Από τον Mr Amazon Τζεφ Μπέζος και τον Ινδό κροίσο και «βασιλιά του χάλυβα» Λακσμί Μιτάλ μέχρι τον θρύλος του ΝΒΑ, Μάτζικ Τζόνσον και την διάσημη ηθοποιό του Χόλιγουντ, Ντέμι Μουρ, το διεθνές jet set απολαμβάνει κρουαζιέρες με υπερπολυτελή yacht στα ελληνικά νησιά.
Τουρισμός: To καλοκαίρι των σούπερ γιοτ για τα ελληνικά νησιά [Εικόνες]
Μπορεί και φέτος αρκετοί celebrities να επισκέφθηκαν την χώρα μας και τα ελληνικά νησιά με σκάφη, ωστόσο η συνολική εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού «θόλωσε» λίγο σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Και αυτό γιατί καταγράφεται πτώση στις ναυλώσεις, η οποία κυμαίνεται από 10%-20% ανάλογα και με την κατηγορία των σκαφών.
Οι αιτίες αυτής της υστέρησης θα πρέπει να αναζητηθούν στη μεγάλη άνοδο της περυσινής χρονιάς που ήταν ένα έτος όπου το σκάφος λειτουργούσε και σαν μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό, στο άνοιγμα και άλλων αγορών μετά την πανδημία αλλά και στις άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως η μεγάλη άνοδος των αεροπορικών εισιτηρίων.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο Μιχάλης Σκουλικίδης πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, η περυσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη καθώς ο κόσμος έβγαινε από τον κορωνοϊό, ωστόσο υπήρχε ακόμη ο φόβος και οι διακοπές με σκάφος προσέφεραν ένα ασφαλές καταφύγιο για όποιον είχε τη δυνατότητα να το επιλέξει.
Παράλληλα πολλές αγορές ήταν κλειστές όπως Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Καραϊβική, αλλά και οι γειτονικές μας Τουρκία, Ιταλία καθώς και η Ισπανία είχαν ακόμη προβλήματα με αποτέλεσμα πολλοί να τις αποφεύγουν. Έτσι φέτος καταγράφηκε μία επιστροφή αυτών των αγορών και στη γειτονιά μας «άνοιξε» και πάλι η Ιταλία η οποία έχει τη μεγαλύτερη προσέλευση θαλαμηγών στη Μεσόγειο.
Τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια
Αρνητικά φέτος επέδρασε και η μεγάλη άνοδος των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως στην αγορά των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Πολλοί βορειοευρωπαίοι επέλεξαν το αυτοκίνητο για να μεταβούν στα σκάφη και κέρδισαν έτσι πιο κοντινοί προορισμοί όπως η Ιταλία, Κροατία, κ.λ.π. Ένας ακόμη λόγος είναι η προσθήκη και νέων σκαφών, με αποτέλεσμα η «πίττα» να μοιράζεται μεταξύ περισσότερων.
Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη η φετινή εικόνα επαναφέρει στην επικαιρότητα το έλλειμμα μια στρατηγικής αντιμετώπισης του θαλασσίου τουρισμού.
Όπως τονίζει με σκωπτική διάθεση από το 2006 οι φορείς του θαλασσίου τουρισμού αναφερόμαστε στα ίδια θέματα και τίποτα δεν έχει αλλάξει στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου κλάδου από την ελληνική πολιτεία.
Σε νομοθετικό επίπεδο συνεχίσουμε να κινούμαστε ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα υποβαθμίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού yachting, της ελληνικής σημαίας και της ελληνικής επαγγελματικής άδειας σημειώνει ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού.
Ανάγκη για εθνική στρατηγική
Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας απαιτείται άμεσα η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για τον θαλάσσιο τουρισμό, ένα ανταγωνιστικό για τη χώρα νομοθετικό πλαίσιο, ένας χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ, που να είναι ανταγωνιστικός με τις γειτονικές μας χώρες, σημαντική βελτίωση των υποδομών (μαρίνες, κ.λ.π.) και αποτελεσματική προβολή στο εξωτερικό.
Ο ίδιος εστιάζει ιδιαίτερα στην έλλειψη ενός Εθνικού Συμβούλιου Yachting, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των φορέων και των υπουργείων Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομίας. Δεν μπορεί όλοι οι στόχοι και οι πολιτικές να έχουν βραχυπρόθεσμο ορίζοντα από μηνών έως 2-3 ετών και να αναθεωρούνται σε κάθε αλλαγή πολιτικής θητείας.
Επίσης ο κ. Σκουλικίδης δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ανάγκη προβολής στο εξωτερικό του ελληνικού επανδρωμένου yachting. Δαπανώνται εκατομμύρια από τη χώρα μας και καλώς για την προβολή των υπόλοιπων μορφών τουρισμού και το επανδρωμένο yachting, που είναι η αιχμή του δόρατος του ελληνικού τουρισμού, αγνοείται… Ενώ οι φορείς της πολιτείας σπεύδουν στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αλλά στα yacht shows του εξωτερικού για τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη όπως οι εκθέσεις Monaco, Miami, Palm Beach, Fort Lauderdale λάμπουν δια της απουσίας τους. Και όμως ένα μεσαίου μεγέθους yacht συνεισφέρει όσο δυο boutique ξενοδοχεία και μόνο ένα mega yacht παράγει το αποτέλεσμα ενός ολόκληρου resort, καταλήγει ο κ. Σκουλικίδης.
Latest News
Έκρηξη στο Airbnb τον Ιούνιο - Κοντά στο 1 εκατ. κλίνες [γραφήματα]
Το 2024 παρατηρείται μια συνεχής αύξηση της προσφοράς καταλυμάτων που αντικατοπτρίζει τη δυναμική ανάπτυξης του κλάδου Airbnb
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Τα αεροδρόμια «πρωταθλητές» [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία της Fraport για την κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Η «οικονομία των εμπειριών» κερδίζει έδαφος Ευρώπη
Σχεδόν 4 στους 5 (78%) δήλωσαν ότι οι δαπάνες αυτές συνήθως ή πάντα αξίζουν τον κόπο, όπως προκύπτει από έρευνα της Mastercard
Πιο ελληνικό νησί αποθεώνουν οι Ελβετοί ως το πιο αντισυμβατικό
Ως σημείο εκκίνησης στη διαδρομή τους προς το βορειοανατολικό Αιγαίο συστήνει τη Σάμο η ταξιδιωτική πλατφόρμα flyedelweiss.com που εμπιστεύονται οι Ελβετοί τουρίστες
Ποια χώρα έχει το ισχυρότερο διαβατήριο στον κόσμο
Ο Henley Passport Index εξετάζει 199 διαβατήρια και 227 ταξιδιωτικούς προορισμούς
«Κόβουν» δαπάνες και διανυκτερεύσεις οι Ελληνες τουρίστες - Τι δείχνει έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ
Τα άτομα 15 ετών και άνω που πραγματοποίησαν τουλάχιστον 1 ταξίδι το 2023 ανήλθαν σε 4,1 εκατομμύρια σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ
«Καλπάζει» το Airbnb σε Ελλάδα και Ευρώπη - Ο χάρτης με τις κρατήσεις [γραφήματα]
Το Airbnb στην Ελλάδα το 2023 σημείωσε εκρηκτικη άνοδο, σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat - Ο τουρισμός έχει ανακάμψει μετά την πανδημία
Οκτώ συν ένα projects που αλλάζουν τον ελληνικό τουρισμό
Πρόκειται για επενδύσεις τις περισσότερες εκ των οποίων θα διαχειρίζονται πρωτοεμφανιζόμενες στην χώρα μας διεθνείς πολυτελείς αλυσίδες
Οι πιο «ανοιχτοχέρηδες» τουρίστες - Ποιοι και τι αφήνουν στην Ελλάδα
Ο τουρισμός αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τον πήχη των εσόδων του 2024
«Τουρισμοφοβία»: Οι αντιδράσεις των Ευρωπαίων και η εικόνα στην Ελλάδα
Ο υπερτουρισμός δημιουργεί μία νέα μορφή «αποικισμού» στην Ευρώπη και οι κάτοικοι δεν είναι διατεθειμένοι να το ανεχθούν