Να καταθέσουν προτάσεις για εκπτώσεις και προσφορές στα δρομολόγια κορμού, τα βασικά δηλαδή δρομολόγια της ακτοπλοΐας, άμεσα, ζήτησε το κυβερνητικό επιτελείο από τους ακτοπλόους στη σύσκεψη που έληξε.
Όπως τόνισαν οι κυβερνητικοί παράγοντες, και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πρέπει να συμβάλλουν στην ελάφρυνση των βαρών της ελληνικής οικογένειάς.
Εκπρόσωποί του υπουργείου ναυτιλίας ανέφεραν ότι η συνάντηση ήταν σε καλό κλίμα και οι ακτοπλόοι από την πλευρά τους εξέθεσαν τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο όπως είναι οι μεγάλες λειτουργικές ζημιές των προηγούμενων χρόνων, η ανάγκη ανανέωσης του στόλου κ.λ.π.
Ακτοπλόοι στον ΟΤ: Για αυτό δεν μειώνονται οι τιμές των εισιτηρίων
Στη συνάντηση από κυβερνητικής πλευράς συμμετείχαν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος. Ο υπουργός ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο υπουργός Επικρατείας κ. Σταύρος Παπασταύρου και ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος και από πλευράς των ακτοπλόων ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Σπύρος Πασχάλης και ο ακτοπλόος Μάριος Ηλιόπουλος της Seajets.
Ο ΣΕΕΝ
Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε για να συζητηθούν οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, ωστόσο ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Σπύρος Πασχάλης, έθεσε όλα τα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, που επιτελεί εθνικό έργο.
Κυρίαρχο θέμα είναι η ανάγκη ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου με πιο «πράσινα» πλοία κάτι που πρέπει να γίνει μέχρι το 2030.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν κρατήσει τον τελευταίο χρόνο τις τιμές σταθερές αν και οι τιμές των καυσίμων έχουν μειωθεί σημαντικά (περίπου 40%), καθώς τα αυξημένα μισθολογικά κόστη (+8%), οι ανατιμήσεις στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών (+18%) και τα αυξημένα ασφάλιστρα (+29%) αλλά και η άνοδος των επιτοκίων αποτελούν τροχοπέδη που εμποδίζουν μια μείωση της τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στην παρούσα φάση.
Επίσης, τονίζουν ότι τα προηγούμενα χρόνια ο κλάδος ήρθε αντιμέτωπος με τεράστιες λειτουργικές ζημιές, με αποτέλεσμα κάποιες εταιρείες όπως π.χ. η ΑΝΕΚ να αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης.
Παράλληλα, τα καύσιμα της ακτοπλοΐας επιβαρύνθηκαν όπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι κατά 100 δολ. τον τόνο μετά την απόφαση της Helleniq Energy (ΕΛΠΕ) να αλλάξει τη βάση υπολογισμού της τιμής των ναυτιλιακών καυσίμων και να λάβει υπόψη της τις τιμές του Ρότερνταμ, αντί της Μεσογείου, με συνέπεια η πραγματική πτώση του κόστος καυσίμων να είναι μικρότερη.
Επιπλέο, η ανάγκη κατάρτισης ισχυρών ισολογισμών προκειμένου να χρηματοδοτήσουν την ανανέωσης του στόλου, ενόψει και των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών, μέχρι το 2030 είναι πασιφανής. Υπολογίζεται ότι η ανανέωση του στόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας θα απαιτήσει επενδύσεις της τάξεως των 2,5-3 δισ. ευρώ, μόνο για την ανανέωση των υφιστάμενων πλοίων ηλικίας άνω των 25 ετών, μέχρι το 2030.
Η κυβέρνηση
Το μήνυμα της κυβέρνησης είναι ότι όλοι πρέπει να συμβάλλουν στην εθνική προσπάθεια για την ανακούφιση των Ελλήνων πολιτών και της ελληνικής οικογένειας λόγω της ενεργειακής και πληθωρικής κρίσης.
Η κυβέρνηση ζήτησε από τους ακτοπλόους να παρουσιάσουν προτάσεις προς το επιβατικό κοινό με σημαντικές εκπτώσεις σε δρομολόγια κορμού. Δηλαδή που να έχουν αφετηρία ή άφιξη τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας.
Καλούνται να παρουσιάσουν συγκεκριμένες εκπτώσεις που θα αφορούν την εξυπηρέτηση της ελληνικής οικογένειας.
Latest News
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες