Αντιμέτωποι με πιο αυστηρή εποπτεία ειδικά για τον τρόπο που παρακολουθούν τους χρήστες στο διαδίκτυο ώστε να τους στοχεύουν πιο αποτελεσματικά με διαφημίσεις βρίσκονται από την Παρασκευή οι τεχνολογικοί κολοσσοί.
Από τις αλλαγές αυτές φαίνεται ότι επηρεάζονται μέχρι τώρα τουλάχιστον 19 τεχνολογικές πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένων οκτώ πλατφορμών κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ειδικά αυτές των Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest και Snapchat. Υπάρχουν επίσης πέντε διαδικτυακοί όμιλοι αγορών που επηρεάζονται, η Amazon, η Booking.com, η κινεζική Alibaba AliExpress και η γερμανική Zalando.
Επιπλέον καταστήματα αγορών εφαρμογών για κινητές συσκευές Google Play και App Store της Apple υπόκεινται στους νέους κανόνες, όπως και η μηχανή αναζήτησης της Google και η μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft. Επίσης οι Χάρτες της Google και η Wikipedia συμπληρώνουν τη μέχρι στιγμής λίστα της αυστηρότερης εποπτείας. Είναι ενδεικτικό ότι επικαλούμενη τους νέους κανόνες, η Meta Platforms είχε αναστείλει στην ΕΕ την κυκλοφορία του αντιπάλου της στο Twitter, του Threads.
Τι αλλάζει
Οι σαρωτικοί κανόνες αυστηρότερης εποπτείας περιλαμβάνουν την απαγόρευση της στόχευσης διαφημίσεων σε χρήστες με βάση τη θρησκεία, το φύλο ή τις σεξουαλικές προτιμήσεις. Περιλαμβάνουν επίσης μηχανισμούς που αναγκάζουν τις πλατφόρμες να αποκαλύπτουν τα μέτρα που λαμβάνουν για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης ή της προπαγάνδας. Επιπλέον περιλαμβάνουν νέα μέτρα προστασίας για ανηλίκους.
Με τη νομοθεσία που είναι γνωστή ως EU Digital Services Act, πλέον υπάρχουν πλέον απειλές για πρόστιμα πολλών δισ ευρώ για μη συμμόρφωση και απαιτήσεις για μείωση στοχευμένων διαφημίσεων σε συγκεκριμένες ομάδες χρηστών. Ειδικότερα, η λίστα της ΕΕ βασίζεται στο πόσους χρήστες έχει μια πλατφόρμα τεχνολογίας . Όσες τέτοιες εταιρείες έχουν 45 εκατομμύρια (10% του πληθυσμού της ΕΕ) ή περισσότερο θα αντιμετωπίσουν το υψηλότερο επίπεδο ρύθμισης της νομοθεσίας DSA.
Κάνουν αλλαγές οι εταιρείες
Ήδη, εταιρείες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως η Meta, η Snap και η TikTok έχουν λάβει μέτρα για να προσφέρουν σε εκατομμύρια χρήστες τους την επιλογή να απενεργοποιήσουν κάποιο εξατομικευμένο περιεχόμενο παρακολούθησης της δραστηριότητάς τους, που ήταν βασικό για την επιτυχία των πλατφορμών στην προσέλκυση χρηστών και διαφημιστών.
Αυτές οι εταιρείες μαζί με την Google έχουν ακόμη περιορίσει τις στοχευμένες διαφημίσεις για κάτω των 18 ετών, παρέχοντας παράλληλα στους χρήστες περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το γιατί έχουν στοχοποιηθεί από συγκεκριμένες διαφημίσεις, όπως αναφέρουν οι Φαινλανσιαλ Τάιμς.
Η Meta του Facebook αναφέρει ότι ήδη πάνω από 1.000 άτομα εργάζονται επί του παρόντος για τη συμμόρφωση της εταιρείας στη νομοθεσία DSA.
Η TikTok ανακοίνωσε επίσης ότι έχει αναθέσει σε περισσότερους από 1.000 υπαλλήλους της να εργαστούν για τη συμμόρφωση της εταιρείας με τους κανονισμούς DSA.
Οι αντιδράσεις από ομίλους
Ωστόσο, εξακολουθούν να γίνονται προσπάθειες για να μην εφαρμοστούν κάποιοι από αυτούς τους κανόνες. Η Amazon και η γερμανική εταιρεία λιανικής πώλησης στο Διαδίκτυο Zalando έχουν ξεκινήσει νομικές διαδικασίες, υποστηρίζοντας ότι δεν πρέπει να θεωρούνται «πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες» ώστε να υπόκεινται στη νομοθεσία αυτή σύμφωνα με τους ΦΤ.
Η Amazon πιστεύει ότι ο νόμος για αυστηρότερη εποπτεία και λιγότερες διαφημίσεις πρέπει να επικεντρωθεί σε εταιρείες που διανέμουν πληροφορίες και όχι φυσικά προϊόντα και για τις οποίες η διαφήμιση ήταν το κύριο έσοδό τους -και όχι οι λιανικές πωλήσεις. Η Zalando πιστεύει ότι πολύ λίγοι πελάτες επισκέπτονται τους ιστότοπούς της για να επηρεαστούν από τους νέους κανόνες.
Οποιαδήποτε επιχείρηση παρέχει ψηφιακές υπηρεσίες σε Ευρωπαίους θα πρέπει τελικά να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία DSA. Οι μικρότερες θα αντιμετωπίσουν λιγότερη εποπτεία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες, ωστόσο. Επίσης έχουν άλλους έξι μήνες πριν να πρέπει να συμμορφωθούν.
Latest News
Στόχος Ρώσων χάκερς το κόμμα του Όλαφ Σολτς - Με αντίποινα απειλεί το Βερολίνο
Πίσω από την επίθεση κρύβεται η ομάδα APT28, η οποία ελέγχεται από τη ρωσική μυστική υπηρεσία
Καμία βιασύνη για την Apple - Πλησιάζει η ώρα της ΑΙ
H εταιρεία αναμένεται να αποκαλύψει τις νέες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης στο ετήσιο συνέδριο λογισμικού της τον επόμενο μήνα, όπως και να αναθεωρήσει τις σειρές προϊόντων της με τσιπ έτοιμα για AI
Σελήνη: Κινεζική αποστολή αναχώρησε για τα πρώτα δείγματα από την αθέατη πλευρά
Το ρομποτικό σκάφος Chang’e-6 που εκτοξεύτηκε την Παρασκευή θα επιχειρήσει προσσελήνωση τον Ιούλιο.
Γερμανίδα ΥΠΕΞ: Η Ρωσία θα υποστεί συνέπειες για την κυβερνοεπίθεση του 2023
Τον Ιανουάριο του 2023, το Βερολίνο δήλωσε ότι Ρώσοι ακτιβιστές χάκερ έθεσαν εκτός δικτύου αρκετούς γερμανικούς ιστότοπους σε αντίποινα για την απόφασή του να στείλει άρματα μάχης στην Ουκρανία.
Βuyback μετοχών ρεκόρ ύψους 110 δισ. δολ. ανακοίνωσε η Apple
Ελαφρώς καλύτερα από τα αναμενόμενα τα αποτελέσματα τριμήνου
Ρινγκ.. για δύο η Σελήνη – Ίλον Μασκ vs Τζεφ Μπέζος
Η Blue Origin και η SpaceX ιδρύθηκαν και οι δύο στις αρχές του αιώνα από μεγιστάνες της τεχνολογίας
Πρόβλημα με το ξυπνητήρι του iPhone αφήνει... άγρυπνους χιλιάδες χρήστες
Η Apple επιβεβαίωσε την ύπαρξη του προβλήματος και ότι είναι σε γνώση της, χωρίς ωστόσο να διευκρινίσει τι είναι αυτό που το προκαλεί
Η πρώτη γραμμή άμυνας στην κυβερνοασφάλεια είναι οι κωδικοί πρόσβασης
Πως εξισσοροπείται η ευκολία και η ασφάλεια στην ψηφιακή εποχή
Εκατοντάδες απολύσεις στη Google, παρά την ισχυρότερη ανάπτυξή της στη διετία
Η μονάδα που «στοχοποιείται» βρίσκεται πίσω από τα κορυφαία προϊόντα της εταιρείας και την προστασία της διαδικτυακής ασφάλειας των χρηστών
Το 75% των οργανισμών αλλάζουν στρατηγικές για το ανθρώπινο δυναμικό λόγω Generative AI
Έρευνα της Deloitte για το Generative AI διαπιστώνει ότι η υιοθέτησή του προχωρά γρήγορα, αλλά το κλειδί για μεγαλύτερη πρόοδο είναι η πραγματοποίηση οργανωτικών αλλαγών