Οι ελλείψεις προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις πτήσεων στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι και ανάγκασαν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες να περικόψουν πτήσεις, πυροδοτώντας αλληλοκατηγορίες και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.

Οι ελλείψεις, σε συνδυασμό με το κλείσιμο του εναέριου χώρου στην Ευρώπη, προκάλεσαν αύξηση 37% στις καθυστερήσεις πτήσεων στην ήπειρο τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τον υπηρεσίαεναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol.

Τα ζητήματα προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και χωρητικότητας ευθύνονται για περίπου τις μισές καθυστερήσεις τον Ιούλιο, κατά την περίοδο αιχμής του ταξιδιού, πρόσθεσε ο Eurocontrol.

Πέραν του Ατλαντικού, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες τον Μάρτιο να περιορίσουν τις πτήσεις στον πολυσύχναστο εναέριο χώρο της Νέας Υόρκης λόγω ελλείψεων προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της United Airlines, Σκοτ Κέρμπι, επέκρινε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας για διαταραχή στον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη.

Μια έκθεση τον Ιούνιο διαπίστωσε εκτεταμένες ελλείψεις προσωπικού, με τους ελεγκτές σε ορισμένες εγκαταστάσεις να εργάζονται υποχρεωτικά υπερωρίες και έξι ημέρες εβδομάδες για να διαχειριστούν το πρόβλημα

Τα προβλήματα έχουν απειλήσει να πλήξουν την ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας από την πανδημία Covid-19. Αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτήτριας της British Airways, IAG και της Air France-KLM, ανέφεραν πρόσφατα αυξημένα κέρδη λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της τεράστιας ζήτησης για υπερατλαντικά ταξίδια.

Ωστόσο, οι ελλείψεις προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας κοστίζουν στις αεροπορικές εταιρείες εκατομμύρια σε διαφυγούσες πωλήσεις εισιτηρίων και αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Πέρυσι στην Ευρώπη, οι καθυστερήσεις κόστισαν περισσότερο από 800 εκατ. ευρώ στους αερομεταφορείς, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.

Ενώ η κλίμακα του προβλήματος είναι μικρότερη από το 2022, όταν οι ελλείψεις προσωπικού έπληξαν ολόκληρο τον κλάδο, ο συνδυασμός του ολοένα και πιο συμφορημένου εναέριου χώρου και της μακροχρόνιας διαδικασίας εκπαίδευσης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι απίθανο να επιλυθεί γρήγορα.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει το ζήτημα. Το κλείσιμο του ενός πέμπτου των ουρανών της Ευρώπης έχει συμπιέσει δεκάδες χιλιάδες πτήσεις την ημέρα σε ένα μικρότερο κομμάτι εναέριου χώρου.

Το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, ένας κόμβος για την easyJet, ήταν ένα ιδιαίτερα επώδυνο σημείο την περασμένη εβδομάδα όταν ακυρώθηκαν πολλές πτήσεις. Η εργατική αναταραχή έχει επιδεινώσει τα πράγματα για τους ταξιδιώτες σε ορισμένα μέρη. Οι Γάλλοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας προχώρησαν σε απεργίες, ενώ η Eurocontrol προειδοποίησε για πιθανή απεργία στα κεντρικά της γραφεία στις Βρυξέλλες τους επόμενους έξι μήνες.

Η Ευρώπη έχει έλλειμμα μεταξύ 700 και 1.000 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Αυτό οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στις απολύσεις και το πάγωμα των προσλήψεων κατά τη διάρκεια της πανδημίας, που έρχονται μετά από δεκαετίες ανεπαρκών επενδύσεων.

Στις ΗΠΑ, τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και η FAA (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας) είναι απρόθυμες να κάνουν επενδύσεις σε προσωπικό και τεχνολογία που απαιτούνται για τη διαχείριση του ολοένα και πιο πολυσύχναστου εναέριου χώρου, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου που μίλησαν στους Fiancial Times, αν και κάποιοι θεωρούν ότι, αν και ο κλάδος του ήταν «καλύτερα προετοιμασμένος» από πέρυσι, οι προκλήσεις βρίσκονται πραγματικά εκτός ελέγχου.

Η εκπαίδευση ενός νέου ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας διαρκεί δύο έως τρία χρόνια και οι συνταξιοδοτήσεις θέτουν το προσωπικό υπό περαιτέρω πίεση.

Στις ΗΠΑ, ο καιρός έχει προκαλέσει το 70% των καθυστερήσεων, σύμφωνα με στοιχεία της FAA. Το προσωπικό ευθύνεται για λιγότερο από 3 τοις εκατό των καθυστερήσεων φέτος, από 12 τοις εκατό για την ίδια περίοδο πέρυσι.

Ο αριθμός των πλήρως πιστοποιημένων ελεγκτών στη χώρα μειώθηκε κατά 9% μεταξύ 2012 και 2022, σύμφωνα με την έκθεση του γενικού επιθεωρητή. Ένα σχέδιο εργατικού δυναμικού που η FAA υπέβαλε στο Κογκρέσο τον Μάιο ανέφερε ότι υπήρχαν 10.600 πλήρως πιστοποιημένοι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και 3.100 εκπαιδευόμενοι το έτος έως τον Οκτώβριο του 2022.

Σε μια προσπάθεια να καλύψει τη διαφορά, η FAA σχεδιάζει να προσλάβει 1.500 ελεγκτές φέτος και άλλους 1.800 το 2024. Όμως το συνδικάτο των ελεγκτών αμφιβάλει αν είναι επαρκείς και χρειάζονται επιπλέον περίπου 2.600.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή