Εδώ και δύο μήνες το ευωδιαστό «ίον» (μενεξές) – από όπου πήρε το όνομά της η ΙΟΝ – βρίσκεται και επίσημα στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου και όπως δηλώνει στον ΟΤ ο επιτυχημένος επιχειρηματίας, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο στρατηγικός σχεδιασμός για την επόμενη μέρα της κορυφαίας σοκολατοβιομηχανίας, «χωρίς βιασύνη».

Πολύτιμο κομμάτι της Bespoke SGA Holdings πλέον η ΙΟΝ, ενδεχομένως το πολυτιμότερο, εντάσσεται στο ευρύτερο όραμα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου για τη δημιουργία ενός μεγάλου σε μέγεθος ομίλου τροφίμων που θα ξεφύγει από τα ελληνικά όρια, όπως είχε κάνει κάποτε και με την Chipita.

Οι νέες μεγάλες ημέρες της ΙΟΝ

Σε πρώτη φάση λοιπόν θα συνεχισθεί και θα ενταθεί ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και του εξοπλισμού στα τρία εργοστάσια της εταιρείας, σε Νέο Φάληρο, Μαρκόπουλο και Άρτα, στα πρότυπα παραγωγής και οργάνωσης που επιβάλλονται από τις νέες συνθήκες.

Σύμφωνα με τον κο Θεοδωρόπουλο, η δυναμικότητα του εργοστασίου στο Νέο Φάληρο, ιστορική έδρα της σοκολατοβιομηχανίας, αρκεί για τα προϊόντα τα οποία παράγονται εκεί. Τι θα γίνει όμως με τα νέα προϊόντα που σχεδιάζει η γνωστή εταιρεία;

Ο επιδραστικός businessman, ο οποίος έχει αναδείξει όσο λίγοι τη σπουδαιότητα που έχει στον κλάδο τροφίμων η επένδυση στην καινοτομία, απαντά πως εξετάζονται όλες οι πιθανές λύσεις με γνώμονα πάντα το συμφέρον της εταιρείας, ενώ δεν αποκλείει και τη δημιουργία ενός νέου εργοστασίου εάν κριθεί ότι είναι απαραίτητο.

Πάντως απαντώντας στις φήμες που κυκλοφορούν ότι έχει ήδη αγοράσει μεγάλη οικοπεδική έκταση προκειμένου να μεταφέρει την παραγωγή, λέει στον ΟΤ πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει.

Σπύρος Θεοδωρόπουλος: Δεύτερο εργοστάσιο στην Ινδία από τον επιδραστικό businessman

Σημειώνεται ότι σε επίπεδο προϊοντικής γκάμας, η ΙΟΝ δίνει έμφαση κυρίως σε προϊόντα που ανταποκρίνονται στα trends της αγοράς και εξετάζει τον εμπλουτισμό του portfolio με νέες προτάσεις που προσφέρουν οφέλη υγείας και επιπλέον πρωτεΐνη.  Η διοίκηση της εταιρείας προσανατολίζεται στο λανσάρισμα των νέων προϊόντων μέσα στο επόμενους τρεις μήνες, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η βελτίωση της εικόνας όλων των καθιερωμένων προϊόντων της.

Επίσης, κρίσιμος πυλώνας της περαιτέρω ισχυροποίησης της ΙΟΝ, που κατατάσσεται μεταξύ των 60 μεγαλυτέρων βιομηχανιών της χώρας και είναι εξ ολοκλήρου ελληνικών συμφερόντων, θα είναι και η μεγέθυνση του «αποτυπώματός» της στις διεθνείς αγορές.

Αν και οι πωλήσεις στο εξωτερικό κατέγραψαν πτώση το 2022 σε σχέση με το 2021 – διαμορφώθηκαν στα 11,24 εκατ. ευρώ από 13,73 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 18,13% λόγω και των απωλειών στη ρωσική αγορά – εξακολουθούν να κυμαίνονται σε ποσοστό άνω του 10% του τζίρου της εταιρείας, που έφτασε πέρσι στα 117,88 εκατ. ευρώ.

