Η απαλλαγή της ναυτιλίας, από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι ο κύριος στόχος μας, είπε ο κ. Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee ), και την επιδιώκουμε συνέχισε, όσο και οποιοσδήποτε άλλος τομέας της παγκόσμιας οικονομίας.

Μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση Επιτροπής στη Βρετανική πρωτεύουσα, ο κ. Φαφαλιός σημείωσε για την απανθρακοποίηση, ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε παράλληλα, τις εξαιρετικές προσπάθειες που έχει καταβάλει η ναυτιλιακή βιομηχανία από μόνη της κατά τη διάρκεια του τα τελευταία εβδομήντα χρόνια για την αύξηση τόσο της λειτουργικής όσο και της τεχνικής ή σχεδιαστικής της απόδοσης, όπως καθώς και στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου. Δεν νομίζω, πρόσθεσε, ότι οποιοσδήποτε άλλος τομέας έχει σημειώσει τέτοια πρόοδο μέσω επενδύσεων σε υψηλή τεχνολογία, με ολοένα και καλύτερες βελτιώσεις στο κύτος και τα μηχανήματα. Εάν αυτή η πρόοδος συνεχιστεί με την συμβολή των κύριων ενδιαφερομένων, δηλαδή των ναυπηγείων, των κατασκευαστών μηχανών και των προμηθευτών καυσίμων, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα να επιτύχουμε όλους τους στόχους μας για την αποδοτικότητα στο μέλλον.

Χαράλαμπος Φαφαλιός: Κάποιοι κάθονται στο περιθώριο και περιμένουν λύση από άλλους

Δυστυχώς, όμως, κανένας από τους παραπάνω δεν έχει καταφέρει να επιτύχει καθαρά μηδενικά αποτελέσματα, οπότε η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία περιμένει υπομονετικά να γίνει το μεγάλο άλμα προς τα εμπρός, τόνισε ο κ. Φαφαλιός.

Η ναυτική εκπαίδευση

Αναφερόμενος στα «ελληνικά πράγματα» υπογράμμισε την ανάγκη ενίσχυσης της ναυτικής εκπαίδευσης δημόσιας και ιδιωτικής ως απαραίτητης προϋπόθεσης για την διατήρηση του ηγετικού του ρόλου της ελληνόκτητης ναυτιλίας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Συνεχίζουμε να τονίζουμε τη σημασία μιας δυναμικής δημόσιας και ιδιωτικά χρηματοδοτούμενης ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, είπε ο κ. Φαφαλιός και πρόσθεσε ότι είναι ένα κρίσιμο στοιχείο του ελληνικού ναυτιλιακού συμπλέγματος, και χωρίς αυτό, η Ελλάδα δεν θα παραμείνει το επίκεντρο της παγκόσμιας διαχείρισης πλοίων.

Η ελληνική πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει τη δημιουργία ιδιωτικών σχολείων και να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε σχολεία που χρηματοδοτούνται από το κράτος τόνισε ο κ. Φαφαλιός. Ο πρόεδρος του Committee αναφέρθηκε και στην πορεία του ελληνικού στόλου σημειώνοντας ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος συνεχίζει να παραμένει ο μεγαλύτερος παγκοσμίως (πάνω από το 20%) και επενδύει σημαντικά σε εξελιγμένα αποδοτικά νέα πλοία. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι ο ελληνικός στόλος αντιπροσωπεύει περίπου το 60% της συνολικής χωρητικότητας της ΕΕ και είναι πολύ σημαντικός από στρατηγική άποψη για την κάλυψη των αναγκών της ΕΕ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές
Ναυτιλία |

Στυλιανίδης: Στο Συμβούλιο Επικρατείας θα φανεί ότι έχουμε δίκιο για τις άγονες γραμμές

Οι ευρωπαϊκές ενισχύσεις που συνδέονται με χρηματοδότηση ακόμα και από ειδικά κεφάλαια, μπορεί να ξεπεράσουν, για πρώτη φορά, τα δύο δισ. ευρώ, είπε ο Χρήστος Στυλιανίδης