
Από το 2015, η τιμή του ηλεκτρικού αυτοκινήτου έγινε υψηλότερη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, σε αντίθεση με την Κίνα, όπου οι τιμές έχουν μειωθεί περίπου στο μισό. Ως αποτέλεσμα, οι κινέζικες μάρκες είναι έτοιμες να κάνουν την «απόβασή» τους στην Ευρώπη, διεκδικώντας μεγάλο μερίδιο αγοράς από τις παραδοσιακές εταιρείες. Μάλιστα, τους επόμενους μήνες αναμένεται ότι στη «Γηραιά Ήπειρο» θα κάνουν την εμφάνισή τους οι πρώτες μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με ιδιαίτερα δελεαστικές τιμές, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η αγγλική εταιρεία επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στην αυτοκινητοβιομηχανία, JATO Dynamics.
Στην πιο πρόσφατη έκθεσή της, οι ειδικοί της έρευνας διερεύνησαν την ανισότητα των τιμών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις μεγάλες αγορές του κόσμου. Το πιο σημαντικό εύρημα της είναι ότι υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στις τιμές των EV μεταξύ Ευρώπη – ΗΠΑ με αυτές της Κίνας.
Στην Ευρώπη το 2015, το μέσο EV κόστιζε κάτι λιγότερο από 49.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή έχει ανέβει στα 56.000 ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 14%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Ευρώπη είναι 27% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στις ΗΠΑ το 2015, το μέσο EV στις ΗΠΑ κόστιζε λίγο περισσότερο από 53.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε ανέβει σχεδόν στα 64.000 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 20%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στις ΗΠΑ είναι 43% πιο ακριβό από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Στην Κίνα το 2015, το μέσο EV στην Κίνα κόστιζε σχεδόν 67.000 ευρώ, ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2022, αυτή η τιμή είχε μειωθεί σε λιγότερο από 32.000 ευρώ, καταγράφοντας μείωση 52%. Ως αποτέλεσμα, ένα EV στην Κίνα είναι τώρα 33% φθηνότερο από ένα βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Οι διαφορές
Η διαφορά τιμής μεταξύ Ευρώπης – ΗΠΑ με την Κίνα είναι αξιοσημείωτη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO και αυτό οφείλεται κυρίως στη διαφορετική εστίαση του στόχου στον τομέα της παραγωγής. Στην Ευρώπη, οι αυτοκινητοβιομηχανίες επικεντρώνονται στα ηλεκτρικά premium μοντέλα, γεγονός που διατηρεί υψηλές τις μέσες τιμές EV. Στις ΗΠΑ, η προτίμηση των καταναλωτών είναι για μεγάλα οχήματα και SUV, που κατά βάση είναι ακριβά και ασύμφορα στην ηλεκτροκίνηση, με μοναδική εξαίρεση την Tesla. Στην Κίνα, από την άλλη η κυβέρνηση πιέζει ενεργά για τη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση δίνοντας ισχυρά κίνητρα.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Διαμάχη για τα όρια βάρους στους αυτοκινητόδρομους των ΗΠΑ
Η διαφορά τιμής εντός της Κίνας μεταξύ των ηλεκτρικών οχημάτων και των συμβατικών είναι τέτοια που πριμοδοτεί την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
Προς το παρόν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας διευρύνουν ενεργά την γκάμα και βελτιώνουν την ποιότητα των μοντέλων τους, προκειμένου να φθάσουν στα ευρωπαϊκά στάνταρ. Το 2021, οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιπροσώπευαν το 21% όλων των νέων ταξινομήσεων EV στην Ευρώπη, με τις κινέζικες να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 19%. Ωστόσο, η Κίνα δεν είναι η μόνη που θέλει να μπει στον στίβο των πωλήσεων στην Ευρώπη. Κάτι παρόμοιο επιθυμεί και η Ινδία, η οποία έχει την βοήθεια της ινδικής κυβέρνησης. Το πρώτο ο εξάμηνο, στην Ινδία πουλήθηκαν τόσα ηλεκτρικά οχήματα όσα και τα δύο ολόκληρα προηγούμενα χρόνια μαζί.
Η έκθεση δείχνει ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μεγάλο χάσμα τιμών μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης-ΗΠΑ με την Κίνα. Αν δεν καταφέρουν οι ευρωπαϊκές εταιρείες να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τότε είναι βέβαιο ότι πελάτες με μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα θα στραφούν σε κινέζικα μοντέλα. Η προτεραιότητα του κέρδους έναντι του μεριδίου αγοράς μπορεί τελικά να κοστίσει ακριβά στους ευρωπαίους και αμερικανούς κατασκευαστές, καθώς κατασκευαστές της Κίνας και της Ινδίας παράγουν φθηνότερα μοντέλα που θα μπορούσαν να κατακτήσουν μεγάλο μέρος των παγκόσμιων αγορών, ακόμη και αυτών των πιο ώριμων, όπως είναι της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση με κόστος για τους ιδιοκτήτες
Υποχρεωτική ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων νομοθετεί η ΕΕ - Εντονες οι αντιδράσεις καθώς οι ιδιοκτήτες ακινήτων επωμίζονται υψηλό κόστος

Σε συμφωνία «άμεσα» για την πράσινη μετάβαση καλεί το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο
Τι αναφέρεται στο κείμενο συμπερασμάτων του συμβουλίου για το ζήτημα της ενέργειας

Στρατηγικό deal της Hyundai στο υδρογόνο με άρωμα... Ελλάδας
Συμφωνία από κοινού ανάπτυξης υπέγραψαν η Hyundai Motor Company και η Advent Technologies

Οι προκλήσεις της πράσινης οικονομίας για τις ΜμΕ - Τι δείχνει έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ
Η χρηματοδότηση, οι οικονομίες κλίμακας και η τεχνολογία

Βήμα προς το μέλλον της ενεργειακής μετάβασης ο κανονισμός FuelEU Maritime
Μετά από μήνες έντονων συζητήσεων, οι διαπραγματεύσεις για το FuelEU Maritime ολοκληρώθηκαν

Οδηγός για τα «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Πώς θα πάρετε επιδότηση έως και 75% του κόστους
Ενεργειακή αυτονομία και χαμηλό κόστος ρεύματος για όσους ενταχθούν στο πρόγραμμα

Η «συνταγή» για την πράσινη μετάβαση - Πώς θα φθάσει στο 80% η συμμετοχή των ΑΠΕ
Ο γενικός διευθυντής της ΕΛΕΤΑΕΝ τόνισε ότι η Ελλάδα διαθέτει πιο πλούσιο αιολικό δυναμικό σε σχέση με τις γειτονικές χώρες

Αποκάλυψη ΟΤ: Το ελληνικό σχέδιο για πράσινη ενέργεια σε όλη την Ευρώπη - Η πρόταση Μητσοτάκη στη Σύνοδο Κορυφής
Πλέγμα τεσσάρων μέτρων για την ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρισμού

Απαραίτητη η επεξεργασία επιπλέον 8,56 δισ. κυβικών μέτρων λυμάτων ετησίως
Ερευνα αποκαλύπτει την ανάγκη σε ετήσια βάση για επενδύσεις σε 469 νέες εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων

Αφαλάτωση, η λύση στο πρόβλημα της λειψυδρίας
Μπορεί η αφαλάτωση να είναι μια ενεργοβόρα και περιβαλλοντικά τοξική διαδικασία, αλλά έχει ζωτική σημασία για την ανάκτηση πόσιμου νερού και την ανθρώπινη επιβίωση