![Πλοία: Επενδύσεις 13 δισ. ευρώ στην πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/06/e13fdbba90f3c53eb96278729b8a8cca_XL-1.jpg)
Επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ θα πρέπει να πραγματοποιήσει η ΕΕ μέχρι το 2030 για να καταφέρει το 5% των ναυτιλιακών καυσίμων σε ευρωπαϊκό επίπεδο να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση χρειάζεται χρηματοδότηση ύψους 13 δισ. ευρώ για να ξεκινήσει την παραγωγή καυσίμων από υδρογόνο μέχρι το 2030, ώστε αυτά να αντιπροσωπεύουν το 5% των συνολικών ναυτιλιακών μέχρι την ημερομηνία αυτή, σύμφωνα με την Transport & Environment, μια μη κυβερνητική οργάνωση που ανήκει στο περιβαλλοντικό λόμπι.
Χαράλαμπος Φαφαλιός: H ναυτιλία περιμένει το μεγάλο άλμα στα εναλλακτικά καύσιμα
Πάντα προωθούσαμε την υιοθέτηση του 5% ή 6% των ανανεώσιμων καυσίμων μη βιολογικής προέλευσης, ώστε να διασφαλίσουμε ότι η ενεργειακή μετάβαση της ναυτιλίας θα είναι σε μια πορεία εφικτή με τη Συμφωνία του Παρισιού, αναφέρει η περιβαλλοντική οργάνωση με δηλώσεις στελεχών της στη Lloyd’s List.
Την ανάγκη αυτή αναγνώρισε η ΕΕ η οποία προέβλεψε κονδύλια ύψους έως και 1,8 δισ. ευρώ για τον ναυτιλιακό τομέα από τα έσοδα του συστήματος εμπορίας εκπομπών (EU ETS), όταν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε την ένταξη της ναυτιλίας στην αγορά άνθρακα νωρίτερα φέτος. Η ΕΕ θα δεσμεύει 20 εκατ. δικαιώματα του ETS, η αξία των οποίων ανέρχεται σε 1,8 δισ. ευρώ με τις σημερινές τιμές, καθώς, σύμφωνα με τα στοιχεία του Ice Exchange, η τιμή των δικαιωμάτων της ΕΕ έφτασε τα 90 ευρώ ανά τόνο στις 14 Ιουνίου, γράφει η Loyd’s List. H EE θα παράσχει τα κεφάλαια αυτά στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσω του Ταμείου Καινοτομίας, με σκοπό την εκκίνηση της οικονομίας του υδρογόνου στα κράτη – μέλη.
Το Ταμείο Καινοτομίας είχε ζητήσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία καθώς όπως υποστήριξε χωρίς επενδύσεις σε εναλλακτικά καύσιμα δύσκολα μπορεί να ελπίζει ο κλάδος στην πράσινη μετάβαση.
Η διάθεση μέρους των εσόδων από το ΣΕΔΕ για τη ναυτιλία αποτελεί νίκη για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η ειδική στήριξη μέσω του Ταμείου Καινοτομίας είναι πράγματι το κλειδί για τη γεφύρωση του χάσματος τιμών με τα καθαρά καύσιμα είχε τονίσει ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της Ευρωπαϊκής Ενωσης Πλοιοκτητών ECSA, όταν ανακοινώθηκε η ίδρυση του Ταμείου και η συμπερίληψη της ναυτιλίας στο EU ETS.
Ισοι όροι
H Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης υποστήριξε ότι το Ταμείο Καινοτομίας πρέπει κατά προτεραιότητα να στηρίξει την ανάπτυξη και διάθεση εναλλακτικών και ασφαλών ναυτιλιακών καυσίμων σε προσιτές τιμές. Την ίδια στιγμή, είναι ανάγκη να διασφαλιστούν ίσοι όροι ανταγωνισμού και ισότιμη πρόσβαση στο Ταμείο για τις πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του κλάδου, όπως είχε δηλώσει η πρόεδρος της ΕΕΕ Μελίνα Τραυλού.
Μόλις πριν από λίγες ημέρες στη ετήσια γενική συνέλευση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου ο πρόεδρος της Χαράλαμπος Φαφαλιός τόνισε ότι η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος του κλάδου και πρόσθεσε ότι μπορεί ο ναυτιλιακός κλάδος να έχει μεγάλη πρόοδο μέσω επενδύσεων για τη βελτίωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος όμως η πρόοδος πρέπει να συνεχιστεί με τη συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων. Τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον. Δυστυχώς, όμως, συμπλήρωσε, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός.
Τα πιθανά μέτρα της ΕΕ για τη στήριξη της απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα με την υιοθέτηση καυσίμων που προέρχονται από το υδρογόνο περιλαμβάνουν σταθερό τίμημα που θα καταβάλλεται για τις ποσότητες υδρογόνου που παράγονται, καθώς και συμβόλαια που θα στοχεύουν στη γεφύρωση του χάσματος μεταξύ των ορυκτών καυσίμων και των εναλλακτικών καυσίμων που θα παράγονται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αναφέρει η Lloyd’s List. Ορισμένα από τα πρώτα έργα για την παραγωγή καυσίμων που προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές υδρογόνου, όπως η ηλεκτρονική αμμωνία και η ηλεκτρονική μεθανόλη, στοχεύουν να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους μέσα στους επόμενους έξι μήνες περίπου.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Yπουργείο Οικονομικών: Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/ypoik-1-600x337.jpg)
Παράταση υποβολής δηλώσεων φόρου πλοίων β’ κατηγορίας
Η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας από το Yπουργείο Οικονομικών κρίνεται επιβεβλημένη για την ομαλή ολοκλήρωση της υποβολής των εν λόγω δηλώσεων
![Λιμενικό: 660 έλεγχοι σε πλοία – Τι παραβάσεις εντοπίστηκαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limeniko-711x400-1-600x338.jpeg)
Συνεχίζονται οι έκτακτες επιθεωρήσεις σε πλοία από το Λιμενικό Σώμα - Τι παραβάσεις εντοπίζονται
Οι επιθεωρητές από το Λιμενικό Σώμα επέβαλαν επίσης απαγόρευση απόπλου σε 28 περιπτώσεις
![Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_pirkagia-sep-600x342.jpg)
Παύλος Ξηραδάκης: Γιατί τα λιμάνια θέλουν ρυμουλκά με ισχυρό πυροσβεστικό εξοπλισμό
Αναγκαία η ύπαρξη ρυμουλκών με ισχυρή πυροσβεστική ικανότητα για την κατάσβεση πυρκαγιών όχι μόνο στα πλοία αλλά και στις χερσαίες εγκαταστάσεις των ελληνικών λιμανιών
![ΤΑΙΠΕΔ: «Κουμπαρά» και νέο ρόλο για τα λιμάνια αποκτά με νομοθετικές διατάξεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
«Κουμπαρά» για τα λιμάνια αποκτά το ΤΑΙΠΕΔ
Με διατάξεις στο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο προβλέπεται ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα μπορεί τα μισά έσοδα από παραχωρήσεις να τα αξιοποιεί για επενδύσεις στα λιμάνια
![Ναυτιλία: Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Capture-51-600x273.jpg)
Κυριαρχία της Κίνας στην κατασκευή πλοίων
Τα κινεζικά ναυπηγεία αντιπροσωπεύουν το 60% του συνόλου των παραγγελιών ? Ο ρόλος της Νότιας Κορέας και της Ιαπωνίας
![Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Εργατικό δυστύχημα με έναν νεκρό σε ταχύπλοο της SeaJets](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/salamina-1-600x337.jpg)
Δυστύχημα σε ταχύπλοο της SeaJets κατά την διάρκεια εργασιών στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας
Ο τραυματίας σύμφωνα με το Υπουργείο Ναυτιλίας μεταφέρθηκε στο κέντρο Υγείας Σαλαμίνας
![Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-soudas-600x341.png)
Παπαθανάσης: Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης εκσυγχρονίζονται τα λιμάνια Σούδας και Στυλίδας
Τα δύο έργα περιλαμβάνονται στον πυλώνα «Ιδιωτικές επενδύσεις και μετασχηματισμός της οικονομίας» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Υπουργείο ευθύνης και φορέας χρηματοδότησης για τα δύο έργα είναι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
![Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ker1-600x410.jpg)
Πειραιάς: Φωτιά σε υπαίθριο χώρο του ΟΛΠ
Την άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής προκάλεσε η φωτιά σε κοντέινερ
![LNG: Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_LNG22-600x352.png)
Ο «σκοτεινός στόλος» του Πούτιν με τα LNG
Το ξέφρενο αγοραστικό ενδιαφέρον έχει ανεβάσει τις τιμές των παλαιότερων πλοίων, καθώς η Μόσχα προετοιμάζεται για νέες κυρώσεις
![Μαρίνα Καλαμαριάς: Το σχέδιο αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ – Τι απαντά στους φόβους για πόλη μέσα στην πόλη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/thumbnail_Kalamaria-marina_GR-600x327.jpg)
ΤΑΙΠΕΔ: Το σχέδιο για την Μαρίνα Καλαμαριάς - Το χτίσιμο 14.900 τ.μ., το ξενοδοχείο και οι κατοικίες
Ο «οδηγός» του ΤΑΙΠΕΔ περιλαμβάνει απαντήσεις σε όλες τις ενστάσεις που εκφράστηκαν για την αξιοποίηση της Μαρίνας Καλαμαριάς στη δημόσια διαβούλευση