Αν και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θεωρούνται το μέλλον της αυτοκίνησης και ήδη έχει πολλούς φανατικούς οδηγούς σε όλο τον κόσμο, αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα στην μεταφορά τους στους αγοραστές. Το πρόβλημα εντοπίζεται στην τεχνολογία των μπαταριών που χρησιμοποιούν, οι οποίες εκθέτουν τα ελλιπώς προετοιμασμένα πλοία στον κίνδυνο πυρκαγιών που είναι δύσκολο να ελεγχθούν.

Σύμφωνα με το Reuters, ο κίνδυνος αυτός έχει τεθεί στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος από το φλεγόμενο πλοίο μεταφοράς αυτοκινήτων που παρασύρθηκε στα ανοικτά των ολλανδικών ακτών. Η ολλανδική ακτοφυλακή δήλωσε ότι η αιτία της πυρκαγιάς ήταν άγνωστη, αλλά ο ολλανδικός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός RTL έδωσε στη δημοσιότητα μια ηχογράφηση στην οποία ακούγεται ένας διασώστης έκτακτης ανάγκης να λέει ότι «η πυρκαγιά ξεκίνησε από την μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου».

Αυτοκίνητο: Πουλήθηκαν περισσότερα ηλεκτρικά από ντίζελ τον Ιούνιο στην Ευρώπη

Πόσες πυρκαγιές εκδηλώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Ενώ όλες οι εταιρείες logistics αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να καούν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου των ηλεκτρικών οχημάτων με διπλάσια ενέργεια από μια κανονική πυρκαγιά, η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν έχει συμβαδίσει με την αναπτυσσόμενη τεχνολογία και το πώς αυτή δημιουργεί μεγαλύτερο κίνδυνο, δήλωσαν αξιωματούχοι της ναυτιλίας και ασφαλιστές.

Κατά τη διάρκεια του 2022 αναφέρθηκαν 209 πυρκαγιές πλοίων, ο υψηλότερος αριθμός της τελευταίας δεκαετίας και 17% περισσότερες από ό,τι το 2021, σύμφωνα με έκθεση της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) (ALVG.DE). Από το σύνολο αυτό, οι 13 σημειώθηκαν σε πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων, αλλά το πόσες αφορούσαν ηλεκτρικά οχήματα δεν ήταν διαθέσιμο.

Ποιοι τύποι φορτίου προκαλούν τις φωτιές

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα ανέφερε σε έκθεσή του τον Μάρτιο ότι οι κύριοι τύποι φορτίου που εντοπίστηκαν ως υπεύθυνοι για «μεγάλο ποσοστό ατυχημάτων από πυρκαγιά σε φορτία περιελάμβαναν… μπαταρίες ιόντων λιθίου».

Το ολλανδικό πρακτορείο ειδήσεων ANP, επικαλούμενο τον διαχειριστή «K» Lines, δήλωσε ότι υπάρχουν σχεδόν 4.000 αυτοκίνητα στο πλοίο. Σε αυτό το σύνολο περιλαμβάνονται 25 ηλεκτρικά οχήματα. Ένα άτομο που απαντούσε στο τηλέφωνο στο κεντρικό γραφείο της «K» Line στις ΗΠΑ δήλωσε ότι δεν ήταν εξουσιοδοτημένο να συζητήσει για την πυρκαγιά. Η ιαπωνική Shoei Kisen, στην οποία ανήκει το πλοίο, δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις αρχές για να θέσει υπό έλεγχο τη φωτιά.

Ποια είναι η αιτία της πυρκαγιάς

Η αιτία της πυρκαγιάς, αν και επισήμως δεν έχει ακόμη προσδιοριστεί, έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το «τι τυφλά σημεία υπάρχουν κατά τη μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κινούνται με μπαταρίες – οι οποίες όταν πιάσουν φωτιά δεν μπορούν να σβήσουν με νερό ή ακόμη και με στέρηση οξυγόνου», δήλωσε ο Nathan Habers, εκπρόσωπος της Βασιλικής Ένωσης Ολλανδών Εφοπλιστών (KVNR).

«Το πρώτο ερώτημα που μας έρχεται στο μυαλό είναι: Ο ισχύων κώδικας ανταποκρίνεται στο προφίλ κινδύνου αυτού του είδους των εμπορευμάτων;» πρόσθεσε. Ένας από τους κινδύνους στις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι η «θερμική διαφυγή», μια ταχεία και ασταμάτητη αύξηση της θερμοκρασίας που οδηγεί σε πυρκαγιές στις ηλεκτρικές συσκευές, οι οποίες είναι δύσκολο να σβηστούν και μπορούν να αναζωπυρωθούν αυθόρμητα. «Τα συστήματα πυρόσβεσης στα τεράστια πλοία που μεταφέρουν τα αυτοκίνητα δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτές τις πιο θερμές πυρκαγιές και οι ναυτιλιακές εταιρείες και οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να προλάβουν», δήλωσε ο Douglas Dillon, εκτελεστικός διευθυντής της Tri-state Maritime Safety Association που καλύπτει το Delaware, την Pennsylvania και το New Jersey.

Αύξηση του κόστους ασφάλισης

Οι πρόσφατες απώλειες που σχετίζονται με πυρκαγιές έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους ασφάλισης για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που μεταφέρουν φορτία και το κόστος είναι πιθανό να αυξηθεί και για τους ιδιοκτήτες πλοίων, δήλωσε ο John Frazee, διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Marsh. Καθώς οι πλοιοκτήτες προσπαθούν να περιορίσουν τις απώλειες με τη νομική δίωξη των αυτοκινητοβιομηχανιών των οποίων τα οχήματα διαπιστώθηκε ότι προκάλεσαν πυρκαγιά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αγοράζουν πρόσθετη προστασία ευθύνης, είπε.

Επιδεινώνουν τους κινδύνους το επιχειρηματικό μοντέλο που χρησιμοποιούν οι εταιρείες και το οποίο περιλαμβάνει πυκνά στοιβαγμένα πλοία. Οι μεταφορείς αυτοκινήτων, όπως το φλεγόμενο πλοίο, είναι γνωστοί ως RoRos, που σημαίνει roll-on/roll-off – ο τρόπος με τον οποίο φορτώνονται και εκφορτώνονται τα αυτοκίνητα. Τα RoRos είναι σαν πλωτά γκαράζ στάθμευσης και μπορεί να έχουν δώδεκα ή περισσότερα καταστρώματα που μεταφέρουν χιλιάδες οχήματα, δήλωσαν αξιωματούχοι του κλάδου.

«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη να φτάσει στο σημείο πυρκαγιάς»

Ωστόσο, σε αντίθεση με τους χώρους στάθμευσης, τα αυτοκίνητα σταθμεύουν δίπλα-δίπλα με χώρο μόλις ένα ή δύο μέτρα πάνω από το κεφάλι. Οι πυροσβέστες συνήθως σβήνουν τις πυρκαγιές μπαταριών EV στις άκρες των δρόμων καθαρίζοντας την περιοχή γύρω από το φλεγόμενο όχημα και πλημμυρίζοντας το κάτω μέρος με νερό, κάτι που είναι δύσκολο να γίνει σε ένα RoRo, δήλωσε ο Dillon.

«Δεν υπάρχει τρόπος για έναν πυροσβέστη με προστατευτικό εξοπλισμό να φτάσει στο σημείο της πυρκαγιάς» σε ένα πλοίο, είπε, προσθέτοντας ότι οι στενές συνθήκες αυξάνουν τον κίνδυνο παγίδευσης. Ενώ τα τρένα και τα φορτηγά μεταφέρουν επίσης EVs, η απομόνωση και η κατάσβεση των πυρκαγιών είναι ευκολότερη, καθώς οι εργαζόμενοι μπορούν να αποσυνδέσουν ένα σιδηροδρομικό βαγόνι και ένας φορτηγατζής μπορεί να σταματήσει, δήλωσε ο Frazee.

Ο Frazee αναμένει ότι οι ασφαλιστές θα πρωτοστατήσουν στην ενίσχυση των συστημάτων ασφαλείας στα πλοία. Οι επιλογές που επεξεργάζονται περιλαμβάνουν νέες χημικές ουσίες για την κατάσβεση των φλογών, εξειδικευμένες κουβέρτες πυρόσβεσης EV, ακροφύσια πυροσβεστικών σωλήνων που διαπερνούν τις μπαταρίες και προτάσεις για το διαχωρισμό των EV.
«Δεν βλέπω καμία γρήγορη λύση», δήλωσε ο Frazee.

Προς επιβολή νέων μέτρων για την μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων

Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο οποίος καθορίζει τους κανονισμούς για την ασφάλεια στη θάλασσα, σχεδιάζει να αξιολογήσει νέα μέτρα το επόμενο έτος για τα πλοία που μεταφέρουν ηλεκτρικά οχήματα, υπό το πρίσμα του αυξανόμενου αριθμού πυρκαγιών σε φορτηγά πλοία, δήλωσε εκπρόσωπος στο Reuters. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει προδιαγραφές για τους τύπους των πυροσβεστήρων νερού που είναι διαθέσιμοι στα πλοία και περιορισμούς στην ποσότητα που μπορεί να φορτιστεί μια μπαταρία, η οποία επηρεάζει την ευφλεκτότητα.

Με τα ηλεκτρικά ρεύματα εδώ για να μείνουν, ο Habers του KVNR δήλωσε ότι η ομάδα του συζητά την αυστηροποίηση των κανονισμών για να ληφθούν υπόψη οι πρόσθετοι κίνδυνοι για την ασφάλεια. «Υπάρχει ήδη μια ολόκληρη σειρά από επικοινωνίες σε εξέλιξη σχετικά με το θέμα αυτό», δήλωσε, «αλλά με αυτό το περιστατικό γίνεται προφανές ότι ίσως χρειαστεί να επιταχύνουμε τη διαδικασία, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αριθμός αυτού του είδους των αυτοκινήτων θα αυξηθεί».

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων ανήλθαν πέρυσι σε 81 εκατομμύρια οχήματα, εκ των οποίων το 9,5% ήταν EV, σύμφωνα με το EV-Volumes.com. Η Κίνα και η Ευρώπη υπήρξαν οι πιο επιθετικές περιοχές που πίεσαν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν προς τα EV, ενώ η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν έχει προτείνει κανόνες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μετάβαση έως και των δύο τρίτων της αγοράς νέων οχημάτων σε EV έως το 2032.

Πηγή: in.gr

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη