
Οι κατασκευαστές σε όλο τον κόσμο αγοράζουν περισσότερα ευρωπαϊκά εργοστάσια παρά την οικονομική ύφεση στην περιοχή, καθώς οι γεωπολιτικές ανησυχίες και οι ανησυχίες της αλυσίδας εφοδιασμού ωθούν τις επιχειρήσεις να φέρουν τις δραστηριότητές τους πιο κοντά στους πελάτες τους.
Σύμφωνα με στοιχεία της Cushman & Wakefield, που παρουσιάζουν οι Financial Times, οι επιχειρήσεις απέκτησαν ή μίσθωσαν 9,6 εκατομμύρια τετραγωνικά πόδια βιομηχανικού χώρου στην περιοχή το 2022, σημειώνοντας αύξηση 29% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η ανάλυση του μεσίτη εμπορικών ακινήτων καλύπτει συναλλαγές σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας.
Ο Tim Crighton, επικεφαλής logistics στην Cushman στην Ευρώπη, είπε ότι πρόσφατα είδε κάποιους από τους πελάτες του να επενδύουν στην ευρωπαϊκή παραγωγή, ώστε να εξαρτώνται λιγότερο από την Κίνα καθώς και από άλλες μακρινές τοποθεσίες.
Τα νέα εργοστάσια τσιπ της Γερμανίας: στοίχημα για το μέλλον ή σπατάλη χρημάτων;
Μαζικές αγορές
Κατασκευαστές από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αγόραζαν ευρωπαϊκά εργοστάσια ανταποκρινόμενοι στη ζήτηση πελατών στην ήπειρο, οι οποίοι τις τελευταίες δεκαετίες είχαν αναθέσει την παραγωγή πολλών από τα προϊόντα που αγοράζουν στην Κίνα και σε άλλους κόμβους παραγωγής χαμηλού κόστους.

Η αυξανόμενη ζήτηση για νέα εργοστάσια έρχεται καθώς η συνολική απορρόφηση του ευρωπαϊκού βιομηχανικού χώρου μειώνεται εν μέσω περιορισμού των καταναλωτικών δαπανών, που ώθησε τους λιανοπωλητές και τους ιδιοκτήτες αποθηκών να περικόψουν τις επενδύσεις τους.
Ωστόσο, οι εταιρείες επανεξετάζουν τη στρατηγική τους καθώς βαθαίνουν οι εντάσεις μεταξύ των δυτικών κυβερνήσεων και του Πεκίνου, αλλά και εξαιτίας της σοβαρής διαταραχής στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19.
Η έκθεση της Cushman αναφέρει ότι στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, όπου η εργασία ήταν σχετικά φθηνή παρατηρούνται «σημαντικές επενδύσεις στη μεταποίηση», και φέρνει ως παράδειγμα τα σχέδια της Mercedes-Benz για την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου για την κατασκευή ηλεκτρικών φορτηγών στην Πολωνία, καθώς και τα σχέδια της BMW να ενισχύσει την παραγωγή μπαταριών αυτοκινήτων σε ένα νέο εργοστάσιο στην Ουγγαρία.
Και όμως, η Ευρώπη θα αποκτήσει 50 εργοστάσια μπαταριών
Ο Bert Hesselink, της ευρωπαϊκής ιδιοκτήτριας εμπορικών ακινήτων CTP, υπογράμμιζε στους FΤ ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής αποτελούν ένα αυξανόμενο μερίδιο του χαρτοφυλακίου της μετά τη μείωση της ζήτησης για χώρους αποθήκευσης.
«Λένε [στους πελάτες μας], «αν θέλετε να συνεχίσετε να μας προμηθεύετε, προτιμούμε να το κάνετε από την Ευρώπη αντί από την Κίνα», πρόσθεσε. Αν και οι επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις αυξάνουν το κόστος των κατασκευαστών κατά τη διάρκεια μιας περιόδου ήδη αυξημένου πληθωρισμού, ότι οι εταιρείες δίνουν προτεραιότητα στη διασφάλιση των εργασιών τους από την επόμενη «καταστροφή» της αλυσίδας εφοδιασμού.
Ωστόσο, δεν φεύγουν όλες οι επιχειρήσεις από την Κίνα. Πολλοί έχουν δει τις αλυσίδες εφοδιασμού τους να επηρεάζονται από το αυξημένο ενεργειακό κόστος, το οποίο πρόσφατα βοήθησε να οδηγηθεί η βιομηχανική δυναμική της Γερμανίας σε ύφεση. Τον Απρίλιο, ο ιδιοκτήτης της Dulux, Akzo Nobel, δήλωσε ότι ο ολλανδικός όμιλος έπρεπε στην πραγματικότητα να προμηθεύεται περισσότερα από την Κίνα αφού το ενεργειακό κόστος ανάγκασε τους ευρωπαίους προμηθευτές του να κλείσουν τα εργοστάσια.
Έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού
Ενα άλλο μεγάλο πρόβλημα ωστόσο είναι ότι μετά από χρόνια, κατά τα οποία οι δυτικές πολυεθνικές επένδυαν στην Κίνα, οι επιχειρήσεις προειδοποιούν ότι η Ευρώπη δεν έχει το κατάλληλο εργατικό δυναμικό για να «τρέξει» αυτά τα εργοστάσια.
«Είναι μια πρόκληση [η εύρεση ανθρώπων με τις κατάλληλες δεξιότητες]», είπε ο Hesselink. «Και αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί, για παράδειγμα, με την εισαγωγή εργαζομένων από ξένες χώρες».


Latest News

Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μίλησε με τον Σι αλλά το Πεκίνο διαψεύδει - «Κλείσαμε 200 εμπορικές συμφωνίες»
Ο Τραμπ υποστηρίζει ότι μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα θα ανακοινωθούν πολλές εμπορικές συμφωνίες

Χόλτσμαν (ΕΚΤ): Αποπληθωριστικές εως τώρα οι πιέσεις των δασμών στην ΕΕ
Το «γεράκι» της ΕΚΤ, Ρόμπερτ Χόλτσμαν, δήλωσε ότι συμφωνεί με την Κριστίν Λαγκάρντ ως προς το ότι οι δασμοί ήταν αποπληθωριστικοί έως τώρα στην ΕΕ

Οι δασμοί στα εισαγόμενα φάρμακα θα αυξήσουν τις τιμές τους στις ΗΠΑ κατά 51 δισ. δολ. ετησίως
Οι ΗΠΑ εισήγαγαν το 2023 φαρμακευτικά προϊόντα συνολικής αξίας 203 δισεκατομμυρίων δολαρίων απο την Ευρώπη

Πρώην υπάλληλος της Adidas διεκδικεί 6,2 εκατ. μετά από καταγγελία για ρατσιστική διάκριση
Η πρώην εργαζόμενη ισχυρίζεται ότι το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού της Adidas δεν ασχολήθηκε ουσιαστικά με την καταγγελία της

Δημοσκόπηση Bloomberg: Αυξάνονται οι πιθανότητες για ύφεση στις ΗΠΑ
Τι προβλέπει δημοσκόπηση του Bloomberg για την πορεία της οικονομίας των ΗΠΑ και την πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανός πρόεδρος για τους δασμούς

ΔΝΤ για Υποσχάρια Αφρική: Αντοχή στην παγκόσμια αστάθεια με αύξηση εσόδων
Κατά το ΔΝΤ, 11 από τις 20 ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο θα βρίσκονται στην υποσαχάρια Αφρική

Απογειώθηκαν στα 7,25 δισ. ευρώ τα έσοδα τριμήνου της Safran
Τα ανεβασμένα έσοδα της Safran επηρεάστηκαν απο τις πωλήσεις σε ανταλλακτικά κινητήρων και τις υπηρεσίες

Τραμπ: Εκτελεστικό Διάταγμα για Εξόρυξη Βαθέων Υδάτων από τις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση Τραμπ κινείται προς την παράκαμψη του οργάνου του ΟΗΕ που διέπει τον πυθμένα του ωκεανού και την εξόρυξη ορυκτών και μετάλλων σε διεθνή ύδατα

Ο Μιλέι χλευάζει τους οικονομολόγους καθώς το πέσο αψηφά τις προβλέψεις για απότομη πτώση
Το πέσο βρίσκεται πολύ πάνω από το κατώτερο όριο μετά τη μερική διακύμανση, αλλά παραμένει ασταθές

Εθνική Τράπεζα Ελβετίας: Όχι στο bitcoin ως συναλλαγματικό απόθεμα
Τι είπε για το Bitcoin ο διοικητής της Εθνικής Τράπεζας της Ελβετίας