Το Πεκίνο έχει επεξεργαστεί μια ανευ προηγουμένου εκεχειρία σε μια προσπάθεια να τερματίσει τους «πολέμους» μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών της Κίνας. Την Πέμπτη, οι ρυθμιστικές αρχές ενορχήστρωσαν μια συμφωνία μεταξύ της Tesla και 15 Κινέζων ανταγωνιστών για να αποφευχθεί η «ανώμαλη τιμολόγηση», επισφραγίζοντας τη συμφωνία σε μια τελετή υπογραφής στη Σαγκάη, ανέφερε το Bloomberg. Είναι μια απέλπιδα προσπάθεια να περιοριστεί η ζημιά. Αλλά ίσως να αξίζει τον κόπο.
Στην πορεία υπήρξαν θύματα. Περισσότερες από 30 αυτοκινητοβιομηχανίες μείωσαν τις τιμές, μόνο το πρώτο τρίμηνο, σύμφωνα με τον Μπιλ Ρούσο στην εταιρεία συμβούλων Automobility με έδρα τη Σαγκάη. Ορισμένοι, συμπεριλαμβανομένων των FAW Audi και BAIC Hyundai, έκαναν εκπτώσεις έως και 20% έως τον Ιούνιο, σύμφωνα με έρευνα της Citi.
Αυτό βάρυνε πολύ το πλήθος κατασκευαστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας. Η Nio ανέφερε ότι το περιθώριο οχημάτων της, το οποίο αντανακλά έσοδα από νέα αυτοκίνητα μείον το κόστος πωλήσεων, συρρικνώθηκε στο 5,1% το πρώτο τρίμηνο, σε σύγκριση με 18,1% το 2022. Η Xpeng είπε ότι το ισοδύναμο περιθώριο μειώθηκε στο αρνητικό -2,5% από 10,4% ετησίως νωρίτερα. Οι παρατεταμένες εκπτώσεις απείλησαν να ωθήσουν πιο αδύναμες επιχειρήσεις μακροπρόθεσμα εκτός λειτουργίας. Πολλοί ήδη παλεύουν: περίπου το 85% των κινεζικών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιβιώσουν μέχρι το 2030, προέβλεψαν οι σύμβουλοι AlixPartners την Τετάρτη, μόλις μια ημέρα πριν από την ανακοίνωση της εκεχειρίας.
Αλλά ο αντίκτυπος στις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν επίσης σοβαρός. Βρέθηκαν υπό πίεση να ξεφορτώσουν παλιά αποθέματα καθώς η Κίνα ετοιμαζόταν να αρχίσει να εφαρμόζει αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τον Ιούλιο. Ίσως ως αποτέλεσμα, οι πωλητές αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης προσέφεραν συχνά μεγαλύτερες εκπτώσεις σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές που κατασκευάζουν ηλεκτροκίνητα, δείχνουν τα στοιχεία της Citi.
Παρόλα αυτά, πολλοί καταναλωτές επέλεξαν να δοκιμάσουν τη νέα τεχνολογία στο δρόμο, καθώς τα αυτοκίνητα με μπαταρία έγιναν πιο προσιτά. Τα μοντέλα παλαιού τύπου συνέχισαν να χάνουν μερίδιο αγοράς καθώς ο πόλεμος τιμών συνεχιζόταν. Τα νέα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 26% των συνολικών πωλήσεων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο τον Μάιο, έναντι 22% τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv. Τόσο η Tesla όσο και η BYD πέτυχαν παραδόσεις ρεκόρ κινεζικών οχημάτων τους το δεύτερο τρίμηνο.
Η κρατική παρέμβαση δεν είναι πάντα ευπρόσδεκτη, ούτε είναι πάντα αποτελεσματική. Σε αυτή την περίπτωση, τουλάχιστον, φαίνεται ότι προσπαθεί να διατηρήσει υγιή τον ανταγωνισμό, στοχοποιώντας μόνο την «μη φυσιολογική τιμολόγηση». Ωστόσο, ο ορισμός αυτού θα μπορούσε να αποδειχθεί δύσκολος, και μη δεσμευτικό, αόριστα διατυπωμένο σύμφωνο ισχύει μόνο για 16 εταιρείες. Αν μη τι άλλο, η παρέμβαση του Πεκίνου προσφέρει μια ευπρόσδεκτη παύση στις εχθροπραξίες.
Latest News
Η εκπληκτική επιτυχία των προγραμμάτων διάσωσης της Ευρωζώνης - Το παράδειγμα της Ελλάδας
Καθώς το κόστος δανεισμού της Ελλάδας πέφτει στα γαλλικά επίπεδα, η «περιφέρεια» του μπλοκ δείχνει την αξία της σταθερής μεταρρύθμισης
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου