Από τον Mr Amazon Τζεφ Μπέζος και τον Ινδό κροίσο και «βασιλιά του χάλυβα» Λακσμί Μιτάλ μέχρι τον θρύλος του ΝΒΑ, Μάτζικ Τζόνσον και την διάσημη ηθοποιό του Χόλιγουντ, Ντέμι Μουρ, το διεθνές jet set απολαμβάνει κρουαζιέρες με υπερπολυτελή yacht στα ελληνικά νησιά.
Τουρισμός: To καλοκαίρι των σούπερ γιοτ για τα ελληνικά νησιά [Εικόνες]
Μπορεί και φέτος αρκετοί celebrities να επισκέφθηκαν την χώρα μας και τα ελληνικά νησιά με σκάφη, ωστόσο η συνολική εικόνα του θαλάσσιου τουρισμού «θόλωσε» λίγο σε σύγκριση με την περυσινή χρονιά. Και αυτό γιατί καταγράφεται πτώση στις ναυλώσεις, η οποία κυμαίνεται από 10%-20% ανάλογα και με την κατηγορία των σκαφών.
Οι αιτίες αυτής της υστέρησης θα πρέπει να αναζητηθούν στη μεγάλη άνοδο της περυσινής χρονιάς που ήταν ένα έτος όπου το σκάφος λειτουργούσε και σαν μέτρο προστασίας από τον κορωνοϊό, στο άνοιγμα και άλλων αγορών μετά την πανδημία αλλά και στις άλλους εξωγενείς παράγοντες όπως η μεγάλη άνοδος των αεροπορικών εισιτηρίων.
Όπως εξηγεί στον ot.gr ο Μιχάλης Σκουλικίδης πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού, η περυσινή χρονιά ήταν ιδιαίτερη καθώς ο κόσμος έβγαινε από τον κορωνοϊό, ωστόσο υπήρχε ακόμη ο φόβος και οι διακοπές με σκάφος προσέφεραν ένα ασφαλές καταφύγιο για όποιον είχε τη δυνατότητα να το επιλέξει.
Παράλληλα πολλές αγορές ήταν κλειστές όπως Κίνα, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Καραϊβική, αλλά και οι γειτονικές μας Τουρκία, Ιταλία καθώς και η Ισπανία είχαν ακόμη προβλήματα με αποτέλεσμα πολλοί να τις αποφεύγουν. Έτσι φέτος καταγράφηκε μία επιστροφή αυτών των αγορών και στη γειτονιά μας «άνοιξε» και πάλι η Ιταλία η οποία έχει τη μεγαλύτερη προσέλευση θαλαμηγών στη Μεσόγειο.
Τα ακριβά αεροπορικά εισιτήρια
Αρνητικά φέτος επέδρασε και η μεγάλη άνοδος των τιμών των αεροπορικών εισιτηρίων κυρίως στην αγορά των σκαφών χωρίς πλήρωμα. Πολλοί βορειοευρωπαίοι επέλεξαν το αυτοκίνητο για να μεταβούν στα σκάφη και κέρδισαν έτσι πιο κοντινοί προορισμοί όπως η Ιταλία, Κροατία, κ.λ.π. Ένας ακόμη λόγος είναι η προσθήκη και νέων σκαφών, με αποτέλεσμα η «πίττα» να μοιράζεται μεταξύ περισσότερων.
Ωστόσο σύμφωνα με τον κ. Σκουλικίδη η φετινή εικόνα επαναφέρει στην επικαιρότητα το έλλειμμα μια στρατηγικής αντιμετώπισης του θαλασσίου τουρισμού.
Όπως τονίζει με σκωπτική διάθεση από το 2006 οι φορείς του θαλασσίου τουρισμού αναφερόμαστε στα ίδια θέματα και τίποτα δεν έχει αλλάξει στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου κλάδου από την ελληνική πολιτεία.
Σε νομοθετικό επίπεδο συνεχίσουμε να κινούμαστε ωσάν να μην συμβαίνει τίποτα υποβαθμίζοντας τις προοπτικές του ελληνικού yachting, της ελληνικής σημαίας και της ελληνικής επαγγελματικής άδειας σημειώνει ο πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού.
Ανάγκη για εθνική στρατηγική
Σύμφωνα με τον συνομιλητή μας απαιτείται άμεσα η χάραξη μιας εθνικής στρατηγικής για τον θαλάσσιο τουρισμό, ένα ανταγωνιστικό για τη χώρα νομοθετικό πλαίσιο, ένας χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ, που να είναι ανταγωνιστικός με τις γειτονικές μας χώρες, σημαντική βελτίωση των υποδομών (μαρίνες, κ.λ.π.) και αποτελεσματική προβολή στο εξωτερικό.
Ο ίδιος εστιάζει ιδιαίτερα στην έλλειψη ενός Εθνικού Συμβούλιου Yachting, στο οποίο θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των φορέων και των υπουργείων Ναυτιλίας, Τουρισμού και Οικονομίας. Δεν μπορεί όλοι οι στόχοι και οι πολιτικές να έχουν βραχυπρόθεσμο ορίζοντα από μηνών έως 2-3 ετών και να αναθεωρούνται σε κάθε αλλαγή πολιτικής θητείας.
Επίσης ο κ. Σκουλικίδης δίνει ιδιαίτερη έμφαση και στην ανάγκη προβολής στο εξωτερικό του ελληνικού επανδρωμένου yachting. Δαπανώνται εκατομμύρια από τη χώρα μας και καλώς για την προβολή των υπόλοιπων μορφών τουρισμού και το επανδρωμένο yachting, που είναι η αιχμή του δόρατος του ελληνικού τουρισμού, αγνοείται… Ενώ οι φορείς της πολιτείας σπεύδουν στις διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, αλλά στα yacht shows του εξωτερικού για τα επανδρωμένα επαγγελματικά σκάφη όπως οι εκθέσεις Monaco, Miami, Palm Beach, Fort Lauderdale λάμπουν δια της απουσίας τους. Και όμως ένα μεσαίου μεγέθους yacht συνεισφέρει όσο δυο boutique ξενοδοχεία και μόνο ένα mega yacht παράγει το αποτέλεσμα ενός ολόκληρου resort, καταλήγει ο κ. Σκουλικίδης.
Latest News
Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις
Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott
Από τη Μεγάλη Βρετανία στα ορεινά θέρετρα και τα spa - Το πλάνο του ομίλου Λάμψα
Ήδη ο όμιλος Λάμψα «τρέχει» επενδυτικά προγράμματα για ξενοδοχεία σε ορεινούς προορισμούς - Το πλάνο για τη Μεγάλη Βρετανία
«Απογειώθηκαν» τα ελληνικά αεροδρόμια το 11μηνο - Έχασε έδαφος η Μύκονος [πίνακας]
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Fraport για την επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας
Τα Aria Hotels παρουσιάζουν το Ventus di Milo στη Μήλο
Τα Aria Hotels συνεχίζουν να καινοτομούν και να επενδύουν στον τομέα της βιώσιμης φιλοξενίας και ανάπτυξης
Το «mega στόρι» της επόμενης δεκαετίας στον τουρισμό μυρίζει... κάρι
Μέχρι το 2034, οι δαπάνες των Ινδών ταξιδιωτών για ταξίδια εκτός συνόρων προβλέπεται να υπερδιπλασιαστούν στα 76,8 δισεκατομμύρια δολάρια
Όμιλος Λάμψα: Ανοίγει το 4ο ξενοδοχείο στην Αθήνα - Η ιστορία του ακινήτου από την εποχή της κατοχής
Ο όμιλος Λάμψα επένδυσε πάνω από 2,5 εκατ. ευρώ για να το «μεταμορφώσει» από χώρο κατοικιών σε ξενοδοχείο
Παράθυρο Κεφαλογιάννη για αλλαγές στο πλαίσιο των Airbnb
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για επιμέρους αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στις μισθώσεις τύπου Airbnb
Ερχονται «χρυσές» ημέρες στον τουρισμό - Η πρόβλεψη του WTO
Οι περισσότερες περιοχές σε όλο τον κόσμο έχουν ήδη ξεπεράσει to 100% της τουριστικής ανάκαμψης, αναφέρει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού
Επένδυση ύψους 200 εκατ. προωθεί στο Καβούσι το Metaxa Hospitality Group
Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το ΠΔ που εγκρίνει το Ειδικό Σχέδιο Χωρικής Ανάπτυξης της Στρατηγικής Επένδυσης (ΕΣΧΑΣΕ) «CAPE THOLOS»
Ο Μισέλ Ρουσό , νέος πρόεδρος ανώτατου εκτελεστικού συμβουλίου της Star Alliancεe
Ο Μισελ Ρουσσώ ηγείται της στρατηγικής κατεύθυνσης της Star Alliance, η οποία απαρτίζεται από 25 αεροπορικές εταιρείες - μέλη σε παγκόσμιο επίπεδο.