Η βιομηχανική παραγωγή –σημάδι κατατεθέν της χώρας- μειώνεται, ειδικά ο κλάδος των οχημάτων δέχεται ολοένα και μεγαλύτερο ανταγωνισμό από την Κίνα. Η πράσινη μετάβαση προκαλεί μεγάλες ανησυχίες για τις δαπάνες του προϋπολογισμού, απαιτώντας μεγαλύτερα ελλείμματα και δανεισμό. Το κόστος της ενέργειας αυξάνεται διαρκώς με το Βερολίνο χώρα να πρέπει να κοιτάξει αλλού πλέον από τον παραδοσιακό προμηθευτή της –τη Ρωσία. Το κόστος δανεισμού για νοικοκυριά κι επιχειρήσεις έχει αυξηθεί σημαντικά λόγω της πολύ πιο περιοριστικής νομισματικής πολιτικής από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Το κόστος στέγασης, αγοράς ή ενοικίασης, έχει φτάσει στα ύψη με τις τιμές σε πολλές μεγάλες πόλεις να βρίσκονται σε ιστορικά υψηλά. Ο εισαγόμενος και μη πληθωρισμός «σκοτώνει». Υπάρχει ορατός ο κίνδυνος νέας ύφεσης για φέτος. Καταγράφεται μεγάλη έλλειψη εργατικού δυναμικού. Και η κυβέρνηση συνασπισμού Σοσιαλδημοκρατών, Πρασίνων και Φιλελευθέρων πρέπει να βρει τρόπους να ξεπεράσει τις διαφορές της και να οδηγήσει τη χώρα πιο πέρα από το σταυροδρόμι στο οποίο έχει φτάσει.
Γερμανία: Πώς θα είναι χωρίς αυτοκινητοβιομηχανία
Η Γερμανία βρίσκεται ενώπιον μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της ιστορίας της, καθώς η ηγετική θέση που έχει στην Ευρώπη σημαίνει ότι είναι η πρώτη που δρέπει καρπούς από την επιτυχία –αλλά και η πρώτη που αντιμετωπίζει μεγάλες προκλήσεις όταν έρχονται αλλαγές και μεταβατικά στάδια.
Στα τέλη του περασμένου μήνα ο υπουργός Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ των Πρασίνων έδωσε ξεκάθαρα το στίγμα προειδοποιώντας ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία και η ανάγκη για πράσινη μετάβαση στην βιομηχανία και την κοινωνία κάνουν τη χώρα να αντιμετωπίζει πέντε δύσκολα χρόνια δύσκολης τέτοιας μετάβασης θα επιβαρύνει σημαντικά –όπως παραδέχτηκε- τους πολίτες.
Την ίδια στιγμή προέτρεψε την κυβέρνησή του να εγκρίνει νέες επιδοτήσεις για τη διαφύλαξη της βιομηχανικής βάσης της χώρας με κίνδυνο να έλθει σε σύγκρουση με τον δεύτερο κυβερνητικό εταίρο, τους Φιλελεύθερους. Σχολιάζοντας τη νέα έκθεση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου η οποία προβλέπει ότι η οικονομία της Γερμανίας θα συρρικνωθεί κατά 0,3 ποσοστιαίες μονάδες φέτος πέφτοντας σε ύφεση, ο Χάμπεκ είπε ανοικτά ότι τα δεδομένα δεν είναι καλά». Εάν επιβεβαιωθούν τα στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και το ΑΕΠ της Γερμανίας μειωθεί κατά 0,3% φέτος, θα είναι η μόνη μεγάλη οικονομία σε ύφεση την ώρα που άλλες χώρες θα συνεχίζουν να αναπτύσσονται.
Ήδη από την άνοιξη η στατιστική υπηρεσία της Γερμανίας έχει προειδοποιήσει ότι η χώρα εισέρχεται σε ύφεση και ότι μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας έχουν αρχίσει να εγκαταλείπουν τη Γερμανία
Ο Χάμπεκ θεωρεί ότι αυτή η ύφεση θα μπορούσε να εξηγηθεί από τις υψηλές τιμές της ενέργειας, τις οποίες η Γερμανία ένιωσε πιο έντονα από άλλες χώρες επειδή μέχρι πριν από ενάμισι χρόνο βασιζόταν στο φθηνό ρωσικό αέριο. Τα υψηλά επιτόκια επιβραδύνουν επίσης τις επενδύσεις και το παγκόσμιο εμπόριο, πρόσθεσε, κάτι που επηρεάζει ιδιαίτερα τη Γερμανία ως χώρα που εξαρτάται από τις εξαγωγές.
Τα προβλήματα στη βιομηχανία…
Τα νέα στοιχεία δείχνουν ότι η βιομηχανική παραγωγή στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης μειώθηκε κατά 1,5% τον Ιούνιο σε σύγκριση με τον Μάιο, λόγω της πτώσης 3,5% στον πολύ σημαντικό κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας.
Η πτώση αυτή της γερμανικής βιομηχανικής παραγωγής, η οποία ήταν πολύ πιο απότομη από την πρόβλεψη των οικονομολόγων, εγείρει τον κίνδυνο να συρρικνωθεί ξανά αργότερα μέσα στο έτος η βαριά μεταποίηση.
Η Γερμανία μόλις βγήκε από την ύφεση την περίοδο Απριλίου-Ιουνίου, καθώς το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕΠ) ήταν σταθερό σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο, αλλά τα τελευταία προσωρινά στοιχεία υποδηλώνουν ότι η ελαφρά βελτίωση της τύχης της οικονομίας μπορεί να μην διαρκέσει.
…Και ειδικά στην αυτοκινητοβιομηχανία
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το 5% ολόκληρης της οικονομίας των σχεδόν 4 τρις ευρώ, αγωνίζεται να ανακάμψει από το πλήγμα που επέφερε η πανδημία και τα προβλήματα στις αλυσίδες εφοδιασμού μετά από αυτήν αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Περίπου 2,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα βγήκαν από τις γραμμές παραγωγής το πρώτο εξάμηνο του έτους, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία. Αν και ήταν σημαντική αύξηση σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, η παραγωγή εξακολουθεί να είναι 10% χαμηλότερη σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Ο παράγοντας ενέργεια
Η απόφαση για το κλείσιμο των πυρηνικών σταθμών παραγωγής ενέργειας δείχνει εκ των υστέρων καταστροφική και μια αποφασιστική στιγμή στη σύγχρονη οικονομική ιστορία της Γερμανίας, σχολίαζε σε ανάλυσή του ο αναλυτής Άνταμ Μπάτον στο Forexlive. Το δημογραφικό αποτελούν ένα ακόμη αντίθετο άνεμο και το μοντέλο της εισαγωγής πρώτων υλών από τη Ρωσία και της κατασκευής τους σε αγαθά υψηλής αξίας είναι νεκρό, σημειώνει.
Latest News
Διάσημες, ακριβές αλλά χωρίς διαφήμιση - Ποιες είναι οι τσάντες Goyard
Μία από τις πιο εμβληματικές και ακριβές τσάντες της μόδας έχει βρεθεί στα χέρια προσωπικοτήτων όπως ο Πάμπλο Πικάσο, η Κοκό Σανέλ, ο Καρλ Λάγκερφελντ αλλά και μέλη της δυναστείας των Ρομανώφ
Γιατί οι πλούσιοι δεν αποκαλύπτουν στους κληρονόμους τους τα παριουσιακά τους
Οι νεαροί κληρονόμοι μπορούν να βρουν τις επαύλεις των γονιών τους στο Zillow. Κι όμως, πολλές πλούσιες οικογένειες προσπαθούν να κρύψουν την οικογενειακή τους περιουσία,...
Οι 4 συμβουλές του Μπάφετ που «ξεκλειδώνουν» πετυχημένες επενδύσεις
Τα 4 βήματα που ανοίγουν τον δρόμο της επιτυχίας
Η απίστευτη ιστορία του πλουσιότερου ανθρώπου της Αργεντινής
Ο Galperin έχει εξελιχθεί σε μέγα σταρ της τεχνολογικής σκηνής της Λατινικής Αμερικής
Ναι μεν, αλλά - Γιατί η IPO της Puig δεν «ανέστησε» την αγορά
Η IPO της μητρικής εταιρείας της Apivita κύλησε πολύ καλύτερα από κάποιες άλλες πρόσφατες δημόσιες εγγραφές μόδας και ομορφιάς
Υγειονομική περίθαλψη στις ΗΠΑ - Μετά την Walmart, ποιος;
Ο κλάδος είδε σημαντικές επενδύσεις, συγχωνεύσεις και εξαγορές κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, καθώς επιλογές όπως η τηλεϊατρική έγιναν πιο συνηθισμένες
JP Morgan: Προσοχή στην «παγίδα» που έστησαν οι τεχνολογικές mega-caps
Το ράλι των megacap τίτλων επισκίασε τις ανησυχίες για τα επιτόκια
Τα σχέδια της αυτοκινητοβιομηχανίας Rivian και ο νέος CEO
Ανάμεσα σε άλλα σχέδια, η Rivian σκοπεύει να συμμετάσχει σε πολλά έργα βελτίωσης της πόλης για να δείξει τη συνεχή δέσμευσή της να επενδύει στην οικονομία και την κοινότητα του Ιλινόις
Ανθίζει ο διαστημικός τουρισμός στην Κίνα
Ήδη 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι έχουν επισκεφθεί το Wenchang τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ο αριθμός των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί από πέντε σε περισσότερα από 50
Η Ταϊβάν δημιουργεί το δικό της «Starlink» - Στόχος να αντιμετωπίσει την κινεζική απειλή
Η διασφάλιση ότι τα συστήματα επικοινωνίας της Ταϊβάν θα παραμείνουν λειτουργικά σε έκτακτες στιγμές αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες του νησιού