Για… χάρη της Aston Martin επιστρέφει το 2026 στην παλιά της αγάπη Formula 1 ως κατασκευάστρια κινητήρων η Honda, μετά την αποχώρησή της το 2021, έχοντας παραδώσει τον καλύτερο κινητήρα στο πρωτάθλημα.

Formula 1: Έσοδα 381 εκατ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023

Η συνεργασία, η οποία ανακοινώθηκε την Τετάρτη, θα είναι αποκλειστική για την Aston Martin, η οποία προμηθεύεται επί του παρόντος κινητήρες από τη Mercedes, από την οποία παίρνει επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και τις αναρτήσεις.

Ο CEO της Aston Martin Performance Technologies, Martin Whitmarsh, ο οποίος ήταν επικεφαλής της ομάδας της McLaren από το 2008 μέχρι το 2014, τόνισε ότι αυτή η συνεργασία ήταν απαραίτητη, καθώς «είναι πολύ, πολύ δύσκολο να κερδίζεις με συνέπεια πρωταθλήματα χωρίς μια αποκλειστική συνεργασία».

«Η φύση της F1 είναι ότι αν θέλεις να κερδίσεις σημαίνει να νικήσεις τη Mercedes και είναι εξαιρετικά δύσκολο να νικήσεις έναν όμιλο τόσο καλό όσο αυτός αν βασίζεσαι σε αυτόν για πνευματική ιδιοκτησία, εγκαταστάσεις και εξαρτήματα. Είμαστε εδώ για να κερδίσουμε και επομένως πρέπει να έχουμε την πλήρη ενοποίηση των εγκαταστάσεων, της διαδικασίας και της προσέγγισης».

Η Aston Martin απολαμβάνει ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό ξεκίνημα για τη σεζόν 2023: είναι δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πίσω από τη Red Bull, με τον Fernando Alonso να έχει βρεθεί τέσσερις φορές την τρίτη θέση σε πέντε αγώνες. Ο Alonso έχει μια πραγματική ευκαιρία να κερδίσει την πρώτη του νίκη στη F1 σε μια δεκαετία αυτό το σαββατοκύριακο στο Grand Prix του Μονακό.

Η Honda στη Formula 1

Η Honda είχε επανενταχθεί στην F1 το 2015 με τη McLaren και παρέμεινε για τρία δύσκολα χρόνια κατά τα οποία ο κινητήρας της επικρίθηκε δημόσια από τον Alonso.

Όταν «τα έσπασε» με τη McLarek, προμήθευσε την Toro Rosso για έναν χρόνο το 2018 και ανέλαβε ως συνεργάτης τη Red Bull το 2019. Μέχρι το 2021 ο κινητήρας τους ήταν μπροστά στο πρωτάθλημα, οδηγώντας τον Max Verstappen στον τίτλο, αλλά μέχρι τότε η εταιρεία είχε ήδη αποφασίσει να αποσυρθεί από τη Formula 1.

Ο Verstappen κέρδισε ξανά το 2022, ουσιαστικά με τον κινητήρα της Honda, τον οποίο η Red Bull είχε αναλάβει να κατασκευάσει η ίδια με τη βοήθεια της Honda στο νεόδμητο τμήμα Powertrains της Red Bull. Όταν αποσύρθηκε, η Honda σημείωσε ότι τα συμφέροντά της ως κατασκευάστριας αυτοκινήτων δεν εκπροσωπούνταν πλέον καλύτερα από τη F1, δηλώνοντας ότι η βιομηχανία διέρχεται μια «περίοδο μεγάλης μεταμόρφωσης μία φορά στα 100 χρόνια», αναφερόμενη στην ηλεκτρική ενέργεια και στην τεχνολογία χωρίς άνθρακα.

Τώρα, οι νέοι κανονισμοί κινητήρα F1 του 2026, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν αύξηση στη χρήση 50% της ηλεκτρικής ενέργειας και χρήση 100% βιώσιμου καυσίμου, κρίθηκε ότι συνάδουν με τη δέσμευση της εταιρείας να επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα έως το 2030.

Οι έξι κατασκευαστές που έχουν εγγραφεί ως προμηθευτές κινητήρων για το διάστημα 2026-2030 είναι οι Honda, Mercedes, Red Bull Ford, Ferrari, Alpine και Audi.

Η Red Bull πρόκειται να συνεργαστεί με τη Ford το 2026 ως στην κατασκευή κινητήρων στο εργοστάσιο κινητήρων στο Milton Keynes.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Βαγγέλης Μαρινάκης: Να έχεις το πνεύμα του νικητή κάθε στιγμή, να μην ξεχνάς τις ρίζες σου, να μην παραιτείσαι ποτέ
Business of Sport |

Βαγγέλης Μαρινάκης: Να έχεις το πνεύμα του νικητή κάθε στιγμή, να μην ξεχνάς τις ρίζες σου, να μην παραιτείσαι ποτέ

Οι Αγγλοι υποκλίνονται στον «Βασιλιά του Πειραιά», στον ηγέτη της Νότιγχαμ Φόρεστ με το διεθνώς αναγνωρισμένο Sky Sports, να αφιερώνει ντοκιμαντέρ και αμέτρητους επαίνους. «Meeting Marinakis»: Ο Βαγγέλης Μαρινάκης σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη γεμάτη πάθος, όραμα, αλήθεια και ανθρωπιά.