Νέα πρόταση για να αποφευχθούν οι αυξήσεις 12% για το 2023 στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων κατεβάζουν οι παραχωρησιούχοι στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την πολιτική ηγεσία να αναμένει την εισήγηση στο πλαίσιο της εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης.
Οι συζητήσεις διεξάγονται ανάμεσα στο υπουργείο και τους τέσσερις ομίλους που εκπροσωπούν τις έξι συμβάσεις παραχωρήσεων. Η πρόταση των επιχειρηματικών ομίλων δεν αποκλείεται να φτάσει στο ΥΠΟΜΕΔΙ τις επόμενες ώρες.
Παραδοχή
Πάντως, αξιωματούχοι του υπουργείου παραδέχονται ότι σε αντίθεση με το τι έχει γίνει και επιδιώκεται στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων δεν έχουν αποφευχθεί σημαντικές αυξήσεις στο σύνολο των μεταφορικών υποδομών, δηλαδή και στο κόστος μετακίνησης που έχει πυροδοτηθεί από τις ανατιμήσεις των καυσίμων και στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια.
Επίσης οι ίδιοι κύκλοι παραδέχτηκαν ότι οι αυξήσεις τα τέλη των διοδίων έχουν γίνει σε όλη την Ευρώπη πλην της Ελλάδος.
Στα τρία το κόστος
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δείχνει να κάνει ένα βήμα πίσω, με αρμόδιους αξιωματούχους του να σημειώνουν ότι η κυβέρνηση επιδιώκει να μοιράσει το κόστος στα τρία, δηλαδή μεταξύ των παραχωρησιούχων, του δημοσίου και των χρηστών των αυτοκινητοδρόμων. Φέρνουν λοιπόν ως επιχείρημα την πρόταση του ΥΠΟΜΕΔΙ για μείωση του ΦΠΑ στο 13% από 24%, επιβαρύνοντας με τον τρόπο αυτό τον κρατικό προϋπολογισμό κατά 69 εκ. ευρώ.
Οι αποζημιώσεις
Πηγές του υπουργείου θέτουν ως προϋπόθεση η μείωση να μη συνοδευτεί με τις απαιτήσεις των παραχωρησιούχων για αποζημιώσεις της τάξης των 40 με 45 εκ. ευρώ για το πάγωμα των αυξήσεων σε όλο το 2023.
Κύκλοι του υπουργείου τονίζουν επίσης ότι στόχος είναι η μικρότερη επιβάρυνση των χρηστών από τις αυξήσεις στα διόδια. Δείχνουν δε, την περίπτωση της Πορτογαλίας όπου τα διόδια αυξήθηκαν αλλά τμηματικά με τη μετακύλιση του κόστους στα επόμενα έτη.
Αντίστοιχη συζήτηση φέρεται να γίνεται και στην ελληνική περίπτωση αλλά χωρίς να γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες.
Latest News
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο
Ανδριόπουλος (Dimand): H Ελλάδα μπορεί να έχει ανάπτυξη για τα επόμενα 30 χρόνια
Η ελληνική αγορά ακινήτων «δεν είναι φούσκα» καθώς η ανάπτυξη δεν βασίζεται σε δανεισμό τόνισε ο CEO της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, κατά την παρουσία του στο 4ο ΟΤ Forum του Οικονομικού Ταχυδρόμου