Το «εγκαταλελειμμένο» superyacht Alfa Nero μήκους 81,3 μέτρων, που ήταν στα αζήτητα σε λιμάνι της Αντίγκουα εδώ και μήνες βρήκε τελικά αγοραστή. Σύμφωνα με ανακοίνωση της λιμενικής αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, της νησιωτικής χώρας της Καραϊβικής, το mega yacht βγήκε στο σφυρί έναντι 67.000.677 δολαρίων.
Ο νέος ιδιοκτήτης του φέρεται να είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Google, Έρικ Σμιντ.
Ο διευθυντής της Λιμενικής Αρχής της Αντίγκουα και Μπαρμπούντα, Ντάργουιν Τέλεμακ, σημείωσε ότι εάν ο νέος ιδιοκτήτης δεν ολοκληρώσει την αγορά μέσα σε επτά ημέρες, η προσφορά πώλησης θα μεταφερθεί στον δεύτερο πλειοδότη.
Το πλοίο – φάντασμα αξίας 120 εκατ. δολαρίων που κανείς δε θέλει
Σημειώνεται ότι λίγες ώρες πριν από την οριστικοποίηση της δημοπρασίας, το Εφετείο της Ανατολικής Καραϊβικής απέρριψε αίτηση της τελευταίας στιγμής για ανακοπή του πλειστηριασμού.
Το γιοτ περιήλθε στην κυβέρνηση της Αντίγκουα τον περασμένο Απρίλιο. Η μεταβίβαση της κυριότητας ήταν το τελευταίο κεφάλαιο μιας μακράς ιστορίας που ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022, όταν το σκάφος εμποδίστηκε να φύγει από το λιμάνι της Αντίγκουα, μέχρι να διαπιστωθεί εάν ο κάτοχός του περιλαμβανόταν στους διεθνείς καταλόγους κυρώσεων, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Στη συνέχεια, το γιοτ θεωρήθηκε «εγκαταλελειμμένο» και η ειδοποίηση για την πρόθεση της κυβέρνησης να πουλήσει το σκάφος δημοσιοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2023.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση, το πλοίο έλαβε καύσιμα αξίας άνω των πεντακοσίων χιλιάδων δολαρίων κατά τη διάρκεια της παραμονής της στην Αντίγκουα. Τα κεφάλαια από την πώληση θα χρησιμοποιηθούν για την πληρωμή του καπετάνιου και του πληρώματος του γιοτ καθώς και άλλων πιστωτών που παρείχαν καύσιμα και προμήθειες.
Το «πλοίο-φάντασμα» και η σχέση με τους Αγγελόπουλους
Το Alfa Nero είχε κατασκευαστεί αρχικά για τον Έλληνα επιχειρηματία Θεόδωρο Αγγελόπουλο, ο οποίος σύμφωνα με παλαιότερα δημοσιεύματα το πούλησε το 2011. Σύμφωνα με τις αμερικανικές αρχές από το 2014, το σκάφος είχε περιέλθει στην ιδιοκτησία του Ρώσου μεγιστάνα Αντρέι Γκουρίεβ έναντι 120 εκατ. δολαρίων, κάτι που ο ίδιος είχε αρνηθεί, υποστηρίζοντας ότι κατά καιρούς ναύλωνε το γιοτ αλλά ποτέ δεν το αγόρασε.
Το Alfa Nero ελλιμενίστηκε στην Αντίγκουα το 2022, αποτελώντας ένα πλοίο-φάντασμα του πολέμου στην Ουκρανία, σε μια απόσταση 5.500 ναυτικών μιλίων μακριά. Λίγο καιρό αφότου τα ρωσικά στρατεύματα πέρασαν τα σύνορα με την Ουκρανία, το Ηνωμένο Βασίλειο επέβαλε κυρώσεις στον υποτιθέμενο ιδιοκτήτη του, τον δισεκατομμυριούχο λιπασμάτων Αντρέι Γκουρίεφ.
Οι ΗΠΑ ακολούθησαν τον Αύγουστο, στέλνοντας πράκτορες του FBI να ερευνήσουν το σκάφος σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές επιβολής του νόμου.
Ένας δικηγόρος του Γκουρίεφ δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την Alfa Nero «κατά καιρούς» από το 2014. Κατασκευάστηκε στο ολλανδικό ναυπηγείο Oceanco το 2007, και μέχρι πρόσφατα ήταν διαθέσιμο προς ενοικίαση για περίπου 1 εκατομμύριο δολάρια την εβδομάδα.
Το ποιος είναι ο ιδιοκτήτης ήταν σχεδόν αδύνατο να προσδιοριστεί από τα δημόσια αρχεία, δεδομένης της δαιδαλώδους διαδικασίας που χρησιμοποιούν οι υπερπλούσιοι τους πλανήτη για να κρύψουν τον πλούτο και τα περιουσιακά τους στοιχεία.
Από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία στις αρχές του 2022, οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους έχουν επιβάλει κυρώσεις κατά δεκάδων πλούσιων Ρώσων για να τιμωρήσουν τον Πούτιν και τους φιλικά προσκείμενους σε αυτόν ολιγάρχες της χώρας. Στην πορεία, τα πολυτελή γιοτ που συνδέονται με ρώσους μεγιστάνες έχουν μετατραπεί από «παιχνίδια» στα χέρια δισεκατομμυριούχων σε σύμβολα της αυξανόμενης εχθρότητας μεταξύ Ρωσίας και Δύσης. Περισσότερα από 24 πλοία αξίας περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων έχουν κατασχεθεί σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο.
Το πλήρωμα
Το κανονικό πλήρωμα των 44 ατόμων έχει μειωθεί σε έξι άτομα. Είκοσι πέντε μέλη έχουν προβεί σε μηνύσεις για να καταφέρουν να λάβουν 2,1 εκατομμύρια δολάρια σε απλήρωτους μισθούς, σύμφωνα με τον Κρεγκ Τζάκας, έναν τοπικό δικηγόρο που τους εκπροσωπεί.
«Ο στόχος των πελατών μας είναι απλώς να εξασφαλίσουν όσα νομίμως τους οφείλονται», είπε ο Τζάκας.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι