
Την τεχνολογία στην υπηρεσία τους ζητούν όλο και περισσότερο οι καταναλωτές παγκοσμίως, ακόμα και ψωνίζοντας σε φυσικά καταστήματα, με το 42% αυτών να ζητεί self-service ταμεία, τα 2/5 να περιηγούνται στον ιστότοπο ή στο mobile app του καταστήματος όπου βρίσκονται για να αναζητήσουν τα προϊόντα που θέλουν να αγοράσουν και σχεδόν το 1/3 να αναζητεί τη metaverse εμπειρία.
Στοιχεία που προκύπτουν από την έκθεση της PwC «February 2023 Global Consumer Insights Pulse Survey» δείχνουν ότι οι καταναλωτές αναπροσαρμόζουν τα πρότυπα αγορών τους και αλλάζουν τις συνήθειές τους ανάλογα με τις ισχύουσες συνθήκες και τις εξελίξεις.
Οι καταναλωτές βρίσκουν την ευτυχία σε έναν πιο λιτό τρόπο ζωής
Η έρευνα στην οποία συμμετείχαν 9.180 καταναλωτές από 25 χώρες σε όλες τις ηπείρους, ηλικίας άνω των 18 ετών (έπρεπε να έχουν ψωνίσει μέσω Διαδικτύου τουλάχιστον μία φορά τον προηγούμενο χρόνο), έδειξε ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προτιμούν τις αγορές τους από τα φυσικά καταστήματα, με το 43% των ερωτηθέντων να τα επιλέγουν ως το πιο δημοφιλές κανάλι αγορών τους κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών και εμπιστεύονται και αναζητούν τις τεχνολογικές εφαρμογές που θα διευκολύνουν τις αγορές αυτές και θα τους προσφέρουν νέες αγοραστικές εμπειρίες.
Μάλιστα, όταν ζητήθηκε από τους καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα να δώσουν προτεραιότητα σε παράγοντες που θα ενίσχυαν τις εμπειρίες αγορών στα φυσικά καταστήματα, ο ένας στους δύο κατέταξε την πρόσβαση σε έμπειρους και χρήσιμους πωλητές ως τον κορυφαίο παράγοντα, ενώ τέσσερις στους δέκα εξέφρασαν έντονη προτίμηση στα self-service ταμεία και τo 26% είπε ότι αναζητεί τη metaverse εμπειρία. Οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω smartphone κατέλαβαν τη δεύτερη θέση σε δημοτικότητα με 34%.
Η τεχνητή νοημοσύνη
Εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία που μπορούν να προσφέρουν τεχνολογικές εφαρμογές επιθυμούν πάνω από έξι στους δέκα καταναλωτές, επιλέγοντας μάλιστα το 1/3 από αυτούς έναν συνδυασμό αγορών από φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Klara, ενώ οι αλλαγές που φέρνουν τα τεχνολογικά επιτεύγματα – όπως για παράδειγμα η τεχνητή νοημοσύνη – οδηγούν σε αναμόρφωση το εμπόριο.
Προβλέψεις για τις τάσεις που αναμένονται τα επόμενα χρόνια είχαν παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του συνεδρίου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας «Future of Retail 2022» και έδειχναν ότι έως το 2040 οι λιανέμποροι στην ΕΕ θα προωθούν τα προϊόντα τους και σε εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πάνω από το 80% οι επιχειρήσεις στην ένδυση θα διαθέτουν εικονικά δοκιμαστήρια, εφαρμογές δηλαδή που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να ανεβάζουν μια φωτογραφία τους και να βλέπουν πώς ταιριάζει σε αυτούς το ρούχο που επιλέγουν χωρίς να το δοκιμάζουν. Ηδη υπάρχουν τέτοιες εφαρμογές αλλά όχι σε εκτεταμένη χρήση.
Επίσης το ένα στα δύο σουπερμάρκετ δεν θα έχει φυσικά ταμεία και χρήση αυτής της εφαρμογής υπάρχει ήδη και στην Ελλάδα. Πάνω από το 30% των πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου θα είναι click and collect (παραγγέλνω ηλεκτρονικά και παραλαμβάνω από το φυσικό κατάστημα ή από έξυπνες θυρίδες παράδοσης).
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 3,7% στον δείκτη τιμών υλικών κατασκευής
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Αλληλένδετες η παραγωγικότητα της εργασίας και οι επενδύσεις - Πώς εξελίσσονται στην Ελλάδα
Το εργατικό δυναμικό ως ποσοστό του συνολικού πληθυσμού και ο δείκτης παραγωγικότητας της εργασίας εξακολουθούν να υπολείπονται σε σύγκριση με τις προ κρίσης επιδόσεις τους, σύμφωνα με την Alpha Bank

Δημοπρασία τρίμηνων εντόκων γραμματίων 500 εκατ. ευρω στις 29 Απριλίου
Το Ελληνικό Δημόσιο παρέχει τη δυνατότητα σε ιδιώτες να προμηθευτούν τους εν λόγω τίτλους μέσω δημόσιας εγγραφής

Σε πτώση το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών το δ' τρίμηνο του 2024 - «Τρώνε» από τα έτοιμα
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η ακαθάριστη αποταμίευση προς το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα, ήταν -4,1% κατά το 4ο τρίμηνο του 2024

Στα premium προϊόντα στρέφονται οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα της NielsenIQ
Μια ανάλυση 162 κατηγοριών ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων από την NielsenIQ ανέδειξε τη δυναμική ανάπτυξης των premium προϊόντων

Έρχονται μέτρα στήριξης και για τη μεσαία τάξη - Τι είπε ο Χατζηδάκης
Καλεσμένος στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ήταν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος μίλησε για τα μέτρα οικονομικής στήριξης που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μετά την ανακοίνωση του πρωτογενούς πλεονάσματος

Εύσημα Γκεοργκίεβα σε Ελλάδα - «Από τις καλύτερες επιδόσεις ανάπτυξης στην Ε.Ε.»
Πιερρακάκης: Ατενίζουμε το μέλλον πιο αισιόδοξα - Τι είπε η διευθύντρια του ΔΝΤ μετά τη συνάντησή της με τον Έλληνα υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Νέο τοπίο στα αποταμιευτικά προϊόντα - Πώς η ΕΚΤ αλλάζει τον χάρτη
Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) έχει μειώσει επτά φορές από τον περασμένο Ιούνιο τα επιτόκια

Δημογραφικό: Το «αγκάθι» στα...σπλάχνα της ελληνικής οικονομίας
Είναι χαρακτηριστικό πως η ηλικιακή ομάδα των 30-44 ετών βαίνει αναλογικά μειούμενη, ενώ αυξάνονται οι εργαζόμενοι άνω των 65 ετών

Προς κατάργηση (;) το τέλος επιτηδεύματος στα Airbnb - Το παρασκήνιο και οι αντιδράσεις
Πρώτη νίκη του Συνδέσμου Εταιρειών Βραχυχρόνιας Μίσθωσης Ακινήτων (STAMA) στο ΣτΕ για τα Airbnb