Έρχονται κι άλλες εξαγορές;

Έχοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα επιχειρηματικά deals την τελευταία διετία, ο κος Θεοδωρόπουλος λέει στον ΟΤ ότι προς το παρόν θα κάνει κράτει και ότι δεν προβλέπεται κάποια νέα εξαγορά σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς η υφιστάμενη δραστηριότητα απαιτεί σοβαρά κεφάλαια.

Βεβαίως στις business ποτέ μη λες ποτέ, αν και ο γνωστός επιχειρηματίας έχει αποδείξει στα 40 χρόνια που επιχειρεί ότι κινείται στον άξονα της εξέλιξης μέσα από στοχευμένες και «μετρημένες» κινήσεις.

Η δύναμη πυρός της Bespoke SGA

Με την ΙΟΝ σε περίοπτη θέση, ήδη η Bespoke SGA στους 18 μήνες επιχειρηματικής της δράσης κατέχει ένα αξιόλογο χαρτοφυλάκιο υγιών εταιρειών παραγωγής τροφίμων, το οποίο πιθανόν θα ενισχυθεί περαιτέρω μέχρι η εταιρεία συμμετοχών να βρεθεί στο χρηματιστηριακό ταμπλό σε ορίζοντα τριετίας, όπως είναι ο απώτερος στόχος του επιχειρηματικού ηγέτη της.

Συγκεκριμένα περιλαμβάνει την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, τη Wonderplant, που δραστηριοποιείται στον χώρο της υδροπονικής καλλιέργειας και σχεδιάζει δεύτερο σταθμό ΣΗΘΥΑ ισχύος 9,6 MW, τις εταιρείες αλλαντικών Έδεσμα και έτοιμων φαγητών και σαλατών Αμβροσία, την εταιρεία Ελληνικοί Χυμοί (εξαγοράστηκε από κοινού με την EOS Capital του Απόστολου Ταμβακάκη) με δραστηριοποίηση στην παραγωγή PL χυμών διαθέτοντας και το σήμα Viva και τον όμιλο Chipita Foods με διάφορες συμμετοχές όπως αυτή της κοινοπραξίας με την Britannia Industries στην Ινδία.

Άλλωστε ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος ανέκαθεν υποστήριζε – και υποστηρίζει – ότι η μεγαλύτερη επένδυση που πρέπει να γίνει στην Ελλάδα είναι η αλλαγή της νοοτροπίας, δίνοντας έμφαση στην παραγωγή.

«Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, η έμφαση πρέπει να δοθεί στην παραγωγή. Κι αυτό θα το κάνουμε μόνο αν αλλάξουμε νοοτροπία. Αν πάψουμε να είμαστε αντι-επιχειρηματίες. Δυστυχώς, έχουμε οδηγηθεί σε αποβιομηχάνιση της χώρας, έχουμε εξαρτηθεί από τον τουρισμό, με αποτέλεσμα, όταν αρρωσταίνει ο τουρισμός, να αρρωσταίνει και η χώρα. Πρέπει να μάθουμε να παράγουμε. Να διδάξουμε στα παιδιά μας τη σημασία της παραγωγής. Να στηρίξουμε τον πρωτογενή και τον δευτερογενή τομέα» έχει δηλώσει κατά τη περίοδο της κρίσης Covid 19.

Πέραν των όσων αναφέρθηκαν, ο πολυσχιδής επιχειρηματίας διαθέτει και άλλες επιχειρηματικές συμμετοχές, που βρίσκονται εκτός της περιμέτρου της Bespoke SGA, όπως το 25% της ΜΕΒΓΑΛ, το 25% της Λάβδα με τις καραμέλες και το 5% της Larisa Face Covers κ.ά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις