«Ανάσες» στις τοπικές οικονομίες των μεγάλων νησιών του βορείου Αιγαίου έδωσαν περισσότεροι από 27.000 Τούρκοι πολίτες που επέλεξαν να γιορτάσουν τη μεγάλη τους θρησκευτική γιορτή, το «κουρμπάν μπαϊράμ» στην Ελλάδα.

Λέσβος: Περισσότεροι από 9.000 Τούρκοι τουρίστες κατέκλυσαν το νησί

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας, στις πύλες εισόδου των λιμανιών της Μυτιλήνης, της Χίου και της Σάμου έφτασαν από τις απέναντι μικρασιατικές ακτές με τα πλοία της γραμμής που πηγαινοερχόταν συνεχώς, μεγάλοι αριθμοί επισκεπτών, Τούρκων ή Τούρκων με ευρωπαϊκά διαβατήρια (σ.σ. μετανάστες σε ευρωπαϊκές χώρες που βρίσκονται για διακοπές στην Τουρκία και χρησιμοποιούν την ευρωπαϊκή ταυτότητά τους για να μη χρειάζεται να εκδώσουν θεώρηση εισόδου – βίζα).

Συγκεκριμένα στο διάστημα Παρασκευή 23 Ιουνίου με Δευτέρα 3 Ιουλίου πέρασαν:

  • Στο λιμάνι της Μυτιλήνης από το Αϊβαλί περισσότεροι από 10.000 επισκέπτες.
  • Στο λιμάνι της Χίου από τον Τσεσμέ περισσότεροι από 10.500 επισκέπτες.
  • Και τέλος, στα λιμάνια πύλες εισόδου της Σάμου, στο Βαθύ και στο Καρλόβασι, από το Κουσάντασι, περισσότεροι από 7.000 επισκέπτες.

Σε όλα τα νησιά και δεδομένης της τουριστικής κίνησης ήδη, με πτήσεις τσάρτερ από χώρες της Ευρώπης, αλλά και Ελλήνων επισκεπτών, ήταν αδύνατον να βρεθεί άδειο κρεβάτι κάθε λογής ή ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο. Σημαντική ήταν και η κίνηση στην αγορά. Το Σαββάτο 1 Ιουλίου, τελευταία εργάσιμη μέρα για την εορταστική περίοδο που οι Τούρκοι επισκέπτες ήταν στα νησιά, οι εμπορικοί δρόμοι ήταν γεμάτοι από Τούρκους που ήταν φανερό ότι είχαν πραγματοποιήσει πολλά ψώνια.

Ας σημειωθεί ότι η γιορτή του κουρμπάν μπαϊράμ επεκτάθηκε χρονικά αφού με απόφαση της Κυβέρνησης Ερντογάν, δόθηκαν επιπλέον δυο μέρες αργίας με αποτέλεσμα όλη η Τουρκία να βρεθεί σε μίνι διακοπές διάρκειας 10 ημερών συμπεριλαμβανομένων των Σαββατοκύριακων.

«Σημαντική οικονομική ανάσα για τους Χιώτες» χαρακτηρίζει τις διακοπές των Τούρκων στη Χίο μιλώντας στο ΑΠΕ ΜΠΕ, ο Κώστας Μούνδρος, μέλος του τοπικού φορέα τουρισμού. Οι επισκέπτες της Χίου κυρίως από την αντικρινή Σμύρνη ήταν υψηλού εισοδήματος και όπως χαρακτηριστικά ειπώθηκε «ξόδεψαν χρήματα για αγορές, φαγητό και ποτό. Ιδιαίτερα το τελευταίο λόγω υψηλής φορολόγησης στην Τουρκία είναι πολύ φτηνότερο στην Ελλάδα».

«Τα μηνύματα ήταν και παραμένουν πολύ αισιόδοξα» υποστηρίζει ο πρόεδρος των τουριστικών πρακτόρων της Λέσβου Παναγιώτης Χατζηκυριάκος. Όπως λέει αν και τελείωσε το Μπαϊράμι, οι αφίξεις από τα απέναντι παράλια προβλέπεται να συνεχιστούν με αμείωτη ένταση με επισκέπτες από την Κωνσταντινούπολη, τη Σμύρνη και άλλες μεσόγειες πόλεις της Τουρκίας.

«Κατά μέσο όρο την τελευταία εβδομάδα έρχονταν περίπου 900 με 1.000 άτομα την ημέρα. Υπολογίζουμε ότι οι αφίξεις των Τούρκων ήταν της τάξης των 1.000 ατόμων την ημέρα» λέει ο κ. Χατζηκυριάκος στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.

Η ταξιδιωτική βίζα

Κι όλα αυτά δεδομένης της υποχρέωσης των Τούρκων να εκδώσουν μια ακριβή θεώρηση που εκδίδεται και με μια χρονοβόρα διαδικασία. Όπως όλα τα στελέχη της αγοράς των νησιών υποστηρίζουν «είναι φανερή η αναγκαιότητα να εγκριθεί και φέτος το πιλοτικό πρόγραμμα ταχείας έκδοσης βίζας βραχείας διαμονής 15 ημερών για Τούρκους επισκέπτες». Όπως λένε «πρόκειται για ένα πρόγραμμα ζωτικής σημασίας για την τουριστική ενίσχυση των νησιών του Αιγαίου».

Να αναφέρουμε τέλος ότι με τα δεδομένα της περιόδου αλλά λόγω της ακολουθούμενης πολιτικής σε θέματα τιμών καταλυμάτων, τα νησιά του βορείου Αιγαίου θεωρούνται οικονομικός προορισμός σε σύγκριση με άλλες περιοχές όπου οι τιμές έχουν εκτοξευθεί. «Στη Λέσβο, μπορεί κανείς να κάνει διακοπές ξοδεύοντας πολύ λιγότερα χρήματα για φαγητό και διαμονή αφού οι τιμές στα περισσότερα είδη διατηρούνται σε καλά επίπεδα παρά τις μεγάλες αυξήσεις» λέει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο Νίκος Γιαννάκας πρόεδρος του Συλλόγου επιχειρήσεων εστίασης της Λέσβου.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott