Μπορεί στη φαντασία μας το 2023 να θεωρούσαμε ότι θα υπήρχαν ιπτάμενα αυτοκίνητα και τα ταξίδια στο διάστημα θα ήταν κάτι… σα να πηγαίνεις στα Καμένα Βούρλα, ωστόσο η ανακάλυψη της χρονιάς -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- αφορά τα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.
Και συγκεκριμένα αναφερόμαστε στα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια, ή με απλά λόγια τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα μπουκάλια.
Στην αρχή μας εξέπληξαν όλους, την πρώτη φορά που τα πιάσαμε στα χέρια μας θεωρούσαμε ότι επρόκειτο για ελαττωματικό μπουκάλι, ενώ πολλοί -ακόμα και σήμερα- το πρώτο πράγμα που κάνουν όταν ανοίγουν το μπουκάλι είναι να κόψουν το εν λόγω καπάκι.
Ωστόσο, όχι μόνο ελαττωματικά δεν είναι τα μπουκάλια, αλλά σε λίγο καιρό όλα τα πλαστικά μπουκάλια που θα χρησιμοποιούμε θα είναι έτσι.
Γιατί τα καπάκια είναι πλέον «κολλημένα» στα μπουκάλια;
Κι αν εμείς το ανακαλύψαμε αυτό τους τελευταίους μήνες, η Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2019, είχε ανακοινώσει την σχετική αλλαγή, «η οποία μάλιστα θα έχει υποχρεωτική μορφή από τον Ιούλιο του 2024», ανέφερε τότε η οδηγία, και έτσι έγινε. Το σχετικό σημείο του κανονισμού της ΕΕ για την παραγωγή Caps & Closures αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τα πλαστικά πώματα και καπάκια που χρησιμοποιούνται για δοχεία ποτών είναι μεταξύ των πλαστικών ειδών μιας χρήσης που συναντώνται συχνότερα ως απορρίμματα στις παραλίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
«Επομένως, η διάθεση στην αγορά πλαστικών δοχείων αναψυκτικών μίας χρήσης θα πρέπει να επιτρέπεται μόνο εάν συμμορφώνονται με ορισμένες απαιτήσεις σχεδιασμού προϊόντος, προκειμένου να μειωθούν σημαντικά οι εισροές πλαστικών κλεισίματος και καπακιών δοχείων στο περιβάλλον, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας ανακύκλωσης, τις απαιτήσεις για τις συσκευασίες που ορίζονται στο παράρτημα II της οδηγίας 94/62/ΕΚ».
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης προέκυψε μετά από σχετική μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στην οποία καταγράφηκαν τα καπάκια πλαστικών μπουκαλιών σε μεγάλες ποσότητες στις παραλίες.
Ουσιαστικά λοιπόν, τα «κολλημένα» καπάκια πάνω στα πλαστικά μπουκάλια ήρθαν στη ζωή μας προκειμένου να βοηθήσουν σημαντικά στη μείωση του πλαστικού σε ωκεανούς, παραλίες, ακτές και θάλασσες.
Έτσι, όπως και με τα χάρτινα καλαμάκια θα συνηθίσουμε και τα μη αποσπώμενα καπάκια στα πλαστικά μπουκάλια.
Latest News
Η Amazon εγκαινιάζει τα πρώτα ηλεκτρικά φορτηγά για λιμάνια
Η Amazon θα θέσει σε κίνηση οκτώ από αυτά τα ημιφορτηγά στο λιμενικό συγκρότημα του Λος Άντζελες/Λονγκ Μπιτς,
Mega deal για το... «πρασίνισμα» της Microsoft
Η Stockholm Exergi θα κατασκευάσει το έργο δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα στο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας βιομάζας
Με υβριδικό απαντάει η Lamborghini στην ηλεκτροκίνηση
Το Urus SE θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid και την Bentley Bentayga Hybrid
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Αρκούν οι υποδομές φόρτισης; [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία Ε.Ε. και κατασκευαστών οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα