Άνοδος στην επισκεψιμότητα των τουριστών και των παραθεριστών φαίνεται πως σημειώθηκε τη φετινή σεζόν σε σχέση με πέρυσι στις περιοχές των παραλιών της Λάρισας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των επαγγελματιών του κλάδου του τουρισμού, εντοπίζοντας όμως μια οικονομική στασιμότητα των επιχειρήσεων λόγω της ακρίβειας που πλήττει την αγορά.

Το φαινόμενο, όπως εντοπίζεται φέτος έχει να κάνει αρχικά με το γεγονός ότι πράγματι υπήρξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον των τουριστών Ελλήνων και ξένων στην περιοχή φέτος, με την αριθμητική άνοδο να καταγράφεται και από τις κρατήσεις των καταλυμάτων, όμως αυτό φαίνεται να μην αποτυπώθηκε και σε αντίστοιχη οικονομική ανάταση των επιχειρήσεων.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γραμματέας του Συλλόγου καταστηματαρχών των παραλιών του δήμου Αγιάς, Βασίλης Κανδυλάρης, η φετινή σεζόν από πλευράς επισκεψιμότητας «ήταν πολύ δυνατή λόγω και κυρίως της ζέστης που κράτησε μεγάλο διάστημα».

«Οι υψηλές θερμοκρασίες και ο καύσωνας βοήθησε αρκετά φέτος. Το ζεστό καλοκαίρι πάντα βοηθάει τον κόσμο να αναζητά την απόδραση από τις πόλεις και να βρίσκει διέξοδο για τις διακοπές του», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι ξένοι τουρίστες που προσέρχονται στην περιοχή, φαίνεται ότι το ενδιαφέρον τους συνεχίζεται αμείωτο, καθώς οι κρατήσεις στα καταλύματα διατηρούνται μέχρι και το τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου.

«Όσες τουριστικές επιχειρήσεις καταλυμάτων συνεργάζονται με ξένους τουρίστες, φαίνεται πως η σεζόν γι αυτούς θα τραβήξει μέχρι και τέλη Σεπτεμβρίου στα παράλια της Λάρισας σε πολλές περιπτώσεις, μιας και οι κρατήσεις συνεχίζονται από το εξωτερικό και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο» είπε.

Τόνισε δε, πως δεν ισχύει το ίδιο για τους Έλληνες παραθεριστές και τουρίστες, οι οποίοι σιγά-σιγά επιστρέφουν στις εστίες τους και οι διακοπές τους τελειώνουν.

Aνοδος της επισκεψιμότητας δεν αποτυπώθηκε στα κέρδη

Μεταξύ άλλων ο κ. Κανδυλάρης είπε ότι από οικονομικής άποψης, αυτή η άνοδος της επισκεψιμότητας δεν αποτυπώθηκε στα κέρδη των επιχειρήσεων, σημειώνοντας πως «ο παράγοντας που λέγεται ακρίβεια δεν έδωσε την δυνατότητα στους τουρίστες να ξοδέψουν για τις καλοκαιρινές διακοπές, όπως και η άνοδος των τιμών στις πρώτες ύλες για τις επιχειρήσεις, πίεσαν την οικονομία».

Ο ίδιος επεσήμανε πως τα κοστολόγια και οι αυξήσεις στις πρώτες ύλες που υπήρξαν πριν την έναρξη της σεζόν, επηρέασαν αντικειμενικά τις τιμές στους καταλόγους των καταστημάτων και αυτό είχε αντίκτυπο στους πελάτες. Παράλληλα είπε πως συνεχόμενες αυξήσεις των τιμών που σημειώθηκαν στις πρώτες ύλες για τους επαγγελματίες μέσα στην σεζόν, απορροφήθηκαν στην συνέχεια από τους επαγγελματίες της εστίασης «γιατί δεν ήταν  δυνατόν να προχωρήσουμε σε νέα μετακίνηση του κόστους των τιμών στους καταναλωτές κατά την διάρκεια της σεζόν και ενώ οι κατάλογοι είχαν ήδη εκδοθεί».

«Δεν μπορούμε να επιβαρύνουμε τους καταναλωτές με τις αυξήσεις που δεχόμαστε εμείς στις πρώτες ύλες συνεχώς, με αποτέλεσμα να τις απορροφούμε. Αυτό οδήγησε στο αποτέλεσμα η κερδοφορία φέτος να είναι ίδια περίπου με πέρυσι, μπορεί και χαμηλότερη».

Ο γραμματέας του συλλόγου, αναφέρθηκε και στα προβλήματα που εντοπίστηκαν για τις επιχειρήσεις αναφορικά την εξεύρεση προσωπικού, τονίζοντας πως «φέτος δυσκολευτήκαμε πολύ να ανταπεξέλθουμε καθώς αδυνατούσαμε να βρούμε προσωπικό για να καλύψουμε τις ανάγκες μας».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τουρισμός
Ξενοδοχεία: Ποιες μεγάλες αλυσίδες παίρνουν… τα βουνά – Πού σχεδιάζουν επενδύσεις
Τουρισμός |

Ποια μεγάλα ξενοδοχεία παίρνουν τα… βουνά – Πού σχεδιάζουν νέες επενδύσεις

Η αλλαγή των κλιματολογικών συνθηκών «υποχρεώνει» τις αλυσίδες ξενοδοχείων να αναζητήσουν σε νέες περιοχές ευκαιρίες για δημιουργία νέων μονάδων – Η περίπτωση της Λάμψα και της Marriott