Το Formula 1 Racing είναι ένας οργανισμός δισεκατομμυρίων δολαρίων και χρειάζονται χρήματα για να μπει κανείς και να παραμείνει στο παιχνίδι. Οι πιλότοι πληρώνουν υψηλά τέλη, συμπεριλαμβανομένου ενός βασικού τέλους εγγραφής που κοστίζει πάνω από 11.000 δολάρια και επιπλέον 2.230 δολάρια ανά πόντο που έχουν συγκεντρώσει από την προηγούμενη σεζόν.
Ο πρωταθλητής της F1 2022, Max Verstappen, έπρεπε να πληρώσει πάνω από 1 εκατομμύριο δολάρια μόνο για να μπει στη σεζόν του 2023. Αυτά τα χρήματα αθροίζονται.

Πώς η Formula 1 βγάζει χρήματα

Η Formula 1 απέφερε συνολικά 2,57 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, λόγω των ρεκόρ προσέλευσης και της υψηλής παγκόσμιας τηλεθέασης, σύμφωνα με την έκθεση αποτελεσμάτων που δημοσιοποίησε η ιδιοκτήτρια της F1, Liberty Media. Τον Ιούνιο του 2022, η F1 ανανέωσε το συμβόλαιό της με το ESPN έως το 2025, σε μια συμφωνία που εκτιμάται ότι θα καταβάλλει 75 έως 90 εκατομμύρια δολάρια ετησίως για τα δικαιώματα των μέσων ενημέρωσης των ΗΠΑ, σύμφωνα με το Sports Business Journal.

Το μηχανοκίνητο άθλημα θα μπορούσε να αυξήσει ακόμη περισσότερο την δημοτικότητά του, με τους διάσημους επενδυτές Ryan Reynolds, Rob McElhenney και Michael B. Jordan να επενδύουν στην ομάδα F1 Alpine σε μια συμφωνία 218 εκατομμυρίων δολαρίων που ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα.

Η απόδοση υπαγορεύει την αποζημίωση της ομάδας

Πώς, λοιπόν, βγάζουν χρήματα οι ομάδες της F1; Ουσιαστικά, οι ομάδες χρηματοδοτούνται με βάση τις επιδόσεις τους. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι ομάδες με μεγαλύτερους προϋπολογισμούς έτειναν να αποδίδουν καλύτερα και να αποκλείουν ομάδες που είχαν μικρότερους προϋπολογισμούς, η F1 εφάρμοσε ανώτατα όρια προϋπολογισμού το 2021 για να εξισορροπήσει τους αγωνιστικούς χώρους και να περιορίσει τις δαπάνες.

Το ανώτατο όριο δαπανών ήταν 145 εκατομμύρια δολάρια όταν ο κανόνας ανακοινώθηκε για πρώτη φορά το 2021 και ορίστηκε σε 135 εκατομμύρια δολάρια το 2023.

Ιστορικά, οι ομάδες με τα μεγαλύτερα μπάτζετ ήταν η Ferrari, η Mercedes και η Red Bull. Οι ομάδες F1 του 2023 που διαγωνίζονται είναι οι Alfa Romeo, Alpine, AlphaTauri, Aston Martin, Ferrari, Haas, McLaren, Mercedes, Red Bull και Williams.

Επενδύσεις και Χορηγίες

Οι ομάδες της F1 κερδίζουν επίσης χρήματα μέσω χορηγιών και επενδύσεων από κατασκευαστές αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, το 2019, η μητρική εταιρεία της Mercedes, Daimler, έβαλε 80 εκατομμύρια δολάρια στην ομάδα για να τη βοηθήσει στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων βλέπουν τη F1 ως εργαλείο μάρκετινγκ, ελπίζοντας ότι οι ομάδες που θα κερδίσουν θα κάνουν τα αυτοκίνητά τους πιο ελκυστικά στους επίδοξους αγοραστές.

Ωστόσο, οι χορηγίες είναι ο σημαντικότερος τρόπος με τον οποίο οι ομάδες της F1 βγάζουν χρήματα.

Από το 2010 έως το 2018, οι χορηγοί της F1 πλήρωσαν 17,8 δισεκατομμύρια δολάρια, εκ των οποίων το μερίδιο της Ferrari ήταν 11,8%.

Πιλότοι

Κάθε ομάδα F1 έχει δύο πιλότους που πληρώνονται από τις ομάδες τους. Η αμοιβή του πιλότου δεν αποτελεί μέρος του ορίου του προϋπολογισμού της ομάδας.

Οι οδηγοί αμείβονται με βασικό μισθό, κερδίζουν μπόνους με βάση την απόδοσή τους στην πίστα και κερδίζουν χρήματα από χορηγίες και προμοτάρισμα. Για το 2023, οι μισθοί για τους οδηγούς της F1 κυμαίνονται από 1 εκατομμύριο δολάρια έως 55 εκατομμύρια δολάρια. Ο Max Verstappen της Red Bull, ο οποίος κέρδισε το πρωτάθλημα οδηγών F1 το 2022, ήταν ο πιο ακριβοπληρωμένος οδηγός F1 για τη χρονιά.

Το 2022, ο Verstappen κέρδισε συνολικά 60 εκατομμύρια δολάρια από τη F1, κερδίζοντας μισθό 40 εκατομμύρια δολάρια και 20 εκατομμύρια δολάρια σε μπόνους. Ο επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Λιούις Χάμιλτον ήρθε δεύτερος, κερδίζοντας 55 εκατομμύρια δολάρια σε μισθό από τη Mercedes.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport