Και η Ιταλία προσπαθεί να αντιμετωπίσει το μεγάλο πρόβλημα της ακρίβειας και της συνεχούς αύξησης των τιμών. Ο στόχος είναι να μπορέσουν να εξοικονομήσουν τα ιταλικά νοικοκυριά περίπου τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ. Από την αρχή Οκτωβρίου μέχρι το τέλος του χρόνου στα μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ τηςΙταλίας, πρόκειται να μειωθούν οι τιμές σε κύρια προϊόντα, ευρεία κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά μέχρι τώρα δεν πρόκειται να επιβληθεί συγκεκριμένη λίστα προϊόντων από την κυβέρνηση, αλλά τα σουπερ μάρκετ, με δική τους επιλογή, θα τοποθετούν αυτοκόλλητα με την ιταλική σημαία σε είδη τροφίμων και όχι μόνο για τα οποία θα ισχύει η συγκράτηση των τιμών.
Ιταλία: Συμφωνία επί της αρχής για συγκράτηση των τιμών σε βασικά προϊόντα
«Πρόκειται για μια πραγματικά συλλογική προσπάθεια, για να πλήξουμε καθοριστικά τον πληθωρισμό», δήλωσε ο Αντόλφο Ούρσο, ο αρμόδιος υπουργός για την στήριξη της εγχώριας παραγωγής και την προώθηση του Made in Italy. Η όλη κίνηση θα στηριχθεί και από τις εταιρίες παραγωγής τροφίμων, οι οποίες αρχικά ήταν αρνητικές καθώς και από τους Ιταλούς βιοτέχνες,
Οι ενώσεις καταναλωτών όμως δεν είναι απόλυτα ικανοποιημένες. Τονίζουν ότι δεν τους ζητήθηκε να πάρουν μέρος στην προετοιμασία της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας και ζητούν να γίνουν έλεγχοι για να διαπιστωθεί αν όντως οι τιμές θα μειωθούν.
Στα ύψη η τιμή του ελαιόλαδου
Μέσα στις επόμενες είκοσι ημέρες θα πρέπει να καθοριστούν περαιτέρω λεπτομέρειε με αναλυτική ενημέρωση του αγοραστικού κοινού. Το πρόβλημα, πάντως, και στην Ιταλία είναι ιδιαίτερα αισθητό.
Φτάνει να πει κανείς ότι πριν το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία ένα λίτρο αγνό παρθένο ελαιόλαδο στα σούπερ μάρκετ κόστιζε από τρία ευρώ και πάνω. Τώρα, είναι σχεδόν αδύνατο να το βρει, κανείς, σε τιμή χαμηλότερη των οκτώ ευρώ.
Υπάρχουν ήδη, πάντως, κάποιες προσφορές. Σε αρκετές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, από τις οκτώ μέχρι τις δέκα το βράδυ η τιμή των προϊόντων μειώνεται πάντα κατά 10%, ενώ κάθε δυο εβδομάδες οργανώνεται η «ημέρα των μεγάλων προσφορών», με έκπτωση του 20%, η οποία ισχύει για όλα τα προϊόντα.
Deutsche Welle
Θεόδωρος Ανδρεάδης-Συγγελλάκης, Ρώμη
Latest News
Αναζητώντας τη γνώση - Ποια είναι η νέα εμμονή της Gen Z στο TikTok
Οι νέοι θέλουν να γνωρίζουν πώς κατασκευάζεται το αγαπημένο τους προϊόν και οι εταιρείες και οι influencers αποκαλύπτουν τι συμβαίνει πίσω από τις κλειστές πόρτες των εργοστασιών
Δασμούς 100% στις εισαγωγές απο την Τουρκία θα επιβάλει το Ισραήλ
Ο υπουργός Οικονομικών του Ισραήλ Μπεζαλέλ Σμότριτς ανακοίνωσε απόψε ότι η χώρα του θα ακυρώσει τη συμφωνία ελευθέρου εμπορίου με την Τουρκία
Οι αγορές υποτιμούν τον γεωπολιτικό κίνδυνο των εκλογών, προειδοποιεί ο ντε Γκίντος
Τα χρηματιστήρια εκτινάχθηκαν σε υψηλά ρεκόρ φέτος, παρά το γεγονός ότι ο μισός κόσμος κατευθύνεται προς τις κάλπες
Μάχη τραπεζικών μνηστήρων στα Βαλκάνια για την Addiko Bank
Η μάχη για τη συγχώνευση τραπεζών στα Βαλκάνια αναταράσσεται από την προσφορά της σλοβενικής NLB
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays