Για έναν «ανίερο πόλεμο λάσπης που σπιλώνει το σύνολο του τεχνικού κόσμου» μίλησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Α.Ε. μετά την βιβλική καταστροφή στη Θεσσαλία που προκάλεσε η κακοκαιρία Daniel.
Μαραβέγιας: Οι επιπτώσεις του Daniel σε τιμές, ανεργία και δημοσιονομικά
Ο κ. Χρήστος Παναγιωτόπουλος μιλώντας στο 6ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών απάντησε στα όσα κυκλοφορούν για δήθεν ευθύνες των τεχνικών εταιρειών αναφορικά με αντιπλημμυρικά έργα στις πληγείσες περιοχές.
Ο ίδιος απάντησε σε αυτά «ψέματα», ενώ έθεσε και τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας για τα έργα υποδομών και υπό το πρίσμα της κλιματικής κρίσης.
Κλιματική κρίση
«Είναι πλέον δυστυχώς αδιαμφισβήτητο ότι οι δυσοίωνες προβλέψεις για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης και των ακραίων καιρικών φαινομένων, όχι απλά επιβεβαιώνονται αλλά και επαληθεύονται νωρίτερα από ό,τι ίσως αναμενόταν και μάλιστα με τον πιο επώδυνο τρόπο», ξεκίνησε την τοποθέτηση του στο Συνέδριο ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ για να δώσει την εικόνα που επικρατεί στη χτυπημένη Θεσσαλία: «Οι πρόσφατες καταστροφές στη Θεσσαλία παραπέμπουν σε σχεδόν μεταπολεμικές συνθήκες, με χαμένες ανθρώπινες ζωές, με αποδεκατισμένη γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή, με διαλυμένες υποδομές».
Πόλεμος λάσπης
Ο κ. Παναγιωτόπουλος παρέθεσε τα όσα κυκλοφόρησαν αυτές τις ημέρες για δήθεν ευθύνες των τεχνικών εταιρειών κάνοντας λόγο για έναν «ανίερο πόλεμο λάσπης»: «Οι εικόνες που βλέπουμε στις οθόνες αλλά και αυτές που μας μεταφέρουν οι άνθρωποί μας στο πεδίο είναι αποκαρδιωτικές.
Και ταυτόχρονα, εδώ και δέκα ημέρες», συνέχισε, «ενόσω σωστικά συνεργεία, τοπικές αρχές και εθελοντές δίνουν μάχη μέσα στα λασπόνερα, διεξάγεται παράλληλα ένας άλλος ανίερος πόλεμος λάσπης, που κατά τη γνώμη μου δεν εξαντλείται σε εταιρείες, αλλά σπιλώνει το σύνολο του τεχνικού κόσμου της χώρας».
Μύθοι και ψέματα
Σύμφωνα με το στέλεχος της κατασκευαστικής αυτά που κυκλοφορούν αφορούν σε: «Δήθεν αντιπλημμυρικά έργα που δόθηκαν με δήθεν απευθείας αναθέσεις και που δήθεν δεν έγιναν ποτέ.
Κατεπείγοντα έργα επισκευής του υπεραστικού και του επαρχιακού δικτύου, έργα δηλαδή για να μπορεί να αποκατασταθεί η πρόσβαση σε χωριά και κωμοπόλεις που είχαν χτυπηθεί από το πέρασμα του Ιανού, εμφανίστηκαν ξαφνικά ως δήθεν αντιπλημμυρικά έργα που πληρώθηκαν αλλά δεν έγιναν ποτέ.
Έργα που το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε με απόλυτα διαφανή τρόπο και κατόπιν διαπραγμάτευσης με τις εταιρείες, εμφανίστηκαν ως απευθείας αναθέσεις και δωράκι στους εργολάβους.
Έργα που έγιναν και άντεξαν και μετά το πέρασμα του φονικού Daniel, παρουσιάστηκαν ως ανύπαρκτα».
O CEO Χρήστος Παναγιωτόπουλος
Και ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στη διάθεση του προσωπικού των τεχνικών εταιρειών από γειτονικά εργοτάξια στις πληγείσες περιοχές προκειμένου να συνδράμουν στην αποκατάσταση των ζημιών και στην αντιμετώπιση των καταστροφών: «Τις ίδιες 10 ημέρες που αυτά τα ασύστολα και αήθη ψέματα διατυπώνονται ανερυθρίαστα στο δημόσιο διάλογο από ανθρώπους με άγνοια είτε χειρότερα με δόλο, ο “κακός” τεχνικός κόσμος, έχει ερημώσει τα εργοτάξιά του από ανθρώπους και μηχανήματα, στέλνοντάς τους στοn Θεσσαλικό κάμπο».
Η ΤΕΡΝΑ
Το στέλεχος έφερε το παράδειγμα της ΤΕΡΝΑ: «Μόνο από την ΤΕΡΝΑ έχει διατεθεί από την πρώτη στιγμή το προσωπικό 3 εργοταξίων που γειτνιάζουν με την πληγείσα περιοχή και δεκάδες εξειδικευμένα μηχανήματα.
Δέκα ημέρες και νύχτες, το τεχνικό προσωπικό αυτής της χώρας με αυταπάρνηση κάνει άντληση υδάτων σε πλημμυρισμένα σπίτια, φορτώνει και μεταφέρει νεκρά ζώα από στάνες και χωράφια, και απομακρύνει με εκατοντάδες φορτηγά και μηχανήματα φερτά υλικά».
Και διαβεβαίωσε: «Είμαστε και θα είμαστε πάντα στη διάθεση της πολιτείας, των συνανθρώπων μας και της πατρίδας μας, χωρίς καν να χρειαστεί να μας το ζητήσουν».
Η επόμενη ημέρα
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ συνεχίζοντας την ομιλία του μίλησε και για τις ευθύνες που πρέπει να αναλάβουν όλοι για την επόμενη ημέρα μετά τις καταστροφές στη Θεσσαλία: «Αν όμως θέλουμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τις απειλές που έρχονται με όλο και μεγαλύτερη συχνότητα και σφοδρότητα, πρέπει να συνεργαστούμε και πρέπει να συνεισφέρουμε όλοι, προσφέροντας ο καθένας αυτό που έχει ως συγκριτικό πλεονέκτημα.
Πρέπει όλοι να καθίσουμε στο τραπέζι –κεντρική και περιφερειακή εξουσία, επιστημονική κοινότητα, μελετητές και κατασκευαστές– και να καταλήξουμε σε μία προσέγγιση ρεαλιστική με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον, απαλλαγμένοι από τον λαϊκισμό, και τις μικροπολιτικές και μικροεπιχειρηματικές σκοπιμότητες.
Ούτε οι εταιρείες πρέπει να υποκαταστήσουν την πολιτεία, ούτε οι τοπικοί άρχοντες πρέπει να υποκαστήσουν την επιστημονική και μελετητική κοινότητα, ούτε ο λαϊκισμός πρέπει να υπαγορεύσει τις τεχνικές λύσεις», τόνισε.
Οι προκλήσεις
Και ο ίδιος έθεσε τις προκλήσεις: «Είναι πολλά τα θέματα που πρέπει να μας προβληματίσουν:
1. Αλλάζει η ιεράρχηση του είδους των έργων που δημοπρατούνται;
2. Ανταποκρίνονται οι υπάρχουσες μελέτες και οι σχεδιασμοί στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται μπροστά μας;
3. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στη χρηματοδότηση υδραυλικών έργων και έργων περιβάλλοντος;
4. Τι περισσότερο μπορεί να κάνει ο τεχνικός κόσμος;»
Και κατέληξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ: «Η επόμενη ημέρα στη Θεσσαλία δεν θα είναι απλή υπόθεση, ούτε θα μπορεί να επιτευχθεί με όρους του παρελθόντος.
Δεν υπάρχουν ούτε άμεσες ούτε μαγικές λύσεις, κυρίως αν θέλουμε να αντιμετωπίσουμε ουσιαστικά και σε βάθος χρόνου τις προκλήσεις του περιβάλλοντος, παρούσες και μελλοντικές.
Πολύ περισσότερο, οι λύσεις απαιτούν συστράτευση και ειλικρινή συνεργασία. Εμείς είμαστε εδώ και είμαστε παρόντες.
Γιατί εδώ ζούμε και εδώ δουλεύουμε πάνω από 50 χρόνια».
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο