Βουτιά κατά 25% κατέγραψαν οι μετοχές του πολύπαθου κινεζικού κατασκευαστικού γίγαντα τη Δευτέρα, μετά την ανακοίνωση ότι η αστυνομία συνέλαβε προσωπικό από στη μονάδα διαχείρισης περιουσίας της, υποδηλώνοντας μια νέα έρευνα που θα μπορούσε να επιβαρύνει περαιτέρω την ήδη δεινή θέση της εταιρείας ακινήτων.

Η Evergrande, η πλέον υπερχρεωμένη εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων στον κόσμο, βρίσκεται στο επίκεντρο μιας κρίσης στον τομέα των ακινήτων της Κίνας, η οποία έχει δει μια σειρά από χρεοκοπίες από τα τέλη του 2021 που έχουν συγκλονίσει τις παγκόσμιες αγορές και πυροδοτούν φόβους για μετάδοση. Η διαπραγμάτευση των μετοχών της εταιρείας είχε ανασταλεί για 17 μήνες έως τις 28 Αυγούστου.

Συλλήψεις

Όπως γράφει το Reuters, κατά τη διάρκεια διαμαρτυριών από δυσαρεστημένους επενδυτές στα κεντρικά γραφεία της Evergrande στο Shenzhen το 2021, ο Du Liang αναγνωρίστηκε από το προσωπικό ως γενικός διευθυντής και νόμιμος εκπρόσωπος του τμήματος διαχείρισης περιουσίας της Evergrande.

«Πρόσφατα, τα όργανα δημόσιας ασφάλειας έλαβαν ποινικά υποχρεωτικά μέτρα κατά του Du και άλλων υπόπτων εγκληματιών στην Evergrande Financial Wealth Management Co», ανέφερε η αστυνομία στη νότια πόλη Shenzhen σε μια δήλωση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το βράδυ του Σαββάτου.

Κίνα: Η άνοδος και η πτώση της Evergrande – Πώς προκλήθηκε η κρίση στον τομέα ακινήτων

Το Reuters δεν μπόρεσε να επιβεβαιώσει ότι ο Ντου ήταν μεταξύ των συλληφθέντων και η ανακοίνωση της αστυνομίας δεν διευκρίνισε τον αριθμό των ατόμων που κρατήθηκαν ή τις κατηγορίες που τους απαγγέλθηκαν.

Η Evergrande δεν έχει απαντήσει στο αίτημα για σχόλια σχετικά με την αστυνομική ενέργεια.

Τον περασμένο μήνα, η κινεζική εταιρεία ανακοίνωσε καθαρή ζημιά Ιανουαρίου-Ιουνίου 33 δισεκατομμυρίων γιουάν (4,5 δισεκατομμύρια δολάρια), έναντι ζημίας 66,4 δισεκατομμυρίων γιουάν την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Evergrande δήλωσε ότι είχε καθυστερήσει τη λήψη απόφασης για την αναδιάρθρωση του υπεράκτιου χρέους από τον Σεπτέμβριο στον επόμενο μήνα για να δώσει στους κατόχους του χρέους της περισσότερο χρόνο να εξετάσουν το σχέδιο αναδιάρθρωσης.

Η κρίση

Τον Σεπτέμβριο του 2021 ξέσπασαν χαοτικές σκηνές στα γραφεία της εταιρείας στη Σενζέν, καθώς περίπου 100 δυσαρεστημένοι επενδυτές συνωστίζονταν στο λόμπι της για να απαιτήσουν την αποπληρωμή. Λίγες ημέρες αργότερα,  ο ιδρυτής της Χούι Κα Γιαν,  δήλωσε σε επιστολή του προς το προσωπικό ότι ήταν βέβαιος ότι η εταιρεία θα βγει από την πιο σκοτεινή στιγμή της. Αλλά η Evergrande ανακοίνωσε συνδυασμένες ζημίες ύψους 81 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2021 και το 2022. Τον περασμένο Μάρτιο, η διαπραγμάτευση των μετοχών της Evergrande που είναι εισηγμένες στο Χονγκ Κονγκ ανεστάλη. Ο Χούι μείωσε το μερίδιό του στην εταιρεία και η προσωπική του περιουσία αξίζει πλέον λιγότερο από το ένα δέκατο των 36 δισεκατομμυρίων δολαρίων που ήταν η αξία της στο απόγειο της εταιρείας, το 2019, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Forbes.

Σήμερα η Evergrande βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης εγκρίσεων από τους πιστωτές και τα δικαστήρια για το σχέδιο αναδιάρθρωσης του υπεράκτιου χρέους της. Οι πιστωτές πρόκειται να συνεδριάσουν στα τέλη Σεπτεμβρίου για να ψηφίσουν επί του σχεδίου, το οποίο θα μπορούσε να τους επιτρέψει να ανακτήσουν έως και το ένα τέταρτο των οφειλομένων. Σε επιστολή του Ιανουαρίου προς τους εργαζομένους, ο Χούι χαρακτήρισε το 2023 ως κρίσιμο έτος και δεσμεύτηκε να εξοφλήσει τους πιστωτές και να υλοποιήσει τα έργα.

Για τον ίδιο, πάντως, η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά: Μια έπαυλη στο Χονγκ Κονγκ που του είχαν κατασχέσει οι πιστωτές του βγήκε προς πώληση τον Μάρτιο. Η εκτιμώμενη αξία της ανέρχεται σε περίπου 112 εκατομμύρια δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Tesla: Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck μπροστά στην άμμο, το χιόνι και τις ανακλήσεις
Διεθνή |

Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla

Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»