Να πληρώσουν περισσότερα για ορισμένα είδη τροφίμων ζητά το εκπτωτικό σούπερ μάρκετ Penny από τους Γερμανούς αγοραστές, οι οποίοι ψωνίζουν μερικά από τα φθηνότερα είδη διατροφής στην Ευρώπη. Στόχος της επιχείρισης είναι οι καταναλωτές να πληρώσουν το «πραγματικό τους κόστος», καθώς προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με το περιβαλλοντικό κόστος της παραγωγής τροφίμων.
Στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης, οι Γερμανοί πλήρωσαν μόνο το 11,1% του εισοδήματος του νοικοκυριού τους για τρόφιμα το 2022, σε σύγκριση με το 15,9% στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά και 20,6% και 17,9% στην Ισπανία και στην Ιταλία αντίστοιχα, όπως έδειξαν τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής στατιστικής υπηρεσίας.
Γερμανία: Επιμένει ο πληθωρισμός – Προβληματίζουν οι αυξήσεις σε τρόφιμα και εστίαση
Όμως τα φθηνά τρόφιμά τους, που συχνά παράγονται σε βιομηχανική κλίμακα, έχουν υψηλό περιβαλλοντικό τίμημα. Η γερμανική γεωργία ήταν υπεύθυνη για 55,5 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου πέρυσι, δηλαδή περίπου το 7,4% των εκπομπών της χώρας.
«Πρέπει να διαχειριστούμε το δυσάρεστο μήνυμα ότι οι τιμές των τροφίμων μας δεν αντικατοπτρίζουν το κόστος που προκύπτει για το περιβάλλον και την κοινωνία», εξηγεί στο Reuters το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Penny, Stefan Goergens.
Η εκστρατεία «Αληθινό Κόστος»
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας «αληθινό κόστος», η οποία θα διαρκέσει έως το Σάββατο, οι πελάτες στα 2.150 υποκαταστήματα της Penny’s θα χρεώνονται με μια τιμή για εννέα προϊόντα, από γιαούρτι έως λουκάνικα και σνίτσελ vegan, η οποία περιλαμβάνει το κόστος για το κλίμα, την υγεία, το έδαφος και το νερό. Θα τους εμφανίζεται επίσης η τιμή που θα πλήρωναν κανονικά.
Για παράδειγμα, η τιμή ενός κομματιού τυριού 300 γραμμαρίων θα αυξηθεί σε 4,84 ευρώ από 2,49 ευρώ.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα δωρίσει τα επιπλέον έσοδα στο πρόγραμμα που βοηθάει η γεωργία να γίνει πιο βιώσιμη, ενώ αναμένει επίσης μεγάλη μείωση των πωλήσεων, καθώς οι καταναλωτές προσπαθούν να ανταπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους διαβιώσης.
Μια άλλη γερμανική αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ Lidl ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι από το 2025 θα σταματήσει να πωλεί φθηνό κρέας που βασίζεται στη διατήρηση ζώων στην κατώτερη από τις τέσσερις κατηγορίες εκτροφής και θα αυξήσει την ποσότητα των φυτικών πρωτεϊνών που πωλεί.
Επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Νυρεμβέργης και το Πανεπιστήμιο του Γκρέιφσβαλντ θα μελετήσουν την συμπεριφορά οι καταναλωτές στις νέες τιμές της Penny, ανακοίνωσε η εταιρεία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέσχε η Penny, τα βιολογικά προϊόντα είχαν περιβαλλοντικό κόστος κατά μέσο όρο 1,15 ευρώ, ενώ τα μη βιολογικά προϊόντα που στηρίζονταν σε χημικές ουσίες είχαν μέσο περιβαλλοντικό κόστος 1,57 ευρώ.
Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να μειώσουν τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος