Η General Motors σχεδιάζει να επενδύσει λιγότερο σε νέα προϊόντα και να μειώσει το λειτουργικό κόστος κατά επιπλέον 1 δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ενίσχυσε την Τρίτη τις ετήσιες προβλέψεις για τα κέρδη της.
Η GM δήλωσε ότι τα προσαρμοσμένα κέρδη προ φόρων και τα περιθώρια κέρδους στη βασική αγορά της Βόρειας Αμερικής μειώθηκαν από το πρώτο τρίμηνο, παρά το άλμα στα έσοδα και τις τιμές συναλλαγών ανά όχημα.
Κίνα: Αύξηση 9% στις πωλήσεις οχημάτων της GM
Οι μετοχές σημείωσαν πτώση 2% στην προχρηματιστηριακή διαπραγμάτευση στα 38,50 δολάρια.
Οι εκτιμήσεις
Σε ετήσια βάση, η GM δήλωσε ότι τα καθαρά κέρδη για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά σχεδόν 52% στα 2,6 δισ. δολάρια, καθώς τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 25% σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2022, όταν η παραγωγή παρακωλύθηκε από τις ελλείψεις ημιαγωγών.
Η GM δήλωσε ότι τώρα αναμένει καθαρά κέρδη για το σύνολο του έτους από 9,3 έως 10,7 δισ. δολάρια, από προηγούμενη πρόβλεψη για 8,4 έως 9,9 δισ. δολάρια. Σε επίπεδο ανά μετοχή, η GM προβλέπει καθαρά κέρδη 7,15 έως 8,15 δολάρια για το έτος, από 6,35 έως 7,35 δολάρια.
Οι νέες προοπτικές δεν συνυπολογίζουν το ενδεχόμενο κόστος μιας απεργίας του συνδικάτου United Auto Workers σε περίπτωση που δεν καταλήξει σε νέα σύμβαση με τη GM μέχρι την προθεσμία της 14ης Σεπτεμβρίου.
Ενίσχυση της ζήτησης
Οι πιο αισιόδοξες προοπτικές της GM έρχονται μετά από έξι μήνες ισχυρότερης ζήτησης και υψηλότερης τιμολόγησης από ό,τι αναμενόταν νωρίτερα φέτος, δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Paul Jacobson κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης με τα μέσα ενημέρωσης.
Όμως, η απόφαση να μειωθούν οι επενδύσεις σε νέα προϊόντα και τα λειτουργικά έξοδα έρχεται καθώς τα περιθώρια κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας βρίσκονται υπό πίεση. Το περιθώριο κέρδους προ φόρων της GM για το πρώτο εξάμηνο του έτους μειώθηκε στο 8,3% των εσόδων, από 8,9% πριν από ένα χρόνο.
Το κέρδος ανά όχημα στη Βόρεια Αμερική μειώθηκε από το πρώτο τρίμηνο. Η GM κέρδισε 3.841 δολάρια κέρδος προ φόρων ανά όχημα στη Βόρεια Αμερική κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου, μειωμένο κατά 23% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο.
Οι υψηλότερες προοπτικές κερδών της GM αντανακλούν τις αποφάσεις για μείωση των δαπανών. Σχεδιάζει τώρα να δαπανήσει 11 έως 12 δισ. δολάρια για κεφαλαιουχικές επενδύσεις φέτος, από προηγούμενο σχέδιο για δαπάνες 11 έως 13 δισ. δολαρίων.
Μείωση εξόδων
Η διευθύνουσα σύμβουλος Mary Barra, σε μια κλήση με αναλυτές την Τρίτη, δήλωσε ότι η GM μπορεί να μειώσει τις κεφαλαιουχικές δαπάνες απλοποιώντας τη σειρά προϊόντων της, μειώνοντας τον αριθμό των διαφορετικών συνδυασμών χρωμάτων και χαρακτηριστικών που προσφέρονται. Στόχος της GM είναι να μειώσει τον αριθμό των συνδυασμών χαρακτηριστικών και χρωμάτων στο μισό, δήλωσε η Barra.
Η αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε ότι θα ενισχύσει μια ήδη ανακοινωθείσα προσπάθεια μείωσης των λειτουργικών δαπανών κατά 2 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το τέλος του 2024, στοχεύοντας σε επιπλέον 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Σε αντίθεση με τη στρατηγική του διευθύνοντος συμβούλου της Tesla, Elon Musk, για μείωση των τιμών ώστε να επιταχυνθεί η ζήτηση, η GM αύξησε τις μέσες τιμές συναλλαγών στη Βόρεια Αμερική κατά 1.600 δολάρια σε περίπου 52.000 δολάρια το τελευταίο τρίμηνο, δήλωσε ο Jacobson.
«Εστιάζουμε στην κερδοφορία. Τα πρόσφατα αποτελέσματά μας αποδεικνύουν ότι δεν θυσιάζουμε το περιθώριο κέρδους για τον όγκο», δήλωσε.
Τα ηλεκτρικά οχήματα
Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της GM επαναλαμβάνεται ο στόχος για κατασκευή 400.000 ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) από το 2022 έως το πρώτο εξάμηνο του 2024. Η εταιρεία προέβλεψε έσοδα ύψους 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2025 από τα ηλεκτρικά οχήματα.
Στο μεταξύ, οι ζημίες προ φόρων της Cruise, της εταιρείας ρομπο-ταξί της GM, διευρύνθηκαν το τελευταίο τρίμηνο στα 611 εκατ. δολάρια από 543 εκατ. δολάρια πριν από ένα χρόνο. Οι ζημίες της Cruise για το πρώτο εξάμηνο του έτους ενισχύθηκαν κατά 35% σε σχεδόν 1,2 δισ. δολάρια.
Latest News
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023
Η μετεωρική άνοδος και η εκκωφαντική πτώση της βασίλισσας του Airbnb
Πώς η βασίλισσα έπεσε από τον θρόνο της
Τι φοβάται ο Ελβετός κεντρικός τραπεζίτης
Στο τρέχον περιβάλλον η αβεβαιότητα παραμένει αυξημένη
Game changer για την αγορά πετρελαίου ο σχιστόλιθος των ΗΠΑ
Η αναταραχή στη Μέση Ανατολή δεν αποτελεί πλέον τέτοια απειλή για τους καταναλωτές βενζίνης στον κόσμο
Η General Mills αναζητά αγοραστές για τη δραστηριότητα γιαουρτιού
Την πώληση της επιχείρησης γιαουρτιού στη Βόρεια Αμερική και της δημοφιλούς μάρκας Yoplait, εξετάζει η εταιρεία - Πιθανή μια συμφωνία λίγο πάνω απο τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια
Και η Fitch Ratings υποβαθμίζει τις προοπτικές της Boeing
Η πώληση 100 αεροσκαφών 737 MAX κατασκευής του 2023 θα μπορούσε να αλλαξει τη αξιολόγηση λέει ο επενδυτικός οίκος
Γιατί θα αυξηθούν τα αεροπορικά ναύλα από τον Μάιο
Οι καθυστερήσεις παράδοσης συνδέονται με τις ανησυχίες για την ασφάλεια του 737 Max που έπληξαν τις εταιρείες ενόψει της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου