Άλμα 17% σημείωσαν την Πέμπτη οι μετοχές της H&M, αφού τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις καθώς τα μέτρα περικοπής κόστους άρχισαν να αποδίδουν καρπούς και η καλοκαιρινή συλλογή της επωφελήθηκε από τον θερμότερο καιρό στην Ευρώπη.

Λιανεμπόριο μόδας: Αντέχουν οι μεγάλες επιχειρήσεις παρά την οικονομική αβεβαιότητα

Η H&M, η οποία έχει μείνει πίσω από την ιδιοκτήτρια της Zara, την Inditex, έχει επιδιώξει να αυξήσει την ελκυστικότητά της στη μόδα και να ενισχύσει τις μάρκες της σε υψηλότερες τιμές, στοχεύοντας σε αγοραστές λιγότερο ευάλωτους στην αύξηση του κόστους ζωής, καθώς ο γίγαντας της γρήγορης μόδας Shein καταλαμβάνει μερίδιο της αγοράς με φθηνότερα ρούχα.

Οι μετοχές της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας λιανικής πώλησης μόδας στον κόσμο εκτινάχθηκαν στο υψηλότερο επίπεδό τους από τον Ιανουάριο του 2022 και βρίσκονταν σε τροχιά για τη μεγαλύτερη ημερήσια άνοδό τους.

Αύξηση πωλήσεων

Η H&M αύξησε τις πωλήσεις της σε πολλές αγορές παρά τη συμπίεση της καταναλωτικής ικανότητας των καταναλωτών και τις «δυσμενείς» καιρικές συνθήκες, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Helena Helmersson, προσθέτοντας ότι η καλοκαιρινή της συλλογή ξεκίνησε καλά καθώς οι θερμοκρασίες ανέβηκαν στη βόρεια Ευρώπη.

Οι πωλήσεις από 1-27 Ιουνίου ήταν αυξημένες κατά 10% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, ένα καλό σημάδι για την έναρξη του τρίτου τριμήνου της H&M. Η συλλογή γυναικείων ενδυμάτων της H&M, καθώς και οι ισχυρές επιδόσεις των εμπορικών σημάτων Cos και Arket, οδήγησαν στην αύξηση των πωλήσεων, δήλωσε ο Helmersson.

Το ισχυρότερο του αναμενόμενου κέρδος βοήθησε τους επενδυτές να χωνέψουν ένα ασθενέστερο περιθώριο κέρδους 8,2% για το δεύτερο τρίμηνο, από 9,2% ένα χρόνο νωρίτερα.

Η H&M απέδωσε το χαμηλότερο περιθώριο κέρδους στα υψηλά κόστη πρώτων υλών και μεταφορικών μέσων, αλλά δήλωσε ότι οι παράγοντες αυτοί είχαν «γυρίσει από αρνητικοί σε θετικοί», υποδεικνύοντας χαλάρωση των πληθωριστικών πιέσεων.

«Φυσικά, αυτό συνοδεύεται από την ευκαιρία να προσαρμόσουμε τις τιμές«, δήλωσε η Helmersson σε συνέντευξή της στο Reuters.

Πτώση του επιπέδου αποθεμάτων

Η απότομη πτώση των επιπέδων αποθεμάτων αποτέλεσε θετική έκπληξη, σύμφωνα με τον Cedric Rossi, αναλυτή καταναλωτικών προϊόντων επόμενης γενιάς στην Bryan Garnier στο Παρίσι.

«Με εξέπληξε πραγματικά το γεγονός ότι, χωρίς καμία υψηλότερη προωθητική δραστηριότητα – επειδή οι μειώσεις ήταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι – η H&M μείωσε τη θέση των αποθεμάτων της», δήλωσε ο Rossi.

Τα αποθέματα της H&M ανήλθαν στο 16,7% των κυλιόμενων πωλήσεων 12 μηνών στις 31 Μαΐου, από 19,2% ένα χρόνο νωρίτερα.

Κύμα απολύσεων

Η H&M ανακοίνωσε πέρυσι απολύσεις και άλλες περικοπές κόστους που, όπως είπε, θα τη βοηθήσουν να μειώσει το κόστος από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 και μετά.

Η μείωση του κόστους βοήθησε τα λειτουργικά κέρδη στο δεύτερο τρίμηνο να φθάσουν τα 4,74 δισ. σουηδικές κορώνες (438,6 εκατ. δολάρια), μειωμένα από τα 4,98 δισ. ένα χρόνο νωρίτερα, αλλά πολύ πάνω από τα 4,07 δισ. που προέβλεπαν οι αναλυτές σε δημοσκόπηση της Refinitiv.

Η H&M, η οποία έκλεισε συνολικά 303 καταστήματα σε όλες τις μάρκες της κατά το έτος έως τις 31 Μαΐου, δήλωσε ότι τα νέα καταστήματα που θα ανοίξει θα είναι κυρίως σε «αναπτυσσόμενες αγορές», ενώ θα κλείσει καταστήματα κυρίως σε καθιερωμένες αγορές.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή