Το χειρόφρενο είναι ένα ιδιαίτερα απλό στη χρήση του εξάρτημα, το οποίο χρησιμοποιούμε κάθε φορά που μπαίνουμε στο αυτοκίνητό μας, τόσο πριν ξεκινήσουμε, όσο και όταν έρθει η ώρα να παρκάρουμε.

Δύσκολα υπάρχει οδηγός που δεν γνωρίζει τη βασική λειτουργία του χειρόφρενου, η οποία δεν είναι άλλη από την αποτροπή κύλισης ενός αυτοκινήτου όταν αυτό είναι σταθμευμένο.

Αυτοκίνητα: Στο επίκεντρο τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού

Ο μοχλός που βρίσκεται συνήθως ανάμεσα στα καθίσματα συνδέεται με μια ντίζα με μεταλλικό καλώδιο, η οποία με τη σειρά της συνδέεται με τα πίσω φρένα ενός αυτοκινήτου. Όταν σηκώνουμε το χειρόφρενο, η ντίζα τεντώνει και μπλοκάρει τα πίσω φρένα.

Όταν τραβάμε το χειρόφρενο προς τα επάνω, πολλοί οδηγοί πατούν το κουμπί που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του μοχλού, μιας και θεωρούν ότι αυτός είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος προκειμένου να μην προκαλέσουν φθορά στον μηχανισμό.

Όπως αναφέρει το Car and Motot, η ανησυχία έγκειται στο γεγονός ότι όταν τραβάμε το χειρόφρενο δίχως να πατήσουμε το κουμπί τότε ακούμε έναν οδοντωτό ήχο, ο οποίος οφείλεται στην τριβή μιας ασφάλειας πάνω στα «δοντάκια» του μηχανισμού (καστάνια).

Αντιθέτως, όταν πατάμε το κουμπί στον μοχλό κατά την άρση του τελευταίου, τότε η ασφάλεια δεν έρχεται σε επαφή με τον οδοντωτό μηχανισμό και ως εκ τούτου αυτός ο ανησυχητικός ήχος απουσιάζει.

Ωστόσο, σε αντίθεση με ό,τι πολλοί πιστεύουν, η τριβή της ασφάλειας με τα «δοντάκια» του μηχανισμού δεν προκαλεί φθορά, καθώς και οι δύο μηχανισμοί είναι κατασκευασμένοι για να αντέχουν πολλά χρόνια. Συνήθως όσο και το ίδιο το αυτοκίνητο.

Αδιάψευστο μάρτυρα συνιστά το παρακάτω βίντεο, όπου πρωταγωνιστεί ένα αυτοκίνητο 17 ετών που έχει διανύσει πάνω από 160.000 χλμ. Όπως εξηγεί ο κάτοχός του, η τριβή μεταξύ των δύο μεταλλικών μερών είναι τόσο ανεπαίσθητη που δεν συντρέχει ο παραμικρός λόγος ανησυχίας.

Το μεγάλο λάθος που κάνουμε

Το μόνο που πρέπει να μας ανησυχεί είναι το γεγονός ότι όταν σηκώνουμε τον μοχλό πατώντας ταυτόχρονα το κουμπί, τότε δεν καταλαβαίνουμε που «πιάνει» το χειρόφρενο και έτσι ελλοχεύει ο κίνδυνος να μην έχουμε «μπλοκάρει» αποτελεσματικά τους πίσω τροχούς και το αυτοκίνητό μας να τσουλήσει.

Υπενθυμίζεται, τέλος, ότι τα μηχανικά χειρόφρενα πνέουν τα λοίσθιά τους, μιας και αντικαθίστανται από τα ηλεκτρικά τα οποία προσφέρουν επιπλέον ευκολία και ασφάλεια – δεδομένου σε κάποια μοντέλα ενεργοποιούνται αυτόματα.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Ευρωεκλογές: Το φάντασμα της αποχής και το μαύρο μπλοκ
Επικαιρότητα |

Tι πρόκειται να δούμε στις ευρωεκλογές – Το φάντασμα της αποχής και το μαύρο μπλοκ

Στο φουλ δουλεύουν οι μηχανές στα κομματικά επιτελεία για τις ευρωεκλογές με το μεγάλο στοίχημα να είναι η συμμετοχή των πολιτών και ο μεγάλος φόβος η άνοδος της ακροδεξιάς.

Ρωσία: Έμμεσες απειλές του Κρεμλίνου στην Ευρώπη
Επικαιρότητα |

«Κίνδυνος» για την ασφάλεια της ΕΕ οι δηλώσεις Μακρόν και Βρετανού ΥΠΕΞ, προειδοποιεί το Κρεμλίνο

Τα βρετανικά όπλα που «μπορούν να πλήξουν στόχους εντός της Ρωσίας» και η «αποστολή δυτικών ενόπλων δυνάμεων στο ουκρανικό έδαφος» – Δεν εξετάζουμε τέτοιο ενδεχόμενο, λέει η Δύση