Οι εικόνες με τους εργαζόμενους χωρών της Ασίας σε μεγάλες παραλίες να διαλύουν πλοία με τα χέρια και χωρίς στοιχειώδη μέτρα ασφαλείας, θα ανήκουν στο παρελθόν σύντομα καθώς τα διαλυτήρια πλοίων θα γίνουν πιο ασφαλή για τους εργαζόμενους και πιο «πράσινα» για το περιβάλλον.
Διαλυτήρια: Υπό πίεση το 2022 – Στο ναδίρ οι γιάρδες της Ασίας
Από τον Ιούνιο του 2025 τίθεται σε ισχύ μια νέα σύμβαση ανακύκλωσης πλοίων που έχει υιοθετηθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ). Και η ναυτιλία είναι έτοιμη να υποδεχθεί το νέο καθεστώς για το οποίο εργάστηκε τα προηγούμενα χρόνια στους διεθνείς οργανισμούς προκειμένου να ισχύει μια διεθνής σύμβαση που θα εξασφαλίζει ίσους όρους διάλυσης των πλοίων.
Σημειώνεται ότι η Ε.Ε. έχει εκδώσει δικό της κανονισμό, η οποία τώρα θα εντάξει στον κανονισμό αυτό και τα ναυπηγεία της Ασίας καθώς μέχρι τώρα δεν αναγνώριζε τα ναυπηγεία αυτά με αποτέλεσμα ένα πλοίο με σημαία από χώρα της Ευρώπης να μην μπορεί να διαλυθεί στην Ασία.
Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ
Χθες έγινε το τελευταίο και αποφασιστικό βήμα για να τεθεί η ισχύ η σύμβαση ανακύκλωσης ή διάλυσης πλοίων, γνωστής ως Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, καθώς δυο χώρες, η μία με ισχυρή παρουσία στην διάλυση πλοίων, το Μπαγκλαντές και η άλλη ένα μεγάλο νηολόγιο, η Λιβερία κατέθεσαν στον ΙΜΟ την απόφασης τους να υιοθετήσουν την σύμβαση. Όπως ανακοίνωσε ο ΙΜΟ το Μπαγκλαντές και η Λιβερία κατέθεσαν χθες τα έγγραφά τους στον Γενικό Γραμματέα του Οργανισμού, ενεργοποιώντας την έναρξη ισχύος της σύμβασης του Χονγκ Κονγκ τον Ιούνιο του 2025
Η Διεθνής Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων (η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ) πρόκειται να τεθεί σε ισχύ εντός 24 μηνών, αφού το Μπαγκλαντές και η Λιβερία έγιναν συμβαλλόμενα κράτη της Σύμβασης.
Στόχος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ είναι να διασφαλιστεί ότι τα πλοία, όταν ανακυκλώνονται μετά το τέλος της επιχειρησιακής τους ζωής, δεν ενέχουν περιττούς κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία, την ασφάλεια και το περιβάλλον, τονίζει ο ΙΜΟ.
Σύμφωνα με τον σχετική απόφαση του ΙΜΟ η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ 24 μήνες μετά την εκπλήρωση κάποιων πολύπλοκων κριτήριων που προβλέπουν ένα συνδυασμό υιοθέτησης από χώρες με σημαντική χωρητικότητα αλλά και χώρες με σοβαρή ικανότητα διάλυσης.
Μετά την απόφαση Μπαγκλαντές και Λιβερία ο προϋποθέσεις έχουν πλέον εκπληρωθεί. Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ θα τεθεί σε ισχύ στις 26 Ιουνίου 2025.
Το Μπαγκλαντές είναι μία από τις μεγαλύτερες χώρες ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα. Η Λιβερία είναι ένα από τα μεγαλύτερα κράτη σημαίας στον κόσμο με βάση τη χωρητικότητα.
Ο Γενικός Γραμματέας Kitack Lim επαίνεσε το Μπαγκλαντές και τη Λιβερία για την προσχώρησή τους στη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων.
Ιστορική εξέλιξη
Πρόκειται για μια σημαδιακή ημέρα για τον ΙΜΟ, και είναι πράγματι μια ιστορική εξέλιξη για τη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία, για το θαλάσσιο περιβάλλον, και ιδιαίτερα για τους εργαζόμενους και τις τοπικές κοινότητες στις χώρες ανακύκλωσης πλοίων παγκοσμίως, τόνισε ο εκπρόσωπος του ΙΜΟ.
Έχουν περάσει περισσότερα από 14 χρόνια από την υπογραφή της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και περιβαλλοντικά ορθή ανακύκλωση των πλοίων, μιας συνθήκης του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού που αποσκοπεί στην εξυγίανση της επιχείρησης διάλυσης πλοίων. Το παρασκήνιο ήταν έντονο τα τελευταία χρόνια καθώς θα έπρεπε να υπάρχει εάν συνδυασμός χωρών που θα υιοθετούσαν τη σύμβαση. Λόγω των πολύπλοκων μαθηματικών που προβλέπονται, τα μεγάλα κράτη σημαίας θα μπορούσαν να εκτροχιάσουν την οριστικοποίηση της συνθήκης, εάν καταθέτανε τα έγγραφα υιοθέτησης πριν από την επίτευξη του ορίου για τις χώρες ανακύκλωσης πλοίων. Έτσι, η Λιβερία και οι Νήσοι Μάρσαλ είχαν επικυρώσει τη συνθήκη αλλά καθυστερούσαν να την κοινοποιήσουν στον ΙΜΟ, κάτι που το έκαναν μετά την επικύρωση από το Μπαγκλαντές, έτσι ώστε να γίνει δυνατό να τεθεί σε ισχύ η σύμβαση.
Latest News
Θηριώδεις επενδύσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια
Η πράσινη μετάβαση θα στοιχίσει πάνω από 80 δισ. ευρώ για να ανταποκρίνεται στις νέες ανάγκες του διεθνούς εμπορίου και των πλοίων
Πρώτοι σε παραγγελίες τάνκερ οι έλληνες εφοπλιστές
Με 28 παραγγελίες είναι πρωταγωνιστές - Η αύξηση της ζήτησης για νέα δεξαμενόπλοια έρχεται καθώς οι πλοιοκτήτες επιδιώκουν να ανανεώσουν τους γερασμένους στόλους
Έξι θαλάσσιες «αρτηρίες ζωής» για το παγκόσμιο εμπόριο
Απο τα σημαντικότερα θαλάσσια στενά, αυτά του Ντόβερ στην Ευρώπη και της ΤαΪβάν στη ΝΑ Ασία, είναι τα πιο πολυσύχναστα
Πώς θα μεταφέρουν τα ακτοπλοϊκά πλοία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Τι θα πρέπει να γνωρίζουν οι οδηγοί των οχημάτων
Δυναμική επέκταση των εγχώριων τραπεζών στην ελληνική ναυτιλία [γράφημα]
Η Eurobank έχει το μεγαλύτερο δανειακό ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο
Αλλαγές στον σχεδιασμό πλοίων και τον ανεφοδιασμό φέρνουν τα εναλλακτικά καύσιμα
Οι σταθμοί καυσίμων θα πρέπει να διαφοροποιηθούν ενώ και τα πλοία θα πρέπει να έχουν μεγαλύτερες δεξαμενές
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό