Η αμερικανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αναπτύσσεται, αλλά όχι αρκετά γρήγορα κατά τη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου ώστε να αποτρέψει τη συσσώρευση απούλητων EVs στις αντιπροσωπείες ορισμένων αυτοκινητοβιομηχανιών ή να επιτρέψει στην Tesla να αποφύγει νέες μειώσεις τιμών.
Ηλεκτροκίνηση: Απόβαση των Κινέζων κατασκευαστών στην Ευρώπη
Σύμφωνα με το Reuters, η αύξηση των αποθεμάτων και η μείωση των τιμών θα μπορούσαν να αποτυπώνουν μόνο μια βραχυπρόθεσμη παύση στην ανάπτυξη της αγοράς EV. Θα μπορούσαν όμως και να αποτελούν σημάδι για το ότι η αύξηση των πωλήσεων EV στις ΗΠΑ πάνω από το σημερινό 7% της αγοράς, θα αποδειχθεί πιο δαπανηρή και δύσκολη από ό,τι αναμενόταν, παρά τις κρατικές επιδοτήσεις.
Το δίλημμα
Όπως εξηγεί το βρετανικό πρακτορείο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Βόρειας Αμερικής έχουν δαπανήσει δισεκατομμύρια δολάρια σε επενδύσεις που σχετίζονται με τα EV και εξαρτώνται από το πώς θα εξελιχθούν τα επόμενα τρίμηνα. Εάν η παραγωγή EVs συνεχίσει να ξεπερνά τη ζήτηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ της περικοπής των τιμών και των περιθωρίων κέρδους ή της επιβράδυνσης των γραμμών συναρμολόγησης.
Περισσότερα από 90 νέα μοντέλα EV αναμένεται να κυκλοφορήσουν στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2026, σύμφωνα με την AutoForecast Solutions. Πολλά από αυτά θα δυσκολευτούν να φτάσουν σε κερδοφόρους όγκους πωλήσεων, λένε οι αναλυτές.
Οι αντιπρόσωποι μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών όπως η General Motors, η Ford, η Hyundai και η Toyota, διατηρούν στις αντιπροσωπείες τους απούλητα EV για πάνω από 90 ημέρες, σύμφωνα με έκθεση της Cox Automotive.
Οι αντιπροσωπείες στις ΗΠΑ διαθέτουν περισσότερα από 92.000 EVs σε απόθεμα, υπερτριπλάσιο αριθμό από ό,τι έναν χρόνο πριν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cox. Συνολικά, τα αποθέματα νέων οχημάτων είναι αυξημένα κατά 74% σε σχέση με πέρσι.
Μια αγορά σε φάση διαμόρφωσης
Στελέχη του κλάδου και αναλυτές προειδοποίησαν ότι η αμερικανική αγορά EV βρίσκεται ακόμη σε φάση διαμόρφωσης, με πολλούς καταναλωτές να αξιολογούν ακόμη κατά πόσον τα EV ταιριάζουν στις ανάγκες τους και τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να αυξάνουν την παραγωγή.
«Υπάρχει μια φυσική ταχύτητα ανάπτυξης της αγοράς εδώ, την οποία πολλοί καταπολεμούν, και επικρατεί μεγάλη σύγχυση στην αγορά [καθώς υπάρχουν] πάρα πολλές μάρκες», δήλωσε ο Vitaly Golomb, επενδυτικός τραπεζίτης που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα. «Οι ισχυροί θα επιβιώσουν εδώ. Οι υπόλοιποι θα αγωνιστούν».
Η Tesla χρησιμοποιεί το προβάδισμά της στο κόστος παραγωγής EV για να επιταχύνει τη ζήτηση με μειώσεις τιμών. Την προηγούμενη εβδομάδα, κατάφερε να καταγράψει καλύτερες από τις αναμενόμενες παγκόσμιες παραδόσεις. Αλλά η εταιρεία EV με έδρα το Τέξας προσφέρει μια σειρά από εκπτώσεις και κίνητρα για να τονώσει τη ζήτηση. Οι μειώσεις τιμών της Tesla και οι αντιδράσεις των ανταγωνιστών, ώθησαν τις μέσες τιμές πώλησης των EV για το δεύτερο τρίμηνο στα 53.438 δολάρια. Πρόκειται για μείωση 19,5% από την κορυφή των 66.390 δολαρίων τον Ιούνιο του 2022.
Δύσκολες επιλογές
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται ενώπιον δύσκολων επιλογών, καθώς και ρυθμιστικών πιέσεων από την Ουάσινγκτον. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει εισηγηθεί αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων, κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι τα 2/3 των πωλήσεών τους θα πρέπει να αφορά ηλεκτρικά οχήματα ως το 2032.
«Οι μειώσεις των τιμών δείχνουν ότι βρισκόμαστε σε ένα είδος ισορροπίας μεταξύ ζήτησης, προσφοράς και τιμής. Αν οι πωλήσεις δεν είναι ικανοποιητικές, [οι εταιρείες] θα μειώσουν τις τιμές», δήλωσε ο Mark Wakefield, συν-επικεφαλής της πρακτικής της συμβουλευτικής εταιρείας AlixPartners για την αυτοκινητοβιομηχανία. «Η Tesla ειδικότερα έχει το περιθώριο να το κάνει αυτό», πρόσθεσε.
Latest News
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων