Η Google τίθεται στο στόχαστρο της ΕΕ η οποία ετοιμάζει να της απευθύνει επίσημη καταγγελία βάσει της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας της. Σύμφωνα με το Bloomberg, αυτή η εξέλιξη θα μπορούσε να οδηγήσει σε τεράστια νέα πρόστιμα και να χτυπήσει την καρδιά της ψηφιακής διαφημιστικής (ad-tech) πολιτικής της από όπου ο αμερικανικός τεχνολογικός κολοσσός αντλεί το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του.
Η λεγόμενη κοινοποίηση αιτιάσεων, που θα ανακοινωθεί την Τετάρτη, θα σηματοδοτήσει μια περαιτέρω κλιμάκωση στη μακροχρόνια αντιπαράθεση των δύο μερών που έχει ήδη οδηγήσει σε μια τριάδα κυρώσεων της ΕΕ συνολικού ύψους άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Twitter: Αρνείται να πληρώσει τη Google για τις υπηρεσίες cloud
Τα νέα πρόστιμα θα στοχεύουν στον πυρήνα του επιχειρηματικού μοντέλου διαφήμισης της Alphabet, σύμφωνα με άτομα που γνωρίζουν το θέμα και που μίλησαν στο Bloomberg υπό τον όρο της ανωνυμίας. O επιχειρηματικός διαφημιστικός κλάδος της Google είναι μακράν η πιο επιτυχημένη της δραστηριότητα, καθώς αντιπροσωπεύει περίπου το 80% των ετήσιων εσόδων της. Το 2022, είχε διαφημιστικές πωλήσεις περίπου 225 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η νέα καταγγελία είναι η πιο σημαντική στην πενταετή θητεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με τη σημερινή της σύνθεση.
Σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, τα πρόστιμα για παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας μπορούν να φτάσουν έως και το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων – αν και οι κυρώσεις σπάνια φτάνουν σε αυτό το επίπεδο και οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να υπερασπιστούν τον εαυτό τους πριν και μετά την επιβολή προστίμου.
Η Google κατέχει εδώ και καιρό μια σημαντική θέση στα δεδομένα που είναι σε θέση να συλλέγει, επιτρέποντας στους διαφημιστές να οργανώνουν στοχευμένες διαφημιστικές καμπάνιες, αλλά και να πουλά διαφημιστικό χώρο.
Στο στόχαστρο της ΕΕ από το 2021
Η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε για πρώτη φορά έρευνα σχετικά με τις πρακτικές στο πεδίο των ψηφιακών διαφημίσεων της Google το 2021. Η έρευνα της Επιτροπής εξετάζει πώς η εταιρεία μπορεί να παρεμπόδισε την πρόσβαση των αντιπάλων της σε δεδομένα χρηστών για διαδικτυακή διαφήμιση, καθώς και πώς μπορεί να έχει ασφαλισμένα δεδομένα για δική της χρήση.
Η συμφωνία της Google με τη Meta Platforms ως μέρος ενός προγράμματος ανοικτής υποβολής προσφορών ήταν αρχικά μέρος της έρευνας, αλλά αποσύρθηκε στα τέλη του 2022.
Η Αρχή Ανταγωνισμού του Ηνωμένου Βασιλείου διερευνά επίσης τις πρακτικές στην ψηφιακή διαφήμιση της Google, ενώ μια δίκη κατά της συμπεριφοράς της εταιρείας βρίσκεται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ.
Ταυτόχρονα, η Google συνεχίζει να δίνει δικαστική μάχη ενάντια στα αντιμονοπωλιακά πρόστιμα της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένου ενός προστίμου 4,34 δισεκατομμυρίων ευρώ για το πώς “τρέχει” το λειτουργικό της σύστημα Android για κινητά.
Οι δικαστές της ΕΕ πέρυσι μείωσαν αυτό το πρόστιμο σε 4,125 δισεκατομμύρια ευρώ, αλλά η Google αμφισβητεί την υπόθεση στο ανώτατο δικαστήριο της Ένωσης
Latest News
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Βόλτα στο διάστημα μέσω… Μεγάλης Ελλάδας
Η διαστημική εταιρεία του Ρίτσαρντ Μπράνσον σχεδιάζει ταξίδια σε ύψος 85 χλμ από την αεροπορική βάση του Γκροτάλιε της Ιταλίας
Πρώτο... δωράκι Tραμπ υπέρ Μασκ - Ποια ρύθμιση καταργεί προς όφελος της Tesla
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, δαπάνησε περισσότερα από 250 εκατομμύρια δολάρια βοηθώντας τον Τραμπ να εκλεγεί πρόεδρος τον Νοέμβριο
Πρόστιμο 75 εκατ. δολ. από την Τουρκία στην Google
Η μη συμμόρφωση θα έχει ως αποτέλεσμα περαιτέρω καθημερινά πρόστιμα - Η Google μπορεί να ασκήσει έφεση
Αντίστροφη μέτρηση για το digital economy forum 2024 του ΣΕΠΕ
Ποιοι θα πλαισιώσουν το συνέδριο του ΣΕΠΕ, ποιες είναι οι βασικές θεματικές ενότητες της διοργάνωσης
Η Κίνα σφίγγει τον κλοιό στο κυβερνοέγκλημα του χρηματοπιστωτικού τομέα
Η Υπηρεσία Κυβερνοχώρου δεσμεύτηκε για τη συνέχιση των προσπαθειών καταπολέμησης της ηλεκτρονικής απάτης στην Κίνα
Χτίζει... κόμβο logistics η Huawei στον Πειραιά – Οι νέες επενδύσεις που σχεδιάζει
«Το logistics hub που θα δημιουργηθεί ουσιαστικά θα λειτουργεί σαν πύλη εισόδου των προϊόντων της Huawei προς την Ευρώπη», είπε ο CEO της εταιρείας για τη νοτιοανατολική Ευρώπη
Η Apple φέρνει το ChatGPT στα iPhone και τα Mac - To Siri αποκτά AI
To chatbot τεχνητής νοημοσύνης θα ενεργοποιείται όταν ο χρήστης κάνει ερωτήσεις που το ίδιο το Siri δεν μπορεί να απαντήσει.
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”
Η Google και το Raspberry Pi Foundation παρέχουν χρηματοδοτική στήριξη και ενδυνάμωση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για ένα μέλλον καθοδηγούμενο από την Τεχνητή Νοημοσύνη