«Αγόρασε. Χρησιμοποίησε. Πέταξε. Επανάλαβε». Αυτό το καταναλωτικό μοντέλο αλλάζει. Οχι μόνο για οικολογικούς λόγους, αλλά γιατί πλέον οι καταναλωτές εκτιμούν ότι μπορεί ο λιτός τρόπος ζωής να τους κάνει πιο ευτυχισμένους. Μάλιστα στην αλλαγή αυτή φαίνεται ότι ρόλο μπορούν να παίξουν και οι επιχειρήσεις υποστηρίζοντας συμπεριφορές που βοηθούν στην κατεύθυνση αυτή.
Ερευνα της Solid Havas που παρουσιάζει τα αποτελέσματα της παγκόσμιας μελέτης σε τριάντα χώρες και την Ελλάδα, με θέμα τις τάσεις του κοινού απέναντι στην αλλαγή του μοντέλου καταναλωτικής συμπεριφοράς, έδειξε ότι το καταναλωτικό κοινό έχει πλέον κορεστεί και αναζητά τη χαρά της λιτής ζωής, καθώς οι πολλαπλές κρίσεις – οικονομικές, οικολογικές, ιδεολογικές – κάνουν τους ανθρώπους να θέλουν να βάζουν όρια ακόμα και στην κατανάλωση.
Σούπερ μάρκετ: Πού βάζουν «σταυρό» προτίμησης οι καταναλωτές
Τρεις στους τέσσερις απορρίπτουν την ιδέα ότι οι οικονομίες πρέπει να συρρικνωθούν για να βρεθούν λύσεις σε όσα μας ταλαιπωρούν και θέλουν ζωντανές οικονομίες που να βασίζονται στην καινοτομία, σε βιώσιμα προϊόντα και υπηρεσίες.
Για αυτούς τους καταναλωτές, λιτότητα σημαίνει αγοράζω καλύτερα, κάνω περικοπές, μειώνω απορρίμματα και γίνομαι πιο αυτάρκης.
Για παράδειγμα, στον κόσμο της μόδας μπορεί κανείς να δει αυτόν τον νέο τρόπο σκέψη και τη συμβολή των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις των καταναλωτών.
Πολλές είναι οι επιχειρήσεις που πλέον προτείνουν κλασικά κομμάτια σχεδιασμένα να διαρκούν χρόνια, αλλά και ρούχα φτιαγμένα από οργανικά υφάσματα ή ακόμα και ανακύκλωση των παλιών ρούχων των καταναλωτών, και περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα καταναλωτές έχουν μειώσει τις αγορές τους για ρούχα.
Στην Ελλάδα, οκτώ στους δέκα καταναλωτές λένε ότι το να είναι ικανοποιημένοι με απλά πράγματα τους κάνει ευτυχισμένους.
Για τους περισσότερους (70%), το να εργάζονται λιγότερο και να περνούν περισσότερο χρόνο με την οικογένεια είναι ένας από τους λόγους που τους ελκύει αυτή η λιτή ζωή.
Ο πειρασμός όμως εξακολουθεί να έχει δύναμη, ειδικά μεταξύ των νέων, αφού περίπου οι μισοί (48%) Ελληνες της Gen Z (γεννημένοι τέλη δεκαετίας 1990 – αρχές 2010) – έναντι του 10% των baby boomers (γεννημένοι μεταξύ 1946 και 1964) – δυσκολεύονται να αντισταθούν στους πειρασμούς που παρουσιάζει η οικονομία κατανάλωσης.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
Χατζηδάκης στο Bloomberg: Πήραμε το μάθημα – Συνεχίζουμε με δημοσιονομική πειθαρχία
Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, μίλησε για αμυντικές δαπάνες και Τραμπ
Στο Ταμείο Καινοτομίας της Ε.Ε. η Mytilineos για ενίσχυση 350 εκατ. – Η επένδυση σε γάλλιο
Τι είπε ο πρόεδρος και CEO της ελληνικής εταιρείας και πρόεδρος της Eurometaux σε εκδήλωση στις Βρυξέλλες ενόψει των ευρωεκλογών
Αποκλείει νέα παράταση στην διασύνδεση POS - Ταμειακών ο Θεοχάρης
«Όσο υπάρχει έστω και ένας συμπολίτης μας ο οποίος κουβαλάει χρέη από την κρίση, θα είμαστε παρόντες ώστε να βελτιώνουμε το πλαίσιο», σημείωσε ο Υφυπουργός Οικονομικών
Αισιόδοξος ο Παπαθανάσης για την ελληνική οικονομία - Τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τα έργα ΣΔΙΤ
Σημαντικό ποσοστό της ανάπτυξης το 2024 θα προέλθει από τους ευρωπαϊκούς και τους εθνικούς πόρους
Καμία παράταση για τα POS - Κατηγορηματικός ο Χατζηδάκης
Αβάσιμες οι φήμες που κυκλοφορούν, σύμφωνα με τον υπουργό. «Θα μείνουμε πιστοί στο χρονοδιάγραμμα που έχουμε ήδη ανακοινώσει» τόνισε
Έρχονται το «Καλάθι των Νονών» και το «Καλάθι του Πάσχα» - Πότε ξεκινούν και τι περιλαμβάνουν
Το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων
Έρχεται η ΔΕΘ «made in Germany» - Τον Μάιο οι ανακοινώσεις για την ανάπλαση
Οι γερμανικές επιχειρήσεις ετοιμάζουν… βαλίτσες για την ΔΕΘ – Η «ακτινογραφία» της διοργάνωσης
Ποιες μητέρες μπορούν να λάβουν ειδική παροχή 830 ευρώ – Δικαιούχοι και κριτήρια
Διαθέσιμη η νέα πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την Ειδική Παροχή Προστασίας Μητρότητας
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
Σταϊκούρας: Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών
Τι ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών