της Αθήνας – Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Σε μια τέτοια προσπάθεια χρειαζόμαστε ως συμμάχους μας ένα νέο, ικανό θεσμικό πλαίσιο, σύγχρονες υποδομές, νέες προτάσεις για τους επισκέπτες και ρηξικέλευθη τουριστική πολιτική και στρατηγική – ανάπτυξης, προβολής και επέκτασης», καταλήγει στην ανακοίνωσή της η Ένωση Ξενοδόχων Αθήνας, Αττικής και Αργοσαρωνικού.
Latest News
Το ελληνικό νησί που αποθεώνουν οι Τούρκοι τουρίστες
Γαλαζοπράσινες παραλίες, καταπράσινα τοπία και ιστορικές ομορφιές
Αυτό είναι το καλύτερο αεροδρόμιο - Έχει πισίνα, σπα και τροπικούς κήπους
Eκτόπισε από την κορυφή την περσινή νικήτρια Σιγκαπούρη με το Τσανγκί
Επενδυτική έκρηξη στην Αθήνα - Ποιοι κυνηγούν ευκαιρίες στη σκιά της Ακρόπολης
Οι όμιλοι στρέφονται σε rebrands και μετατροπές για να επωφεληθούν από την έκρηξη των ταξιδιών
Μνημόνιο συνεργασίας Deloitte - Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων
Οι συμμετέχοντες - μέλη της ΠΟΞ στις δράσεις θα εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, σε σχέση μες τις νέες τάσεις και ανάγκες της σύγχρονης τουριστικής αγοράς
Eνοικιαζόμενο, κάμπινγκ ή ξενοδοχείο; Πού επιλέγουν να μείνουν οι τουρίστες στην Ελλάδα
Τι δείχνουν τα στοιχεία
Η Βαρκελώνη... κατεβάζει τους τουρίστες από τα λεωφορεία
Οι κάτοικοι στα κάγκελα με τον υπερτουρισμό
Ποια «επώνυμα» ξενοδοχεία βγαίνουν στο σφυρί
Ο ξενοδοχειακός μπαξές των πλειστηριασμών εκτείνεται από τη μια άκρη της Ελλάδας έως την άλλη
Πάσχα: Πόσο κοστίζουν τα ταξίδια στους δημοφιλείς προορισμούς σε Ελλάδα και εξωτερικό
Στις κορυφαίες προτιμήσεις εντός της χώρας βρίσκονται μεταξύ άλλων η Σαντορίνη και η Κέρκυρα
Με θετικούς οιωνούς άνοιξε η αυλαία στον τουρισμό: Άγγιξαν το 1,5 εκατ. οι αφίξεις
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το ξεκίνημα του ελληνικού τουρισμό στη νέα χρονιά
Bookings Soar with Retreats in Greece’s Top Easter Destinations
A week ahead of the Orthodox Easter's Holy Week, accommodation reservations and prices are surging in the country's most famous Easter destinations