Βαρύτατο πρόστιμο ύψους 4,1 εκατ. δολαρίων επέβαλε το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ στην American Airlines για την παράνομη αναμονή χιλιάδων επιβατών επί ώρες εντός αεροπλάνων, στην πίστα αεροδρομίων. Πρόκειται για το μεγαλύτερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί ποτέ για παραβίαση των περιορισμών αναφορικά με τον χρόνο παραμονής επιβατών εντός αεροσκαφών στις πίστες των αεροδρομίων.

Αερομεταφορές: Γιατί τα εισιτήρια είναι τόσο ακριβά;

Από τα 4,1 εκατ. δολάρια που καταλογίστηκαν, τα 2,05 εκατ. δολάρια θα κρατηθούν από την αεροπορική εταιρεία για τις αποζημιώσεις που χορήγησε στους επιβάτες που ταλαιπωρήθηκαν.

Τι λέει το υπουργείο Μεταφορών

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών, από εκτεταμένη έρευνα του Γραφείου Προστασίας Καταναλωτών Αεροπορίας διαπιστώθηκε ότι μεταξύ 2018 και 2021 η American επέτρεψε σε 43 πτήσεις εσωτερικού να παραμείνουν στην πίστα για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς να δώσει στους επιβάτες την ευκαιρία να αποβιβαστούν, παραβιάζοντας τον κανόνα του υπουργείου για τις καθυστερήσεις.

Σε μία από τις 43 πτήσεις, οι επιβάτες δεν έλαβαν φαγητό και νερό όπως απαιτείται. Οι περισσότερες καθυστερήσεις σημειώθηκαν στο αεροδρόμιο Dallas Fort Worth. Οι καθυστερήσεις στον διάδρομο επηρέασαν συνολικά 5.821 επιβάτες.

«Αυτή είναι η τελευταία ενέργεια στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειάς μας να επιβάλλουμε τα δικαιώματα των επιβατών των αεροπορικών εταιρειών», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Πιτ Μπάτιγκιγκ. «Είτε πρόκειται για ακραίες καθυστερήσεις στην πίστα είτε για προβλήματα επιστροφής χρημάτων, το Υπουργείο Μεταφορών θα συνεχίσει να προστατεύει τους καταναλωτές και να καθιστά τις αεροπορικές εταιρείες υπόλογες».

Τι απαντά η εταιρεία

Η American απάντησε στο υπουργείο Μεταφορών ότι οι καθυστερήσεις αυτές ήταν αποτέλεσμα έκτακτων καιρικών φαινομένων και ότι οι πτήσεις αντιπροσώπευαν λιγότερο από το 0,001% των περίπου 7,7 εκατομμυρίων πτήσεων που πραγματοποίησε η εταιρεία και οι περιφερειακοί εταίροι της κατά την περίοδο 2018-2021.

«Από τότε ζητήσαμε συγγνώμη από τους πελάτες που επηρεάστηκαν και λυπούμαστε για την όποια ταλαιπωρία προκλήθηκε», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία τη Δευτέρα, που δήλωσε ότι έχει δεσμεύσει «σημαντικό χρόνο και πόρους για να βελτιώσει τις επιδόσεις της όσον αφορά τις καθυστερήσεις στην πίστα».

Ενώ αποδέχεται αυτόν τον συμβιβαστικό διακανονισμό «η American διαφωνεί, με σεβασμό, ως προς το ότι ορισμένες από αυτές τις καθυστερήσεις στον διάδρομο προσγείωσης δικαιολογούν μέτρα επιβολής υπό τις ακραίες συνθήκες που παρουσιάζονται», πρόσθεσε.

Τι προηγήθηκε

Το 2016, το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ είχε επιβάλει στην American Airlines πρόστιμο ύψους 1,6 εκατομμυρίων δολαρίων, που τότε αποτελούσε ρεκόρ, αφού διαπίστωσε ότι ο αερομεταφορέας είχε επιτρέψει σε ορισμένες πτήσεις εσωτερικού να παραμείνουν στον αεροδιάδρομο χωρίς να δοθεί στους επιβάτες η ευκαιρία να κατέβουν από το αεροπλάνο.

Τον Ιανουάριο, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι σχεδίαζε να ζητήσει υψηλότερες ποινές από αεροπορικές και άλλες εταιρείες που παραβίασαν τους κανόνες προστασίας των καταναλωτών, λέγοντας ότι είναι απαραίτητες για την αποτροπή μελλοντικών παραβιάσεων.

Το υπουργείο έχει επιβάλει πρόστιμα σε πολλές αεροπορικές εταιρείες τα τελευταία χρόνια, μεταξύ των οποίων και πρόστιμο ύψους 135.000 δολαρίων στην British Airways για μια καθυστέρηση στην πίστα το 2017, κατά την οποία απέτυχε να διασφαλίσει την έγκαιρη αποβίβαση των επιβατών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή