Συζητήσεις για την απαγόρευση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) έχουν ξεκινήσει στη Eurovision, καθώς εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις της αναδυόμενης αυτής τεχνολογίας στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό τραγουδιού.

«Τι θα συμβεί αν στον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision ξαφνικά λάβουμε ένα τραγούδι που δημιουργήθηκε από τεχνητή νοημοσύνη;» αναρωτήθηκε ο Ζαν-Φίλιπ ντε Τεντέρ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της EBU – Ευρωπαϊκής Ένωσης Ραδιοτηλεοπτικών Μεταδόσεων, μιας συμμαχίας τηλεοπτικών εταιρειών που επιβλέπει τον διαγωνισμό. Η EBU «εξετάζει την ανάγκη δημιουργίας ενός εγχειρίδιου κανόνων«, ενώ επισημαίνει ότι «η δημιουργικότητα πρέπει να προέρχεται από ανθρώπους και όχι από μηχανές».

Ζελένσκι: H Eurovision απέρριψε αίτημά του να προβληθεί βίντεο με ομιλία του

Οι νέοι κανόνες απαιτούν συζήτηση με τα μέλη και τα διοικητικά όργανα της EBU, αλλά από την άλλη ο διαγωνισμός θα πρέπει να ανταμείβει «άτομα στη σκηνή, που έχουν πετύχει κάτι γράφοντας ένα τραγούδι και ερμηνεύοντας ένα τραγούδι», πρόσθεσε ο ντε Τέντερ σε συνέντευξή του στο Bloomberg την Πέμπτη.

Η ΑΙ «εισβάλλει» στη μουσική βιομηχανία

Η μουσική βιομηχανία ταλανίζεται ολοένα και περισσότερο από τη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Τον Απρίλιο, η Universal Music Group NV ζήτησε από τις πλατφόρμες να καταργήσουν ένα viral τραγούδι με τις τεχνητά αναπαραχθείσες φωνές των Drake και The Weeknd. Αυτόν τον μήνα, η εταιρεία σύναψε συμφωνία με το YouTube της Alphabet για τη θέσπιση κανόνων στη χρήση της τεχνολογίας.

Ωστόσο, κάποιοι καλλιτέχνες έχουν αγκαλιάσει τα «τεχνητά» επιτεύγματα της ΑΙ. Η μουσικός Grimes είπε τον Απρίλιο ότι θα μοιραστεί τα δικαιώματα με όσους επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν την ηχητική της ομοιότητα στην τεχνητή νοημοσύνη και τον Ιούνιο ο Paul McCartney είπε στο BBC ότι η τεχνητή νοημοσύνη τον βοήθησε να ολοκληρώσει αυτό που αποκάλεσε τον τελευταίο δίσκο των Beatles.

Η Eurovision έχει εμπνεύσει πειραματισμούς με την τεχνητή νοημοσύνη στο παρελθόν. Το 2019, αλγόριθμοι που αναπτύχθηκαν εν μέρει από την Oracle Corp. ανέλυσαν εκατοντάδες προηγούμενες υποβολές για να δημιουργήσουν τη μελωδία και τους στίχους για το «Blue Jeans and Bloody Tears», ένα ντουέτο που αποτελείτο από τον νικητή της Eurovision το 1978 Izhar Cohen και ένα ροζ ρομπότ.

Φέτος, η Eurovision έφτασε σε κοινό 162 εκατομμυρίων, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του διαγωνισμού. Λειτουργεί από το 1956 και έχει αναδείξει πολλά συγκροτήματα και καλλιτέχνες που ακολούθησαν σημαντική πορεία στον χώρο του τραγουδιού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Plus
Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση
Business of Sport |

Η «τρελή» πρόταση των 250.000.000 ευρώ στην Μπαρτσελόνα για τον Γιαμάλ και η απάντηση

Ο πρόεδρος της Μπαρτσελόνα, Ζοάν Λαπόρτα, αποκάλυψε ότι το καλοκαίρι είχε πρόταση 250.000.000 ευρώ για τον Λαμίν Γιαμάλ, με το «Goal» να αναφέρει ότι η συγκεκριμένη ομάδα ήταν η PSG.

Σαν σήμερα: «Ο Μεγάλος Δικτάτωρ» του Τσάρλι Τσάπλιν κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους
Plus |

Σαν σήμερα: «Ο Μεγάλος Δικτάτωρ» του Τσάρλι Τσάπλιν κάνει πρεμιέρα στους κινηματογράφους

«Δεν πρόκειται για καραγκιοζιλίκια, ούτε για μια χαριτωμένη και ευγενική κοινωνική σάτιρα, όπως οι προηγούμενες ταινίες του Τσάπλιν. Ο Μεγάλος Δικτάτωρ είναι ουσιαστικά μια τραγική ταινία» έγραψε το 1940 ο κριτικός κινηματογράφου των New York Times, Μπόσλεϊ Κρόουθερ.