Ήταν καιρός να συμβεί κι αυτό: ένας μάνατζερ στην Ινδία έδιωξε 23 από τους 26 εργαζομένους που απασχολούσε για την εξυπηρέτηση πελατών στην πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που διευθύνει και τους αντικατέστησε με ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης. Πρόκειται για τον Σουούμιτ Σαχ, ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο της Dunkaan, ο οποίος την περασμένη Δευτέρα περιέγραψε την μέχρι τώρα εμπειρία του από το «πείραμα» ως πολύ εντυπωσιακή και με άκρως αποδοτικά αποτελέσματα.
«Έπρεπε να απολύσουμε το 90% της ομάδας υποστήριξης πελατών μας χάρη σε αυτό το chatbot AI», εξηγεί μέσω του Twitter ο ινδός επιχειρηματίας. «Ήταν δύσκολο; Ναι, ήταν. Ήταν απαραίτητο; Απολύτως», διαβεβαιώνει στη συνέχεια.
Ερωτηθείς από το CNN, ο Σουούμιτ Σαχ διευκρίνισε ότι οι απολύσεις των 23 υπαλλήλων έγιναν τον περασμένο Σεπτέμβριο. «Εκμεταλλευθήκαμε την ανάπτυξη αυτήςτης τεχνολογίας για να μεταμορφώσουμε τον τρόπο που λειτουργεί η εξυπηρέτηση πελατών χάρη σε ένα chatbox που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη», δήλωσε στο αμερικανικό δίκτυο ο μάνατζερ, παραδεχόμενος ότι αυτό είχε κόστος για τους υπαλλήλους που απέλυσε.
Μπιλ Γκέιτς: Γιατί δεν πρέπει να φοβόμαστε την τεχνητή νοημοσύνη
Άμεση απόκριση, μεγάλη εξοικονόμηση
Είχε κόστος η όλη κίνηση για τους υπαλλήλους που έφυγαν, για την ίδια την εταιρεία όμως και για τους πελάτες της είχε σπουδαία οφέλη. «Ο χρόνος απόκρισης στα αιτήματα των πελατών έχει πέσει από το 1 λεπτό και 44 δευτερόλεπτα που ήταν κατά μέσον όρο, στο μηδέν. Απαντούμε δηλαδή άμεσα στους πελάτες μας. Όσο για τον χρόνο επίλυσης των προβλημάτων τους έχει πέσει από τις 2 ώρες και 13 λεπτά, που ήταν κατά μέσον όρο, στα 3 λεπτά και 12 δευτερόλεπτα», δήλωσε στο CNN ο Σουούμιτ Σαχ.
Πέρα από τον χρόνο, εντυπωσιακό είναι και το χρήμα που εξοικονομεί η πλατφόρμα Dunkaan χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. «Το κόστος εξυπηρέτησης πελατών μας έχει μειωθεί περίπου κατά 85% το εννεάμηνο που εφαρμόζουμε το σύστημα ΑΙ», σημείωσε ο Σαχ.
Αντιδράσεις και ανησυχίες
«Είναι μια ιστορία αντιπροσωπευτική των ανησυχιών για την απασχόληση που συνεπάγεται η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης», σημειώνει η Εμά Κονφρέρ του «Figaro» που αναδημοσιεύει την είδηση. Η γαλλίδα ρεπόρτερ σημειώνει ότι πολλοί χρήστες του Διαδικτύου συνεχάρησαν τον ινδό επιχειρηματία για την πρωτοβουλία του. Πολλοί όμως εξέφρασαν την ανησυχία τους για τα τεκταινόμενα στην Dunkaan, ενώ και κάποιοι πελάτες της επιχείρησης δήλωσαν σοκαρισμένοι συνειδητοποιώντας τις κοινωνικές επιπτώσεις των συνομιλιών που έχουν πλέον με το «ρομπότ».
«Αυτό είναι το πιο σκληρό tweet που έχω δει ποτέ», γράφει αγανακτισμένος ένας χρήστης. «Δεν υπάρχει λόγος να γιορτάσουμε δημοσίως τέτοιες αποφάσεις, όπως κάνει ο μάνατζερ της Dunkaan», γράφει ένας άλλος, ενώ ένας τρίτος παρατηρεί ότι «όπως ήταν αναμενόμενο, δεν βρήκα καμία αναφορά για τους απολυμένους υπαλλήλους. Τι βοήθεια αλήθεια τους δώσαμε; Τι απέγιναν οι άνθρωποι αυτοί;».
300 εκατ. άνεργοι εν μία νυκτί
Η γαλλική «Le Figaro» αναφέρεται σε πρόσφατη πανεπιστημιακή έρευνα, σύμφωνα με την οποία το επάγγελμα των τηλεπωλητών είναι ένα από εκείνα που απειλούνται ιδιαίτερα από την τεχνητή νοημοσύνη και κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Πολύ υψηλό κίνδυνο διατρέχουν επίσης οι δάσκαλοι, οι κοινωνιολόγοι και οι πολιτικοί επιστήμονες.
Αλλη μελέτη της Goldman Sachs υπολόγισε ότι 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από την τεχνητή νοημοσύνη εν μία νυκτί δίχως κανένα αντίκτυπο στη λειτουργία των επιχειρήσεων και στην εξυπηρέτηση των πελατών τους.
«Αν λάβουμε υπόψη όλες τις τεχνολογίες αυτοματισμού, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης, το 27% των θέσεων εργασίας αντιστοιχούν σε επαγγέλματα που εκτίθενται σε μεγάλο βαθμό στον κίνδυνο να πάψουν να απασχολούν ανθρώπους», προειδοποίησε εξάλλου έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και την Ανάπτυξη (ΟΟΣΑ) που δόθηκε αυτή την εβδομάδα στη δημοσιότητα.
Latest News
Σε κίνδυνο το 40% των θέσεων εργασίας από την ΑΙ - Τι δείχνει έρευνα του ΔΝΤ
Τα οφέλη από τη χρήση της AI είναι ζητούμενο αν θα διαχυθούν σε όλη την οικονομία ή θα τροφοδοτήσουν την κοινωνική και οικονομική ανισότητα
Πώς η Ελλάδα γίνεται κόμβος δεδομένων- Από τον Φάρο και τον Δαίδαλο μέχρι τα data centers
Η τεχνητή νοημοσύνη και η ανάγκη της για δεδομένα «φέρνει» και ένα κύμα επενδύσεων, από τα data centers και τα καλώδια οπτικών ινών μέχρι τον «Φάρο» και τον «Δαίδαλο»
Ήταν ο Χένρι Κίσινγκερ ένας «doomer» της τεχνητής νοημοσύνης;
Τα τελευταία χρόνια της ζωής του ο Χένρι Κίσινγκερ μετατράπηκε σε εμπειρογνώμονα στην AI - Ένα μεταθανάτιο υστερόγραφο σε ένα θέμα που προκαλεί τριγμούς, σημειώνει ο Economist
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Πόση τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιούν οι Έλληνες - Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari
Στην έρευνα της Focus Bari αναλύονται οι ευκαιρίες, οι κίνδυνοι αλλά και οι μεγάλες προσδοκίες
«Η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης επιτέλους επιβραδύνεται» - Τι προβλέπει τώρα ο CEO της Google
Θα χρειαστεί χρόνος για μια άλλη τεχνολογική ανακάλυψη για να θέσει ξανά την ΑΙ σε εξαιρετικά γρήγορη αναπυτξιακή ταχύτητα, προβλέπει ο CEO της Google Σουντάρ Πιτσάι
Πρώτα βήματα εισαγωγής της Τεχνητής Νοημοσύνης στις σχολικές αίθουσες
Το Αi4edu είναι το πρόγραμμα για την τεχνητή νοημοσύνη που αναπτύσσουν έξι οργανισμοί, από τέσσερα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Η AI «επηρέασε» πωλήσεις 60 δισ. δολαρίων κατά την φετινή Cyber Week
Ρεκόρ πωλήσεων ύψους 314,9 δισ. δολαρίων παγκοσμίως καταγράφηκαν τη φετινή Cyber Week - Το 70% των διαδικτυακών αγορών παγκοσμίως πραγματοποιήθηκε μέσω φορητών συσκευών
Ξηροκώστας (SAP): Τεκτονικές οι αλλαγές που φέρνει στην αγορά η AI
Ο CEO της SAP Hellas, Ανδρέας Ξηροκώστας, στο περιθώριο του ετήσιου «SAP Innovation Day 2024» επισήμανε επίσης «το μεγάλο πρόβλημα της έλλειψης ανθρώπινων πόρων» ειδικά στον κλάδο της τεχνολογίας
Μεγάλο deal στους ημιαγωγούς ΑΙ μεταξύ TSMC - Nvidia για το εργοστάσιο της Αριζόνα
Τι συζητούν TSMC - Nvidia για τους ημιαγωγούς Blackwell και το νέο εργοστάσιο του ταϊβανέζικου τεχνολογικού κολοσσού στην Αριζόνα