Άλλη μία εταιρεία με στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επενδύει σε ναυτιλιακή εταιρεία που ελέγχει στόλο πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, με ένα στόλο 68 containerships, επενδύει στην εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία Eagle Bulk Shipping, αποκτώντας το 9,9% των μετοχών της. Ειδικότερα η Danaos όπως αναφέρθηκε σε έγγραφο προς την επιτροπή κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ που φέρει την υπογραφή του οικονομικού της διευθυντή Ευάγγελου Χατζή, απέκτησε 1.370.836 μετοχές σε ένα σύνολο 13.711.744 μετοχών της Eagle Bulk εισηγμένων προς διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο.
H μετοχή της Eagle Bulk Shipping έκλεισε την προηγούμενη Παρασκευή στα 45,31 δολ, διαμορφώνοντας μια κεφαλαιοποίηση ύψους 621,277 εκατ. δολ για την εταιρεία.
Η μετοχή έκανε υψηλότερο έτους στις 27 Φεβρουαρίου στα 65,82 δολ.
Η Eagle Bulk εστιάζει αποκλειστικά στα μεσαίου μεγέθους πλοία Supramax/Ultramax του τομέα και ελέγχει 52 πλοία, εκ των οποίων τα 50 είναι εξοπλισμένα με scrubber με μέσο όρο ηλικίας τα 9,8 έτη.
Με συνολικό χρέος 329,419 εκατ. δολ, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους είχε έσοδα 105,198 εκατ. δολ και κέρδη 3,202 εκατ. δολ και EBITDA 18,728 εκατ. δολ.
Επέστρεψε στα ναυπηγεία η Danaos
Παρουσίαση προς επενδυτές
Όπως υποστηρίζει η Eagle Bulk σε μια παρουσίαση της προς τους επενδυτές, εστιάζει στα Supramax/Ultramax γιατί μπορούν να μεταφέρουν όλα τα είδη του χύδην ξηρού φορτίου λόγω του βέλτιστου μεγέθους τους και των εργαλείων που διαθέτουν για την φόρτωση/εκφόρτωση του φορτίου.
Επίσης αναφέρει ότι η προθεσμιακή καμπύλη του δείκτη Baltic Supramax Index (BSI) για το υπόλοιπο του 2023 παραμένει σε contango, γεγονός που πιθανόν αντανακλά τις προσδοκίες της αγοράς για ένα βελτιωμένο τοπίο προσφοράς-ζήτησης μεσοπρόθεσμα
Η Danaos είναι η δεύτερη εταιρεία με στόλο αποκλειστικά πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που στρέφει το ενδιαφέρον της το χύδην ξηρό φορτίο. Έχει προηγηθεί η Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, η οποία δεν αρκέστηκε σε κάποια μετοχική συμμετοχή σε ναυτιλιακή εταιρεία, αλλά δημιούργησε ένα μεγάλο στόλο από 51 bulkers και μια ξεχωριστή πλατφόρμα διαχείρισης την Costamare Bulkers Inc.
Ο κλάδος αναμένει μεσομακροπρόθεσμα άνοδο της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου λόγω της αύξησης της ζήτησης από την Κίνα και Ινδία.